Skip to main content

In Laren nh glasvezel aangelegd konden als het kastje was geplaatst contact opnemen met KPN om de boel aan te sluiten volgens de medewerker. Wat blijkt niet dus zo wordt je dus gedwongen om een provider van Delta te kiezen zeer slechte communicatie van Delta en ook gemeenten. Dan maar geen glasvezel.

Hoop dat er nog verandering in komt.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt. 
 

 

KPN levert niet via het glasvezel netwerk van Delta.
Het ziet er ook niet naar uit dat dit gaat gebeuren.

Voor nu zou je een jaar glasvezel kunnen nemen via een provider (als nieuwe klant) die wel via het delta netwerk levert en over een jaar terug naar bijvoorbeeld KPN (als nieuwe klant).


Dus na een jaar kan je wel een abonnement van kpn krijgen op de glasvezel van Delta.

Als ik het goed begrijp. 


Dus na een jaar kan je wel een abonnement van kpn krijgen op de glasvezel van Delta.

Als ik het goed begrijp. 

Nee. Dat kan niet. Dus dat begrijpt u verkeerd. 


Dus na een jaar kan je wel een abonnement van kpn krijgen op de glasvezel van Delta.

Als ik het goed begrijp. 

Nee dat is echt niet zeker. De kans is groot dat die twee nooit samen gaan werken.  Zijn geen vrienden geloof ik.


Als u naar een jaar glasvezel van delta over gaat naar KPN dan word er internet geleverd via de dan beschikbare drager (zeer grote kans dat dit dan nog via dsl is en geen glasvezel) via het KPN netwerk. KPN wilt uiteindelijk de meeste koper aansluitingen (dsl aansluitingen) vervangen door glasvezel. Echter kan dit nog meerdere jaren duren. Zover ik kan vinden zie ik geen plannen van “KPN Netwerken” om een glasvezel netwerk aan te leggen in Laren (nh).


Als ik bovenstaande berichten lees moet de klant dus een jaar het abonnement van KPN opzeggen om daarna weer lid te worden?

Wat een gedoe zeg!


je moet natuurlijk helemaal niks. helaas is de markt voor hoge snelheid internet niet heel ‘open’, in de zin dat je aanbieder van content en transport netwerk niet onafhankelijk van elkaar kunt kiezen, zoals bij energie wel het geval is. 

De keus voor hoge snelheid internet is dus beperkt en dan is het vanuit de klant slim om die glasvezel aan te laten leggen, kost nu niks, later wel. En als je dan glasvezel nodig hebt om de gewenste snelheid te halen, dan is delta je leverancier. Tenzij KPN Inmiddels ook glasvezel aangelegd heeft, dan kun je weer kiezen. 

Helaas kent deze markt wat beperkingen, qua keuze. Belangrijk is om je niet gek te laten maken voor hoge snelheden, de redenen daarvoor zijn vaak verkooppraatjes.


Als ik bovenstaande berichten lees moet de klant dus een jaar het abonnement van KPN opzeggen om daarna weer lid te worden?

Waarom? Om welk doel te bereiken?