Skip to main content
Beantwoord

Internet van KPN is ontzettend traag en overweeg om over te stappen

• May 9, 2026
  • 10 reacties
  • 161 keer bekeken

Wat een verschrikkelijk *** internet hebben jullie dit jaar zeg! Ik kan het niet mooier maken dan dat het is. April hebben jullie voor het laatst gewerkt aan het internet maar zowel daarvoor als daarna is het gewoonweg nogmaals ***, het hapert continu, terwijl alles wel groen is op de versterkers, kan GEEN normaal streamingssites kijken, internet is ONTIEGELIJK traag en ik zit er echt aan te denken om over te stappen naar ZIGGO want hier word ik me toch echt een partij kriegel van! 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Anne34, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Ik wil je nog een paar artikelen meesturen.
Kom je er zo uit? We denken graag even mee!

10 reacties

rvk01
Slimmerik
  • May 10, 2026

Je zou kunnen beginnen om te kijken of het bekabeld ook een slechte snelheid is. Is dat niet zo, dan ligt het in ieder geval niet aan het (externe) netwerk van KPN. In dat geval kun je gaan kijken naar optimalisatie van WiFi.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 10, 2026

​@Anne34 

Heb je al met een bedrade laptop/computer aan je modem al een speedtest gedaan? Als wifi de oorzaak is, heb je kans dat overstappen naar ander provider zeker niet gaat helpen, en bovendien zou dat onzinnig zijn.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 10, 2026

Wat jammer ​@Anne34 dat het internet van KPN niet aan uw wensen en/of eisen voldoet. U maakt echter onvoldoende duidelijk wat precies uw problemwn zijn. Kunt u wat specifieker zijn over hetgeen wat u als onvoldoende ervaart? 

Storingen,  onderbrekingen, downloaden,  streamen, mailen, enz. Voorzie ons aub van meer detailinformatie. Overigens zijn alle deelnemers hier mede-klanten van KPN, net als u. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Anne34, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Ik wil je nog een paar artikelen meesturen.
Kom je er zo uit? We denken graag even mee!

• May 20, 2026

Wat jammer weer dat we er niet meer over horen.
Is het opgelost of opgegeven ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 23, 2026

​@Berrie_Kaas het probleem lag aan alles wat je beschrijft behalve storingen. Het maakt niet uit of het bekabeld is of niet, de tv in de woonkamer is namelijk bekabeld en de tv boven met WiFi, maar tot nu toe sinds ze weer aan het Mobile netwerk hebben gewerkt doet het het enigsinds goed. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 23, 2026

​@Thomas van KPN, wij hebben genoeg van die versterkers en dat helpt dus niet maar sinds jullie weer aan het Mobile netwerk hebben gewerkt gaat het enigsinds goed.

Maar ik ben al enige tijd klant bij jullie en jullie hebben nog nooit zoveel problemen gehad met het internet of het Mobile netwerk dan dit jaar. 

Het maakt namelijk niet uit of het bekabeld is of niet want de ene tv is bekabeld en de ander niet. 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 24, 2026

​@Berrie_Kaas het probleem lag aan alles wat je beschrijft behalve storingen. Het maakt niet uit of het bekabeld is of niet, de tv in de woonkamer is namelijk bekabeld en de tv boven met WiFi, maar tot nu toe sinds ze weer aan het Mobile netwerk hebben gewerkt doet het het enigsinds goed. 

​@Anne34 , mooi dat alles het weer ‘enigsins goed’ doet. Ik begrijp echter niet het veronderstelde verband van het ‘werk aan het Mobile netwerk’ dat uitgevoerd zou zijn en uw problemen. Dit zijn nl. twee totaal verschillende systemen. Hebben de tips van ​@Thomas van KPN (hier boven in het groen) nog iets nuttigs opgeleverd?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 24, 2026

​@Berrie_Kaas we hebben al wifi versterkers staan op meerdere plekken dus dat kan het niet zijn, en om te checken of alles goed is hij zegt dat alles klopt, maar ik merk gewoon regelmatig dat alles dus even wegvalt.

Ik snap dat je niet helemaal snapt waarom 'werken aan de Mobile netwerk' heeft geholpen dat het enigszins weer goed is, maar dat snap ikzelf ook niet maar goed. 

Het vervelendste is gewoon ik ben al een aantal jaar klant bij kpn ben met internet, tv & mobiel maar dit jaar is gewoon weg verschrikkelijk het netwerk & de WiFi. Hiervoor hebben mijn schoonouders op dit adres gewoont en hebben nooit zoveel problemen met het netwerk en wifi gehad. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 24, 2026

Welk type modem heb je en welk type wifiversterkers? Heb je glasvezel of een koperaansluiting?