internet ervaart hoge latentie. Start de modem opnieuw op of neem contact op met de ISP als dit aanhoudt.
Sinds een tijdje geeft mijn router aan dat de internetverbinding regelmatig weg valt en dat hij een hoge Latentie meet. Herstart van de kpn modem lost dit probleem tijdelijke op maar komt vaak snel weer terug. Lijkt de laatste tijd steeds vaker voor te komen.
Wat kan ik hier aan doen?
Bladzijde 1 / 1
@Jasperwis Heeft u het modem al eens gereset?
@Krijskever Nee nog niet, tot nu toe alleen 10 seconden spanningsloos gemaakt.
Als je glasvezel hebt, kan je ook ff het ONT 2 min loshalen van het stroomnet.
@bnh Nee helaas is hier nog geen glasvezel beschikbaar. ik moet het doen met een vooroorlogse koper kabel met linnen ingepakt.
@Jasperwis
Of reseten, of de ONT uit en aanzetten of 08000402 bellen.
@bnh Nee helaas is hier nog geen glasvezel beschikbaar. ik moet het doen met een vooroorlogse koper kabel met linnen ingepakt.
Ja dat is zuur, zou het ff aankijken en anders inderdaad een reset. Mocht het dan nog zo blijven kan KPN de lijn uitlezen.
Ja dat is zuur, zou het ff aankijken en anders inderdaad een reset. Mocht het dan nog zo blijven kan KPN de lijn uitlezen.
Ik ga hem even resetten en dan even in de gaten houden.
Werk je wel bekabeld @Jasperwis ???
Volgens PingPlotter zijn dit aanvaardbare waarden voor een DSL-verbinding:
10-70ms for DSL
10-70ms for DSL
Een router is altijd bekabeld aangesloten op een modem.
10-70ms for DSL
Een router is altijd bekabeld aangesloten op een modem.
Weet ik @bnh , maar ik bedoelde meer het device dat hij gebruikt of dat draadloos of bekabeld aangesloten is.
Een router kan ook draadloos aangesloten worden, zelf heb ik een TP_Link via WDS aangesloten als AP en KPN denkt dan weer dat ik een KPN wifipunt type #2 aangesloten heb.
Dit is een provider naar router grafiek, geen device naar router grafiek. Ik heb soms wel eens, maar de connectie van @Jasperwis is inderdaad erg rommelig kwa stabiliteit.
@JanD op zo moment met een hoge latentie, zijn zowel wifi als bekabelde apparaten traag en soms zelf even helemaal weg.
Hoi @Jasperwis, welkom op op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Heb je ook al contact gehad met de klantenservice? Die kunnen dit soort dingen op afstand vaak wel vaststellen
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.