Skip to main content

Hierbij wil ik klachten indienen over de gang van zaken bij het aangaan van een nieuw abonnement op mijn huisadres. Op 3 september afgesloten, op 10 november nog steeds geen installatie.

Aanstaande donderdag 12 november staat een monteursafspraak gepland. Er is bij aangaan abonnement met mij afgesproken dat ik geen meerkosten hoef te betalen voor de aanleg. Later is dat door andere medewerkers ontkend, toen weer toegezegd en nu ongewis. Ik wil graag helderheid voor as donderdag. 

Ik ben jaren lang tevreden klant geweest op mijn studio-adres, maar ik ben nu heel erg verschrikkelijk teleurgesteld in hoe KPN zaken beloven en niet waarmaken, en een klant ofwel aan het lijntje houden met leugens ofwel van me af proberen te komen met leugens. Ik heb er stress van en ben er echt verdrietig over hoe ik behandeld wordt door uw mensen.

Op 19 augustus jl. Is er een KPN-monteur geweest in opdracht van T-mobile omdat ik bij hen een nieuw abonnement had afgesloten. Ik had hen al verteld dat ik niet wist of en waar er een aansluitpunt zou zijn, dat was volgens hen geen probleem. 

Ik woon in Amsterdam op de begane grond. Naast mijn voordeur is nog een andere voordeur die leidt naar het trappenhuis van de etages boven mijn huis. De KPN-monteur vond het aansluitpunt in het halletje (van de bovenburen) naast mijn huis. Om de modem in de kast bij mijn televisie te kunnen zetten zou er door 3 muren geboord moeten worden en een paar meter bekabeld worden. De monteur zei me dat als ik nu een abonnement bij KPN had afgesloten dat hij het dan meteen aan had mogen leggen zonder extra kosten, maar omdat ik bij T-mobile zat zou er opnieuw een monteur moeten komen van T-mobile en dan zou ik de meerkosten van deze actie zelf moeten betalen. T-mobile bevestigde dat en toen hebben we de overeenkomst beëindigd.

3 september jl. heb ik jullie gebeld, de KPN, ik heb gesproken met A. Ik heb A de hele situatie uitgelegd, welke werkzaamheden er allemaal gedaan moesten worden, en dat de monteur dacht er zeker wel een uur, anderhalf uur mee bezig te zullen zijn. En dat er €15,- per uur voor gerekend zou worden. Ik heb haar gevraagd of het klopte wat de monteur had gezegd, namelijk dat de KPN die kosten voor hun rekening zouden nemen. Ik heb haar ook gezegd dat als dat niet zo was dat ik dan geen klant wilde worden bij de KPN. Daarbij heb ik haar uitgelegd dat ik wilde overstappen om goedkoper uit te zijn, en dat wanneer ik zelf die aansluitkosten en meerkosten zou moeten betalen, ik dan helemaal niet goedkoper uit zou zijn. 

A verzekerde me dat ik geen installatiekosten zou hoeven betalen en ze haalde ook nog de €25,- standaardkosten eraf, wat ik erg aardig vond.

Dat was op 3 september, uiteindelijk kon ik pas op 27 oktober een afspraak krijgen met een monteur. Volgens een van uw medewerkers was dat omdat er een speciaal soort monteur nodig was ivm pairbonding.

De monteur zei me dat ik zelf de meerkosten moest betalen. Ik zei hem dat dat niet was afgesproken. Hij belde nog met zijn baas of teamleider (of hoe jullie deze noemen) en ook die zei dat ik dat zelf moest betalen. Ik zei dat ik dat niet ging doen. De monteur zei dat hij dan niet ging uitvoeren. De monteur zei ook nog dat het absoluut niet waar was dat ik zo lang op de afspraak had moeten wachten omdat volgens hem alle klanten die hij had tegen hem gezegd hadden dat ze binnen 4 of 5 dagen een afspraak hadden gekregen. Dus ik werd op de koop toe ook nog voor leugenaar uitgemaakt.

