Skip to main content

dag allemaal. ik weet dat mijn vraag al vaker gesteld is. toch doe ik een poging, omdat het heel vervelend is gezien thuiswerken. ik kan het probleem hopelijk heel concreet beschrijven. daar gaan we:

probleem:

  1. internet valt weg: op de experia 10 worden de lampjes uit/rood/oranje
  2. zowel wifi als de de bekabelde tv en bekabelde pc vallen weg.
  3. herstel komt spontaan en duurt een minuutje. harde reset ook een paar keer gedaan en dat heeft niet geholpen
  4. dit probleem hadden we ~8 maand geleden ook gehad en toen nieuwe experia box 10 gekregen, die probleem oploste. sinds december is het weer begonnen: steeds vaker problemen en nu elke dag.
  5. we hebben kpn-wifi versterkers (bekabeld). blauwe lampje blijft branden, ook als (wifi) wegvalt.
  6. speedtest laat zien dat download ~60 Mb/s is en upload ~20 Mb… dat zit gemiddeld dus wel goed. heeft niet te maken met veel of weinig gebruikers.

we stonden vorig jaar op het punt om op glasvezelover  te stappen. toen het werd opgelost zijn we toch maar klant gebleven, maar dan moet het wel werken.

we zijn benieuwd naar jullie ervaringen/hulp. avast reuze dank vanuit het mooie Twente !

@smeltkroes

Staat je wifi in de V10 soms nog aan ?

Zo ja dan deze uitzetten daar de versterkers dit overnemen.

De kabels van de PC en TV lopen rechtstreeks naar de V10 ? of zit er nog iets tussen ?

Kan jij inloggen in de box om te kijken in je log files wat er gebeurt ?


sorry het duurde even om uit te zoeken:
ingelogd op de router: de wifi van de V10 staat idd uit. enkel de wifi-versterkers dus.
kan geen logdata vinden op de v10. ook niet via status > advanced > …...dat schijnt niet te kunnen.

 


@smeltkroes 

Denk dat je toch ff moet bellen 0800-0402 om je lijn door te laten meten :thinking:


ik heb gisteren gebeld en er komt een storingsmonteur.
Tijdens telefoongesprek is er door KPN een meting uitgevoerd waaruit de melding 'bridge tab - degraded contact’ kwam.

wat de medewerkster zei: deze melding was in 'het systeem’ bij KPN niet bekend/geprotocolleerd.

zelf even geprobeerd te zoeken:

  • een bridge tab heb ik niet (als ik dit forum goed lees) want ik heb geen ‘gesplitste kabel tussen ISRA en de Experia Box.
  • mbt 'degraded contact’ word ik via forum niet veel wijzer.

iemand hier ervaring mee?

dank voor jullie support..


@smeltkroes 

Laten we even afwachten wat de storingsmonteur concludeert :thinking:


monteur zag idd dat er vorige week bijna elke dag storing was geweest. er was vrijdag vanuit de helpdesk al een v10-update geweest. Hij heeft ISRA kastje van 1996 vervangen door een stabielere (met connectors). ‘koper-kabel-kwaliteit’ vanuit de wijk-kast is toen doorgemeten en was goed en na installatie is ook het ‘ruisprofiel en internetsneldheden op de 130 aderige kabel goedbevonden.

case closed (voorlopig :-))

allen dank voor de moeite/hulp.