Skip to main content

Ik heb een Box 12 en experia wifi maar kan geen kabel naar de keuken brengen waar ik slechte wifi heb.

Nu zegt de kpn medewerker via de chat dat ik maar een superwifi nodig heb die ik kabel loos in de keuken kan plaatsen

Klopt dit?

k heb een Box 12 en experia wifi maar kan geen kabel naar de keuken brengen waar ik slechte wifi heb.

Nu zegt de kpn medewerker via de chat dat ik maar een superwifi nodig heb die ik kabel loos in de keuken kan plaatsen

Klopt dit?

 

*Admin: samengevoegd met je eigen topic

 


Hmm, het bereik van een wifi punt is zeker 30 meter.

Dus… hoe ver staat de BOX 12 danwel Experia-wifi van de keuken af. En is die Experia-wifi wel bedraad met de BOX 12 verbonden?


Het extra wifi punt hoeft niet in de keuken te staan, 1 wandje er tussen zou geen probleem mogen zijn.


Ook de kpn monteur krijgt in de keuken met mijn laptop met het expiria wifi punt tegen de keuken muur maar 15 mb terwijl ik 100/30 binnen krijg.


Hmm, het bereik van een wifi punt is zeker 30 meter.

Dus… hoe ver staat de BOX 12 danwel Experia-wifi van de keuken af. En is die Experia-wifi wel bedraad met de BOX 12 verbonden?

bedraad tegen de keukenmuur maar 15 mb 


Iemand een super wifi punt over om eea uit te proberen ?


Is de Wi-Fi op de box 12 wel uit??


15 mb terwijl ik 100/30 binnen krijg.

Tja, blijft de vraag: is de Experia wifi wél bedraad verbonden met de BOX 12? Anders klopt die 15 Mb/s wel redelijk. 2-traps wifi geeft extra snelheidsverlies.

100/30

Zijn er op dat moment nog meer apparaten die die bandbreedte delen? Bv ingeschakelde ITV ontvanger.

Overigens is 15 Mb/s voor één apparaat meer dan voldoende. Daar is zelfs HD mee te streamen.


Ja zoals eerder aangegeven is, na voorheen met Telfort goed bereik in mijn keuken, nu regelmatig te zwak voor mijn labtop.  Ook in de tuin en schuur heb ik geen stabiele wifi meer

Ook ik kreeg de verzekering dat er niets veranderd is.

Heb ondertussen de snelheid verhoogt van 50/10 met expiria v8  naar 100/30 en box 12 geïnstalleerd

Helpt niet het wifi signaal dus het bereik blijft zwakker als voorheen.

De online wifi manager slelt e.e.a ook vast

Ook de monteur komt tot die conclusie.

Daar ik geen kabel naar de keuken kan en wil brengen moet ik vlgs KPN helpdesk dus 100 euro spenderen aan superwifi?

Niet echt een vriendelijke oplossing voor het gedwongen ongevraagd overstappen.

mvg

 

Marius

Admin: samengevoegd met je bestaande topic


15 mb terwijl ik 100/30 binnen krijg.

Tja, blijft de vraag: is de Experia wifi wél bedraad verbonden met de BOX 12? Anders klopt die 15 Mb/s wel redelijk. 2-traps wifi geeft extra snelheidsverlies.

100/30

Zijn er op dat moment nog meer apparaten die die bandbreedte delen? Bv ingeschakelde ITV ontvanger.

Overigens is 15 Mb/s voor één apparaat meer dan voldoende. Daar is zelfs HD mee te streamen.

Ik kan niet bedraad weggewerkt tot tegen de keukenmuur komen dit was los in de kamer tot tegen de muur als test gedaan

in de kamer is er prima bereik tot 80mb/s voorheen met  telfort had ik in de kamer met mijn 50/10 abonnement 30 tot 40 mb/s  en in de keuken 20 tot 30 mb/s nu dus zonder de experia wifi 0 tot 10 mb/s vooral dat wegvalen is het probleem


. . . vooral dat wegvallen is het probleem.

Dat zal het probleem zijn, de snelheid krijgt te vaak te veel nadruk.

Zijn er veel ander wifi kanalen in gebruik in  je omgeving ? De 2,4GHz heeft eigenlijk maar een paar gelijktijdig bruikbare kanalen.

 


Hallo @Florijn11 , de migratie van TFT naar KPN was puur administratief en is er technisch dus niets gewijzigd.

Maar je bent nu overgestapt naar het ‘echte’ KPN, daar ik lees dat je een Box12 ontvangen hebt.

Die overstap naar KPN was niet nodig geweest voor alleen de snelheidsverhoging, je had de hogere snelheid gewoon als optie maandelijks aan  en uit kunnen vinken binnen je bestaande TFT-pakket.

Als je een draadloos superwifi-punt wilt installeren in de keuken, heb je er minimaal 2 nodig en die kosten voor bestaande klanten €149, de 1e dient bekabeld aangesloten te worden op het modem en de 2e voor de keuken kun je dan draadloos aansluiten, mits de afstand tussen de 1e en de 2e superwifi niet te groot is.

 


. . . vooral dat wegvallen is het probleem.

