Skip to main content

Hierbij meld ik een klacht. 

Na ruim 20 jaar gebruik te hebben gemaakt van internet en mobiel internet van een andere provider, heb ik over moeten stappen naar KPN. Omdat wij onlangs verhuisd zijn naar een gebied waar alleen KPN glasvezel levert heb ik dus de overstap moeten maken. 

 

Op 15 augustus had ik contact met opgenomen met KPN. De  persoon aan de telefoon was erg behulpzaam bij het aannemen van mijn gegevens als nieuwe klant.   Ik heb ook al gelijk de contacten voor internet thuis en mobiel in mijn mail gekregen. 

Er werd netjes verteld dat er een noodpakket geleverd zou worden als ik onverhoopt zonder internet zou komen te zitten. 

 

Het zou gaan om glasvezel en mobiel internet. Dit om iets van klant voordeel te behalen. Persoonlijk betaal ik nu meer voor dezelfde diensten dan bij mijn vorige provider. Zelfs met klant voordeel.  

De medewerker vertelde dat het systeem aangaf dat er nog geen glasvezel aangelegd is in het gebied waar ik ben komen wonen. En dat het pas vanaf 5 oktober het geval zou zijn. Ik heb de persoon ervan verzekerd dat ik wel degelijk glasvezel heb zien liggen toen ik al een keer eerder bij de woning ben gaan kijken.  

 

Ik kreeg het verzoek om met KPN netwerk te bellen om de boel aan de gang te krijgen. 

 

Ook bij KPN netwerk gaf hun systeem aan dat er nog geen glasvezel ligt. Maar omdat ik zei dat dit wel het geval is, moest ik een foto sturen van de glasvezel lijn in de woning.  Dan kon KPN netwerk het signaal erop zetten. Ok.. zo gezegd zo gedaan. Ik kreeg netjes een bevestiging dat de mail met foto werd ontvangen en kreeg het bericht dat er inderdaad al een glasvezel lijn met KPN kastje in de woning aanwezig is. Ik zou gebeld worden met een update.  Want zoals het ernaar uitzag zou dat pas 5 oktober gebeuren. 

 

Die update kwam niet. Daarom besloot ik na een dag terug te bellen. Ik heb aangegeven dat ik graag dat noodpakket wenste te ontvangen. Zowel KPN als KPN netwerk hebben mij verteld dat mijn verzoek is geweigerd omdat ik nog geen bestaande klant ben. Kennelijk ben je een bestaande klant wanneer gebruik maakt van het signaal van KPN. Per 5 oktober. 

 

Tot die tijd dus geen internet thuis. En moet ik gebruik maken van een hotspot om te kunnen e-mailen via mijn telefoon. 

 

Kortom een erg vervelende ervaring met KPN en we zijn nog niet eens echt van start gegaan met het afnemen van diensten. 

Volgens KPN ben ik geen bestaande klant. Ik wil ook graag weg en neem liever DSL van mijn vorige provider. 

​​​​@KPN forum282 . Welkom op het forum.

Wat een verwarrende en vervelende situatie. Heb je bij ons al wel een bestelling lopen? 


Vul even je forumprofiel aan mocht je dat nog niet hebben gedaan, dan kunnen moderatoren zoals Erwin uw gegevens in zien.