Skip to main content

Hallo

Heb net weer verlengd en heb ook nu twee super wifi`s erbij genomen, alles erop gezet wat heel makkelijk is.

nu meet ik mijn snelheid op , en dan gebeurt er iets raars namelijk in de ochtend en middag is het te traag dus superwifi doet dan niet veel? en in de avond schiet hij de lucht in met meer dat ik hoor te krijgen?

Volgens mij hoort het glasvezel stabiel te zijn want ik ben namelijk de enige persoon die deze lijn heb (als het goed is ).

ik hoor zeker 85% van mijn lijn te hebben ? waar is het heen? heb alles uitgedaan alleen mijn laptop aan gelaten en dan is mijn snelheid overdag soms 7 A 30mb/ps maar in de avond is de snelheid 120 , volgens mij klopt dit niet, weet iemand de oplossing zodat ik ook overdag de snelheid heb.

vriendelijke groet

 

Goedemorgen met verlenging krijgt u helaas geen super WiFi. dat is alleen maar voor nieuwe klanten beste Davith.🤔


Nee dat weet ik, maar ik heb ze  gekocht en alles erop en aangesloten


Heel mooi veel plezier daar mee 😀👍👍👍


Oke een beetje raar maar uhu bedankt dan maar


@cornelis48 Je was nog niet helemaal wakker zeker :joy: lees het topic nog een keer!!


Hoi @Davith en welkom op het forum! Goed dat je aan de bel trekt. 

Ook met SuperWifi kan er nog wat verschil zitten in de snelheid die in je abonnement zit en de snelheid die je haalt via de wifi. Het signaal gaat immers door de lucht dus het zal altijd storingsgevoelig blijven. 

Desalniettemin is 30 Mbit/s wel bijzonder laag. Staan er op dat moment veel apparaten aan die verbonden zijn met het internet? Heb je de Wifi Manager op de tijdstippen waarop het inzakt ook al doorlopen? Ik ben benieuwd of die wat verbetering brengt. 


Ja allemaal gedaan, het rare is om de zoveel uur stijgt het over de honderd en dan weer terug  naar de 30  klopt gewoon niet, dus moet nageken worden


Hmm, na de Wifi Manager is hier dus ook helemaal geen verbetering in gekomen? Zijn er op die tijdstippen veel apparaten die op het internet zitten? 

Ook wil ik je vragen om, op het moment dat de snelheid via de wifi inzakt, bekabeld een speedtest te doen. Ik ben benieuwd of die wel de juiste snelheid weergeeft of dat deze ook lager zit dan zou moeten. 


Heb ik allemaal gedaan , heb mijn laptop eens de hele  dag bekabeld maar het blijft hetzelfde het ene uur hoge snelheid het andere uur komt uit op 50   dus dat is het ook niet. Het is net of er meerdere mensen op mijn glasvezel zitten? Heb ook al eens alles uitgedaan maar alleen mijn laptop natuurlijk niet, zelfs dan schommelt het

 


Top dat je dit getest hebt, ook met alleen de laptop. Dat sluit alweer een hoop uit! Was de laptop ook rechtstreeks bekabeld op de Experia Box aangesloten of zat hier nog een switch tussen?

Ik zie dat je je forumprofiel al aangevuld hebt, super! Ik zie zo geen gekke zaken in de verbinding terug, vandaar dat ik blijf hameren op het rechtstreeks bekabeld testen zonder switches ertussen. Zo kunnen we uitsluiten of het hem daar echt niet in zit. Ik zie dat je op 4 november de Wifi Manager voor het laatst hebt doorlopen en dat de snelheid toen van 50 Mbit/s naar 121 Mbit/s ging, dat is netjes! Alleen jammer dat het dus niet permanent lijkt te werken. 

Heb je de Experia Box ook al eens herstart door deze van de stroom te halen, twee minuten te wachten en opnieuw aan te sluiten? Mocht ook dit geen verbetering brengen, dan raad ik je aan om deze ook te resetten. Ik ben benieuwd wat je bevindingen daarna zijn. 


Het rare is , hoe kan een glasvezel zo onvoorspelbaar zijn?

Die lijn zit alleen ik op als het goed is?

En de superwifi heb ik genomen voor boven, dat is wel verbeterd van 10 mbit/of naar + -50 Dat is dus top, maar beneden hoort dat niet te zijn , bekabeld 95 % en Wi-Fi 70% , maar mss is het de modem dus we gaan dat proberen, maar nu ff niet  heb nu teveel te doen  groetjes


Gedaan stekker eruit voor een paar minuten   en zie het resultaat  https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/730eada0-21ae-11eb-b289-672b216e279f nog lager ?????


Wordt alleen maar minder ????  https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/730eada0-21ae-11eb-b289-672b216e279f


Nu weer zo https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/4c18a1a0-21d7-11eb-890d-5d63aba3017b   je wordt er gek van


Je hebt toch nergens apparatuur in huis die data versturen via het electriciteitsnetwerk?


Toon en de slimme meter meer niet , maar deze heb ik al jaren  zonder problemen


Of hij onvoorspelbaar is weten we pas als er een rechtstreeks bekabelde test is gedaan, dus geen switches ertussen o.i.d. Zijn de speedtests op deze manier gemeten? Zo ja, heb je na de herstart dan ook al een reset van de Experia Box gedaan? 


Gaat op werken lijken, heb gewoon  glasvezel die het gewoon stabiel moet blijven doen ? Dat bekabelde heb ik allang gedaan ,maar ook dat was niet goed , sinds ik die superwifi heb is het alleen maar erger geworden dan beter , en echt dat reset is gewoon zinloos  bij meerdere providers gehoord , ik zal drie superwifi er eens uithalen die  verstoord denk i k.


Je geeft aan dat de gehele glasverbinding stoort, maar gaf eerder ook aan dat je switches gebruikt en nu noem je de SuperWifi punten. Daarom dubbelcheck ik of de metingen rechtstreeks, dus alleen met een internetkabel tussen de Experia Box en de laptop, gedaan zijn. Zo kunnen we uitsluiten of het in de switches zit, de internetkabel waarmee de switch is aangesloten etc. Een pure test zonder andere apparatuur ertussen dus. 

Als het dan wel goed werkt, weten we dat de lijn en Experia Box an sich goed werken en moet je het zoeken in de apparatuur die er normaliter tussen zit. Werkt hij dan ook niet goed, dan kan het hem in de Experia Box (of een van de internetpoorten/internetkabel) of in de algemene verbinding zitten, maar dat is nu nog niet zeker. Een reset zorgt er daarnaast voor dat de software opnieuw in de Experia Box ingeladen wordt en lost in veel soortgelijke gevallen de problemen op, vandaar dat ik deze ook aanraad. 


Nu net gereset  met een heel dun pennetje alles ging uit en is nu weer aan


Nu https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/0fa98c20-21e1-11eb-868b-13d07bad29cd


Goede Morgen zoals je ziet, gisteren gereset , en groen doet het niet erg https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/faef8970-225c-11eb-8e6d-8d8965178ce0


Toon en de slimme meter meer niet , maar deze heb ik al jaren  zonder problemen

Wat @Joep1965 bedoeld is een draadloze verbindingset. Deze dingen dus:

Heeft u die in huis?


Dat bekabelde heb ik allang gedaan ,maar ook dat was niet goed

Als bekabeld niet goed is, stop dan die SuperWiFi's maar terug in de doos en zorg eerst dat bekabeld in orde is.


Die dingen heb ik niet  , @Joep1965 

En ja ik denk dat ik superwifi maar weer in de d ook ga doen


Reageer