Skip to main content

Beste lezer,

Ik heb nu al maanden internet problemen waarbij ik meerdere internet tools heb gebruikt van kpn zelf, nu ben ik het eigenlijk zat ik kan niet normaal op mijn wifi, op zolder helemaal niks en met de kabel regel recht naar de computer is krijg ik ook nog steeds internet problemen als ik bijvoorbeeld in een meeting zit of een spelletje speel.

 

Ik probeer ook al een email te zoeken waar ik dit prive kan sturen maar ik kan maar niks vinden.

 

Kunnen jullie alsjeblieft een kijkje komen nemen en mijn internet problemen van mijn schouders halen, reparaties of iets dergelijks maakt niet uit, (ik wil gewoon normaal internet)

 

Groetjes,

Casper Buitenhuis 

 

 

*Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Meerkoetjes! Welkom op ons forum.

Wat lastig dat jouw verbinding steeds wegvalt! Ik wil hier graag met je naar kijken, want ik kan me goed voorstellen dat je hier graag een oplossing voor wilt. 

Kun je allereerst toelichten welke Experiabox je precies hebt en welke apparaten er allemaal op aangesloten zijn? Verder ben ik benieuwd hoe vaak de verbinding wegvalt. Speelt dat dagelijks, of zijn er ook periodes waarin de verbinding wel goed blijft? Valt de verbinding dan overal in huis weg of alleen op het apparaat dat je dan hebt aangesloten? En wat doe je wanneer de verbinding wegvalt? Wacht je tot het vanzelf weer terug is, of start je dan bijvoorbeeld het modem opnieuw op? Tenslotte ben ik nog benieuwd of je weet welke lampjes er branden op het modem wanneer de verbinding wegvalt. 

Wil je het modem in ieder geval alvast even terugsturen naar de fabrieksinstellingen en een paar dagen proberen of dat tot een oplossing leidt?

Ik hoor graag van je wat je bevindingen zijn! 


Beste Danny,

 

Dankjewel voor de reactie, ik heb een Experia Box V10.

Er zijn 3 laptops op verbonden, 3 telefoons en een computer via de kabel. 

De verbinding valt weg op de 1e verdieping en is niet zichtbaar voor zolder. De wifi is waarschijnlijk niet sterk genoeg. de lampjes vallen dan ook niet weg ook gaan ze niet uit als er met de kabel een hapering voorkomt waardoor het internet even weg valt.

 

De modem is al een paar keer gereset en naar fabrieksinstellingen gedaan, dit heeft ook een medewerker van kpn gedaan toen hij langs is gekomen.

 

Voor de wifi zou ik denk ik versterkers moeten aanschaffen bij kpn (Welke zou u aanraden).

Maar voor de kabel wat kan ik hier voor doen, want dit probleem zal blijven bestaan denk ik.

 

Alvast bedankt,

Groetjes,

Casper Buitenhuis


Bedankt voor de toelichting! 

We garanderen overal in huis een wifi-snelheid van 20 Mbps. Dat doen we met behulp van onze Wifi Manager. Hiermee meet je op verschillende plekken in huis de verbinding. Vervolgens zal de Wifi Manager verbetering toepassen en dan kun je hem nogmaals doorlopen. Indien je na de tweede test nog steeds geen goede wifi verbinding hebt, dan krijg je via de Wifi Manager gratis Experia Wifi's toegestuurd. Dit zijn bekabelde wifi versterkers waarmee je het bereik van je wifi netwerk kunt uitbreiden. Ik zou deze dan ook zeker aanraden. Mocht je liever voor een draadloze optie willen gaan, dan kan dat natuurlijk ook. In dat geval kan ik onze SuperWifi punten aanraden. Die kun je vinden in onze webshop. 

Maar als ik goed begrijp, valt de verbinding dus ook weg op de bekabelde verbinding. Klopt dat? In dat geval zullen we toch eerst even verder moeten zoeken. Zonder een stabiele bekabelde verbinding krijg je natuurlijk ook geen stabiele wifi. Zou je kunnen testen of de verbinding ook op andere bekabelde apparaten uitvalt, of dat het alleen op jouw computer is? En zou je eens een andere netwerkkabel kunnen gebruiken tussen jouw computer en het modem? Wil je daarnaast opnieuw je modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen als dit in de afgelopen 4 weken niet is gebeurd? Dat is namelijk van belang indien ik nog wel verdere metingen wil doen op jouw verbinding.

Mocht het hierna onverhoopt toch nog niet goed werken, wil je dan je profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, naam, geboortedatum en klantnummer? Dan kan ik je verbinding even doormeten. Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 


Reageer