Skip to main content

Beste Forum en KPN

sinds de zomer 2022 zijn we klant bij KPN voor internet en tv. We hebben glasvezel - met hoogste snelheid.

We zijn al toe aan ons tweede Experia 12 kastje. Bij eerste kastje viel ieder heel uur het tv kanaal uit. Nieuwe kastje heeft dat opgelost. Dus ging het tijdje goed, maar nu echt drama. Sinds paar weken. Ineens.

Een paar keer per uur valt het internet voor 5-8 minuten uit. Helemaal weg. Gek genoeg kan je dan wel tv kijken - via het kastje. Maar via het tv kastje zijn de opnames en de apps niet te raadplegen.

Ik heb achter de experia box een switch staan. Daarachter 4 Unifi Access Points, die bedraad naar de switch gaan. 

Vandaag een nieuwe switch geïnstalleerd. Met IMGP Snooping. Unifi switch van 400 euro.  Omdat ik had gelezen dat de Netgear switch storing kan veroorzaken. 

Maakt dus niks uit. Het blijft wegvallen. Het moment van wegvallen, valt samen met het online komen van een extra device. Laptop die aangaat. Netflix wat wordt aangezet. Etc. 

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Of het oplosbaar is?
Het is echt mega irritant. 

Beste @EelSim, wat balen dit! Je kunt het beste even bellen met 0800-0402 op het moment dat je dit weer ervaart. Mijn collega's kunnen dan met je meekijken en evt. direct actie ondernemen als het nodig is. Mocht je liever via het forum geholpen willen worden, vul dan gerust je forumprofiel aan met je adres en klantnummer. Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 


Hi @Marcia_ , ben op vakantie geweest. En lees nu pas je bericht. Stom, he
Het positieve is dat gedurende de twee weken vakantie we geen wifi problemen hadden, want we waren niet thuis. ;-)
Nu inmiddels weer wel. En helaas alle problemen zijn er nog steeds.

Maak graag gebruik van je aanbod. 
Ik wil prima bellen, maar heb geen zin om weer door zo'n standaard procedure te moeten. Want dat heb ik natuurlijk al eens gedaan. Dus kunnen zij het forum gewoon lezen?

Ik zal sowieso dat formulier aanvullen. 

Ik zat nog te denken. Zou die Fritzbox kunnen helpen?


Geen probleem natuurlijk, welkom terug! Onder jouw gegevens heb ik een linkje naar het topic geplaatst, als je belt kunnen mijn collega's dit dan zien. 


@Marcia_ 

Ik heb gebeld
Niet echt amused over dat gesprek
Ik moest het hele verhaal namelijk wel vertellen

Ik kreeg adviezen wat ik allemaal al gedaan had. Moest ik volgens haar echt helemaal opnieuw doen.

En de conclusie van de KPN dame was dat het aan mijn eigen apparatuur ligt en niet aan KPN. En dat ik verder zelf maar kon uitzoeken
 

Ik sta dus nu met rug tegen de muur. Ik zit nog een jaar aan KPN vast

 

Ontzettend de ziekte over in.

Geen idee wat ik nog kan doen.
misschien heb jij nog ideeen?


Hè, dat is jammer! Ik zie dat zij helaas ook geen log van het gesprek gemaakt heeft, dus ik kan niet zien wat er is besproken. Wat ik zou willen vragen is of je de NT eens 2 minuten stroomloos wilt maken én of je de tv-ontvanger eens zonder switch etc. rechtstreeks bekabeld op de Box 12 aan wilt sluiten. Ik zou dan graag willen weten wat er gebeurt. Vermoedelijk wordt dit óf een ticket naar de technische collega's óf een monteur en zij gaan dan om deze informatie vragen. 


@Marcia_ dank voor je antwoord

Dat heb ik al eens gedaan.

En het tv kastje is zonder tussenkomst van switch op de Experia aangesloten.

 

Resumerend, zijn er twee problemen

  1. op ieder hele uur, stopt tv kijken heel kort. Dat is dus anders dan bij de eerste experia box. Want daar crashte het tv kijken helemaal. Nu is het een korte onderbreking
  2. Om de haverklap, crasht mijn interne netwerk. Dus alle IP apparatuur die achter de experiabox staat. De experiabox zelf blijft werken - oftewel, het wifi punt van de experiabox blijft werken. Alle apparatuur die daarmee verbindt, blijft wel op internet werken. Maar alle accesspoints, en bekabelde hardware zijn hun internet voor 5-8 minuten kwijt. En dat meermalen per dag.

 

 


@Marcia_ , net knalde het er weer uit. Dus meteen naar de logfiles gezien. Staan allemaal foutmeldingen. DNS name resolution failure.  Opgezocht. En ik zie het in forum

 

 


@martijn197108 @Marcia_ @Radioman 

Uit wanhoop en omdat mijn hele gezin mij continue kwaad bejegende, heb ik vorige week een Fritzbox via KPN geregeld.

Zaterdag gekregen. Direct geinstalleerd. 

Sindsdien NUL problemen. Helemaal niks. Alles is opgelost. 

Hopelijk blijft dat zo.