Dat zal het probleem zijn, de snelheid krijgt te vaak te veel nadruk.

Zijn er veel ander wifi kanalen in gebruik in  je omgeving ? De 2,4GHz heeft eigenlijk maar een paar gelijktijdig bruikbare kanalen.

 

 Nee na telfort is het bereik in en rond mijn huis duidelijk minder. De monteur zegt dat het aan de muur tussen de keuken en kamer ligt die is niet veranderd en op de oprit en tuin aan de andere kant is het bereik ook minder. Conclusie het wifi signaal  en dus het bereik ook met de kpn box 12 is minder als met Telfort. 


Hallo @Florijn11 , je hebt al een topic aangemaakt met dezelfde vraag, dubeel vragen is niet handig, geeft verwarring en je wordt er niet sneller mee geholpen.

Zie mijn reactie in je andere topic.

 


Hallo @Florijn11 , de migratie van TFT naar KPN was puur administratief en is er technisch dus niets gewijzigd.

Maar je bent nu overgestapt naar het ‘echte’ KPN, daar ik lees dat je een Box12 ontvangen hebt.

Die overstap naar KPN was niet nodig geweest voor alleen de snelheidsverhoging, je had de hogere snelheid gewoon als optie maandelijks aan  en uit kunnen vinken binnen je bestaande TFT-pakket.

Als je een draadloos superwifi-punt wilt installeren in de keuken, heb je er minimaal 2 nodig en die kosten voor bestaande klanten €149, de 1e dient bekabeld aangesloten te worden op het modem en de 2e voor de keuken kun je dan draadloos aansluiten, mits de afstand tussen de 1e en de 2e superwifi niet te groot is.

 

Hoe kun je dat dan bewijzen vele ex Telfort gebruikers hebben  nu problemen zie elders in dit forum

Het zgn echte Kpn geeft me nu ergernis en gaat me meer kosten

 


Als je nou eens aan de slag gaat met een goed bekabeld netwerk aan te leggen dan scheelt je dat een hoop ergernis. Dat doe je met elektriciteit toch ook? of heb je allemaal verlengsnoeren uit de meterkast lopen? Ga aan de slag. Met alleen een modem ga je het het niet meer redden anno 2020.


Hallo @Florijn11 , ik hoef niets te bewijzen, behalve dat ik al eerder aangag dat er technisch niets gewijzigd is en alleen administratief een migratie heeft plaatsgevonden.

De technische aanpassing volgt in de de loop volgend jaar.

 


Hallo @Florijn11 , ik hoef niets te bewijzen, behalve dat ik al eerder aangag dat er technisch niets gewijzigd is en alleen administratief een migratie heeft plaatsgevonden.

De technische aanpassing volgt in de de loop volgend jaar.

 

Ben jij ook ex Telfort gebruiker?

Als je zo zeker weet dat er niets verandert is dan lees maar eens wat ex Telfort gebruikers nu ervaren.


Als je nou eens aan de slag gaat met een goed bekabeld netwerk aan te leggen dan scheelt je dat een hoop ergernis. Dat doe je met elektriciteit toch ook? of heb je allemaal verlengsnoeren uit de meterkast lopen? Ga aan de slag. Met alleen een modem ga je het het niet meer redden anno 2020.

Een bedraad netwerk is met de nieuwe mesh systemen achterhaald toch?

Superwifi is toch geen bedraad systeem?


Hallo @Florijn11 , ik ben ook voormalig TFT klant en ik merk geen verschil, hetgeen ook niet kan, daar er technisch nog niets gewijzigd is.

 


Hallo @Florijn11 , ik ben ook voormalig TFT klant en ik merk geen verschil, hetgeen ook niet kan, daar er technisch nog niets gewijzigd is.

 

veel andere wel ook op dit forum


Hallo @Florijn11 , je hebt al een topic aangemaakt met dezelfde vraag, dubeel vragen is niet handig, geeft verwarring en je wordt er niet sneller mee geholpen.

Zie mijn reactie in je andere topic.

 

Kom eens met een technische tip ipv andere te overtuigen dat er niets aan de hand is


Ik zie VIER topics met feitelijk hetzelfde onderwerp. Das niet meer te volgen.


heb nog geen oplossing in de keuken


Als je nou eens aan de slag gaat met een goed bekabeld netwerk aan te leggen dan scheelt je dat een hoop ergernis. Dat doe je met elektriciteit toch ook? of heb je allemaal verlengsnoeren uit de meterkast lopen? Ga aan de slag. Met alleen een modem ga je het het niet meer redden anno 2020.

Een bedraad netwerk is met de nieuwe mesh systemen achterhaald toch?

Superwifi is toch geen bedraad systeem?


Zeer zeker is dat niet achterhaald. Met de toename van het aantal wifi signalen zal bekabelen alleen maar belangrijker worden. De 2.4Ghz band zit zo goed als vol. De 5Ghz band is leuk maar heeft veel minder bereik. Waar we naar toe gaan is minder bereik van het modem om geen overlast te bezorgen aan omwonenden en een bekabeld netwerk met op diverse plekken in huis bekabelde accesspoints.