Skip to main content

Hallo,

via de website heb ik ons contract internet+bellen opgezegd op 9 september 2020 met als gewenste datum van opzegging 15-10-2020. Het contract liep per de15e. In de bevestiging stond dat ik nog gebeld zou worden over deze opzegging. Omdat ik niets vernam heb ik op 10-10-2020 gebeld met KPN. Gewacht zo’n 10 minuten en ben toen maar gaan chatten. De persoon aan de chat liet me ineens 5 minuten wachten en wat bleek….zijn kind was wakker geworden. De persoon kon me niet helpen en zou me doorverbinden via de chat en heb ik weer 5 minuten gewacht. Toen ben ik gestopt en weer gaan bellen. Gelukkig kreeg ik nu direct verbinding. Situatie uitgelegd en hij ging nader informeren. De conclusie er was een achterstand bij de backoffice en daarom was ik niet gebeld maar werd mij verzekerd dat dat het probleem van KPN was en niet van mij. En mij contract zou alsnog per 15 oktober worden beëindigd. Ik helemaal gelukkig wat schetst mij verbazing dat ik een mail krijg van KPN dat mijn contract wordt beëindigd per 12 november. Ik wil dus direct reageren op deze mail maar blijkt dit een automatisch gegenereerde mail te zijn en kan dus niet reageren. Dus op 3-11-2020 opnieuw gebeld. De 1e medewerker kan niets voor mij doen dus word ik doorverbonden. Deze hulpvaardige medewerker gaat in het systeem kijken. Hij kan de datum opzegging niet veranderen want deze melding is te ver gevorderd in het systeem. Inderdaad, de systemen nemen alles over…...De enige mogelijkheid is een klachtenformulier in te dienen. Heb ik dus ook gedaan op 3 november jl. met een kopie van de opzegging van 9 september. Ondertussen krijg ik aanmaningen maar heb ik wel keurig betaald tot 15 oktober en volgens mij aan mijn afspraken voldaan. Dus KPN hoe is het met jullie? Klantvriendelijk????

Welkom op het forum InekeBe. Dit is geen fijne situatie. Het lijkt me inderdaad nodig hier even een aantal dingen zo snel mogelijk in orde te maken. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik voor je kijken hoe we dit op de meest nette manier op kunnen lossen. Wat betreft de aanmaningen, de systemen van KPN zien niet of een bedrag open staat omdat de klant niet wil betalen of dat dit niet nodig zou zijn. Die is helaas niet slim genoeg om dat onderscheid te maken en gaat dus simpelweg de acties uitvoeren die passen bij de status van de betaling. Als het mogelijk is om alsnog de openstaande factuur te betalen en extra kosten te voorkomen zou dat mooi zijn. In ieder geval lijkt het me dus goed na invullen van het profiel hier duidelijkheid te scheppen en de gewenste oplossing te leveren.Â