Skip to main content

Al sinds ik afgelopen december verhuisd ben binnen Doetinchem, en mijn KPN diensten mee heb verhuisd, heb ik een IP adres dat overal als een Duits adres wordt herkend. Dit zorgt er voor dat in zoekmachines de Duitse resultaten altijd eerst komen, dat ik in Steam met een VPN mijn games moet kopen omdat ik anders geen iDeal kan gebruiken, noem maar op.

 

Ik heb hier al eens over gebeld, en werd vervolgens doorverwezen naar tweakers.net… Zucht! Nu heb ik zojuist voor de 3e keer gebeld en kreeg ik te horen dat ook medewerkers het IP niet voor mij zouden kunnen veranderen.

 

Voor mij is dit tzt genoeg reden om over te stappen naar een andere provider, aangezien KPN niet bereid is mij hierbij te helpen. Toch post ik hier op het forum in de hoop dat een medewerker mijn klacht wel serieus neemt en hier misschien wat in kan betekenen. Het vertrouwen in de mensen aan de telefonische helpdesk ben ik een beetje kwijt.


Ik gebruik overigens ook geen proxies of andere dingen--Op het werk heb ik met mijn laptop en telefoon wel gewoon een Nederlands IP. Het ligt echt aan mijn aansluiting thuis, waar mijn IP wordt gezien als een adres uit de omgeving van Düsseldorf.

 

Gr,

D.

Vul je forumprofiel aan met je postcode+huisnummer en je naam en klantnummer, dan ziet een moderator wie je bent zodra je topic aan de beurt is


Dit is ook mogelijk bij andere providers. Het aantal IPv4 blokken is op, waardoor providers blokken bij andere ISP's overkopen waardoor de geolocatie databases wereldwijd moeten worden bijgewerkt. 

Het beste is om dit bij Steam en Google te melden. Uit ervaring weet ik dat ze dit binnen een paar weken oppakken. 


Dit is ook mogelijk bij andere providers. Het aantal IPv4 blokken is op, waardoor providers blokken bij andere ISP's overkopen waardoor de geolocatie databases wereldwijd moeten worden bijgewerkt. 

Het beste is om dit bij Steam en Google te melden. Uit ervaring weet ik dat ze dit binnen een paar weken oppakken. 

Dank voor je reactie.

Dat begrijp ik. Dit is voor mij ook geen nieuw nieuws. Toch verwacht ik gewoon normaal gebruik te kunnen maken van mijn internet zonder gedoe, zonder dat ik dit soort omslachtige dingen hoef te doen bij elke dienst waar ik gebruik van wil maken. Het is zwaar irritant, en ik verwacht dan ook dat er met mij wordt gezocht naar een _oplossing_, geen _omweg_.


IP adressen zijn niet landgebonden, het zijn commerciele diensten die data verzamelen en de IP’s aan landen koppelen om beter reclame te kunnen verkopen.


De praktijk leert dat zoekmachines en IP-locatieservices na enige weken doorhebben dat dit adres niet meer in duitsland is. Het gaat zicht uiteindelijk vanzelf oplossen. Veel zoeken in NL dus.

KPN kan hier niet veel aan doen anders dan je een ander IP geven. En dan maar hopen dat je nieuwe IP adres dan wel uit nederland komt…

 


En al zou KPN een nieuw IP uitgeven, dan is het andere weer 'besmet'. Ik heb nog weinig gevallen gehoord dat ze nieuwe IP's uitdelen. 

Het is: Of wachten totdat de services het IP aan Nederland hebben gekoppeld, of druk op de ketel zetten bij die diensten. KPN heeft hier geen invloed op.


Wat zijn de eerste twee getallen van jouw IP adres?

Dus alle cijfers tot het tweede puntje.


Hi @Dennito, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Wat krijg je te zien als je hierop klikt? Je IP mag je wegpoetsten.