Op 30 oktober heb ik gebeld met A2 van afdeling SAVE, A2 kon het zelf niet oplossen, dat moest A doen zei ze. Ze zei me A een bericht te sturen en zelf in de gaten te houden dat A ook zou antwoorden. Een week later had ik nog niets gehoord. 

6 november jl. heb ik weer gebeld en gesproken met R, hij zei me dat hij alleen die €25 kon crediteren en meer niet. Hij zou proberen A te bereiken en me de volgende dag terugbellen.

Zaterdag 7 november belde R terug, (HOERA een KPN medewerker die woord houdt!) hij had A niet gesproken, maar bleef bij hetzelfde verhaal. Ik zei dat ik wilde dat KPN zich aan toezegging houdt die A gedaan heeft. Ik heb daar immers nu al meer dan 2 maanden op gewacht. Hij verbond me door en toen sprak ik D, wat een lang en eigenaardig gesprek opleverde. De enige van uw medewerkers die ook netjes zijn achternaam vermeld, maar ook de enige die door een gesprek heen zit te neuriën. Eerst zei hij dat meerwerk nooit vergoed werd. Later zei hij met mij kon afspreken dat er maximaal €90 aan meerwaarde door KPN vergoed kon worden, en eventueel ook nog wel iets meer, maar €300,- zou teveel zijn. Op het moment dat ik ‘o.k.’ zei ging hij door en bleef maar doorpraten en zei dat hij het afraadde om dit te doen omdat het in zijn ervaring in dit geval makkelijk wel €300 kon worden en dan zou ik met wel heel hoge kosten zitten. Ik zei hem dat er inmiddels 2 monteurs van KPN waren geweest die het ieder over zeker een uur hadden, dus dat het me sterk leek dat het dan meer dan anderhalf uur zou gaan duren… Toen ging hij mij vertellen dat het bij pairbonding af te raden is om de modem verder dan 3 à 4 meter van het ISRA punt te installeren omdat dat problemen op zou leveren. (Het voelde of mij het eea op de mouw gespeld werd, zowel qua verhaal over de tijd als over de afstand. Ik heb het later opgezocht. Op uw forum vind ik dat een afstand van 15 meter ook prima te overbruggen is.) Op een gegeven moment zegt D, nadat ik dus heb geprobeerd aan te geven dat ik akkoord wil gaan met die max €90 a €120 dat hij mij door gaat verbinden met afdeling opzeggingen. Na weer heel lang in de wacht krijg ik hem nog eens an de lijn, hij zegt dat ik iemand aan de lijn krijg die het me zal proberen uit te leggen. Ene A3 neemt op en de verbinding wordt (niet voor het eerst terwijl ad lijn met KPN) ineens verbroken. Ik heb teruggebeld, weer lang gewacht, gevraagd of ik doorverbonden kon worden met A3 maar dat kan kennelijk niet. Deze keer sprak ik met D2, hij heeft wederom gezegd A te vragen mij terug te bellen en ook A2 te mailen die beloofd had het in de gaten te houden.

Het is nu dinsdag 10 november. Ik heb nog niets gehoord van A of iemand anders bij KPN.

Ik heb nu verschillende keren aangegeven dat ik wil dat jullie je aan de gemaakte afspraak houden. 

Ik heb ook aangegeven mijn vaste nummer te willen behouden. Ik weet niet precies hoe lang dat nog wordt vastgehouden bij de vorige aanbieder. Dat nummer staat al sinds 2002 op al mijn visitekaartjes en briefpapier. Wanneer dat nummer weg is doordat jullie er te lang mee wachten stel ik KPN aansprakelijk.

Het is heel erg lastig om een klacht in te dienen of om wat er afgesproken is bevestigd te krijgen. Het is onmogelijk gebleken contact te krijgen met degene met wie er afspraken gemaakt zijn. Ik ga dit ook per brief versturen, maar dan duurt het minimaal 10 dagen voordat er antwoord komt staat er op de website…

Dit kost mij enorm veel tijd en nog meer energie. Ik baal hier enorm van.

