Skip to main content

500 up en down moet zijn 1000 up en down wat kan ik eraan doen.

Zowel met kabel als wifi. 

Goedemorgen @Busamuis en welkom hier op ons forum!

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag stelt. Is de snelheid eerder wel goed geweest? Wel gek dat de snelheid via de wifi en de kabel gelijk is; in principe lever je snelheid in zodra je via de wifi gaat werken omdat het wifi signaal zich door de lucht moet verplaatsen. Heb je misschien nog andere apparaten in huis waarmee je de snelheid eens kunt testen? Ben heel benieuwd of dit dan dezelfde uitkomst geeft. Wat ik je sowieso wel alvast wil adviseren, is om het glasvezelkastje eens te resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken. Hopelijk zorgt dat er anders voor dat je de snelheid haalt die je hoort te behalen. Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet. 


Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een paar weken geleden de stroom vh glasvezelkastje gehaald (lang) en daarna weer aangezet. Dat hielp en de snelheid ging naar de 1000. Ook via de wifi ging dat flink boven de 500.

Maar na 4 uur (ongeveer), kwamen er wat hikjes in  het tv signaal en daarna viel de snelheid terug naar beneden de 100, ook voor wifi.

Vanochtend weer de stroom van glasvezel kastje gehaald en er weer op, maar nu bleef het onder de 100.

 


Goedemiddag @HenkKijktTV en bedankt voor jouw bericht.

Is bij jou de snelheid in het verleden dan wel goed geweest? Ik kijk graag even met je mee want ik kan dit niet direct plaatsen. Zou jij daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?


Profiel redelijk ingevuld. 

Ja, het ging voorheen prima met up en down tegen de 500 (afhankelijk van tijdstip) en ook de superwifi wist van wanten.

Daarom kijk je ook niet zoveel of alles nog goed draait.

In Februari is de monteur langsgeweest omdat alles er helemaal uitviel. Een van de 1e dingen die hij deed was het vervangen van de glasvezel kast. Daana deed alles het weer, maar beneden de 100. De monteur heeft een tijd vanalles geprobeerd en toen zat ik weer op de 500. Prima dus en verder niet meer naar gekeken. 

Na het bericht van ‘gratis naar 1000' (20 Maart), keek ik pas weer eens naar de snelheid en zag dat die onder de 100 was.  Daarna een aantal keren gekeken en dingen van de stroom afgehaald (en modem ook gereset, waardoor ik weer allerlei instellingen opnieuw moest doen). 

Op 5 April stroom van glasbox gehaald, flink wachten en stroom er weer op: 930 download (wired) en 425 (wifi). Maar 4 uur later stortte het dus weer in.  En sindsdien zit ik weer onder de 100

 


Profiel redelijk ingevuld. 

Ja, het ging voorheen prima met up en down tegen de 500 (afhankelijk van tijdstip) en ook de superwifi wist van wanten.

Daarom kijk je ook niet zoveel of alles nog goed draait.

In Februari is de monteur langsgeweest omdat alles er helemaal uitviel. Een van de 1e dingen die hij deed was het vervangen van de glasvezel kast. Daana deed alles het weer, maar beneden de 100. De monteur heeft een tijd vanalles geprobeerd en toen zat ik weer op de 500. Prima dus en verder niet meer naar gekeken. 

Na het bericht van ‘gratis naar 1000' (20 Maart), keek ik pas weer eens naar de snelheid en zag dat die onder de 100 was.  Daarna een aantal keren gekeken en dingen van de stroom afgehaald (en modem ook gereset, waardoor ik weer allerlei instellingen opnieuw moest doen). 

Op 5 April stroom van glasbox gehaald, flink wachten en stroom er weer op: 930 download (wired) en 425 (wifi). Maar 4 uur later stortte het dus weer in.  En sindsdien zit ik weer onder de 100

 

Bedankt voor je duidelijke toelichting @HenkKijktTV!

Ik heb net een ticket voor je aangemaakt en dat houdt in dat de technische dienst dit verder op zal gaan pakken. Zij zullen binnen enkele dagen contact met je opnemen. Ik wil je in eerste instantie vragen om dat even af te wachten.