Skip to main content

Elke dag rond deze tijd valt internet weg, maar we hebben gewoon WiFi. Na 5-10 minuten is het weer normaal. Vreselijk irritant met thuiswerken. Hoe kan dit verholpen worden?

Dat klinkt niet goed @Eric Best . Heb je toevallig dit soort dingen in huis? 

 


Hahaha nee gelukkig niet.

 


Wat doen de lampjes op het modem op dat moment? 

Als het elke dag gebeurt, dan kunt zelf misschien wat dingen uitsluiten. Heeft u veel apparaten verbonden met het modem? Zou u alle overige apparatuur die verbonden zijn met het modem los kunnen koppelen of uit kunnen zetten? Alleen uw werk pc/laptop verbonden laten. Speelt het probleem dan nog?


Hoi @Eric Best . Welkom op het forum.

@Nick83  stelt een aantal relevante vragen. Kun je die beantwoorden?


Ik heb dit in de praktijk meegemaakt. Ergens zat een timer die de stroom even uit en aan schakelde van een verbindingsapparaat. Je zal dus niet de enige zijn. 


Alle lampjes branden -ook als er geen internet meer is- en lijkt normaal te functioneren. De Sonos en tv vallen uit terwijl die bekabeld zijn aangesloten. WiFi is gewoon aanwezig, maar geen verbinding met internet dus. Het lijkt elke dag - dus ook in het weekend- voor te komen.  


@Eric Best 

Even resumeren, 

Wifi doet het altijd, en de televisie valt ook weg. Dan is het dus geen Internet maar het netwerk van KPN dat problemen geeft.  En dat maar 5 minuten per dag tussen 16:30 en 17:00. Heel moeilijk om te constateren waar het probleem zit.  Als je een vaste telefoonverbinding hebt en ergens een bel onbeperkt telefoon, kan je misschien om die tijd er even naar je eigen vaste verbinding telefoneren en gewoon open laten staan. Als dit wegvalt kan je dit doorgegeven aan KPN. De PTT is nog veelal traditioneel ingericht dus als het over telefoonverbindingen gaat zijn ze veel sneller. .  


@Eric Best . Ik wil die lijn graag even doormeten. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Gedaan, bedankt!


@Eric Best  Kan ik jou vandaag even bellen? Ik ben er tot 13:30