Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb sinds kort een wifi versterker (zo’n bekabelde versie) achter mijn experiabox v9 gezet.  Helaas kan ik na die tijd geen gebruik meer maken van mijn chromecast. Hij herkent de chromcast simpelweg niet meer als ik hem via de google home app probeer te vinden. Ook als ik de chromecast reset, lukt het niet.  Ik heb verschillende threads over dit onderwerp op het KPN forum gelezen en er wordt aangeraden om mogelijk het 2.4 ghz en 5ghz netwerk te scheiden, maar ik kan dat voor geen mogelijkheid doen als ik inlog op de versterker of de v9 experiabox. Nog tips?

 

Met vriendelijke groet,

 

Luuk Grosfeld

Hoi @Luuk81, ik vermoed dat de Chromecast nog de WiFi van de V9 zoekt. Na installatie van de Experia WiFi wordt de WiFi van de V9 uitgezet. Je gebruikt dus enkel de WiFi van de Experia WiFi. Ik wil je aanraden om de Chromecast te resetten en als nieuw te installeren. 


Hi Bart, 

dank voor je response. Dat had ik al geprobeerd. Heb de wifi versterker er tussenuit gehaald, maar gek genoeg werkt hij direct op de V9 ook niet meer. Hij kan de chromecast gewoon niet vinden.


Helemaal niet meer? Chromecast nogmaals volledig gereset? Wordt de Chromecast nog wel op andere netwerken gevonden? Lukt je dat te testen?


Geen reactie meer gezien. Ik ga er van uit dat het nu werkt.