Aansluitkosten gratis, ja, tot de Experiabox. Verder niet.

Alles voor de Experiabox is volgens mij doorgaans gratis. Alles na de Experiabox moet je betalen. En de Experiabox word normaliter geplaatst op de plek waar de kabel het huis binnen komt. Als u een andere plek wilt, prima, maar de kosten die gemaakt worden om dat te bereiken moet je dan meestal ook betalen.


Als dat zo is, is het wel raar dat eerst monteur nummer 1 en ook de dame met wie ik het abonnement heb afgesloten iets anders beweren / beloven / afspreken met me… 

En dan nog zei monteur nummer 2 dat ik ook tot aan experiabox voor meerwerk zou moeten betalen.


Bedankt voor je reactie Nick83!


Hallo @KLAM, welkom op ons forum.

Ik vind het jammer om te lezen dat de start van onze relatie zo moeizaam verloopt. Er zijn afspraken gemaakt die vervolgens niet worden nagekomen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en ook helemaal niet wat je van ons mag verwachten.

Ik begrijp uit jouw verhaal dat je hebt afgesproken dat je deze kosten voor meerwerk niet hoeft te betalen. Je hebt juist gekozen voor KPN in plaats van T-Mobile, omdat de monteur had aangegeven meerwerk gratis te kunnen doen bij KPN, terwijl dit bij T-Mobile extra kosten met zich mee zou brengen. Ik ben wel benieuwd welke kosten de monteur hiermee bedoelde, want voor zover ik weet, is meerwerk nooit gratis. Een installatiemonteur zorgt voor een actieve verbinding en sluit hierbij maximaal 1 computer, laptop of tablet, 1 televisie en 1 vaste telefoon aan. Daarnaast voert de monteur een wifi optimalisatie uit door het hele huis om te kijken hoe het bereik is. Zo weet je zeker dat je overal in huis optimaal kan genieten van wifi. De installatiemonteur is in de basis gratis. Hierin wordt meerwerk niet meegerekend. Indien er meerwerk plaatsvindt, dan zal de monteur dit van tevoren bespreken met de klant, omdat dit extra kosten met zich mee brengt.

Nu begrijp ik uit jouw berichten ook dat het zou gaan om de aansluiting van de Experia Box wat al meerwerk met zich mee zou brengen, omdat jouw aansluitpunt zich buiten de woning bevindt. In dat geval is het afhankelijk van het soort werk dat er gedaan moet worden of dit kosten met zich meebrengt. Hoe dan ook is jou toegezegd dat dit gratis zou gebeuren. Als dit vervolgens niet gebeurd, kan ik me de frustratie goed voorstellen.

Ik kan niets beloven, maar ik kijk graag even met je mee. Kun je je profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators van KPN. Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen.


Beste Denise, 

Dank voor je antwoord. Helaas is dit wat je noemt mosterd na de maaltijd. Ik zou vorige week voor donderdag reactie van je collega’s krijgen, maar dat is wederom niet gebeurd.

Als gezegd ben ik al vanaf 3 september hier mee bezig geweest en ik heb vorige week dus de knoop doorgehakt en de bestelling geannuleerd.

Als gezegd, zowel de eerste KPN monteur als degene met wie ik het nieuwe abonnement afsloot én nog een andere collega van je bij de klantenservice, hebben gezegd dat ik de meerkosten van ruim €60,- niet zelf zou hoeven betalen. 

Vervolgens en tussendoor zeggen een andere monteur en andere collega’s dat ik dat wel zelf moet betalen, of eerst zelf betalen en dan terug vragen… maar daar heb ik zoals je zult begrijpen weinig heel vertrouwen in...

groet,

K

 


Het spijt me dat je tegenstrijdige informatie hebt ontvangen van mijn collega's. Ik had graag gekeken of ik hierin iets voor je had kunnen betekenen, maar ik begrijp dat je inmiddels jouw bestelling hebt geannuleerd. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen betekenen, laat het gerust weten.