Skip to main content

Ik ben al vele jaren bezig met het oplossen van trage verbinding van het internet. In huis is de verbinding traag of niet aanwezig. Hiervoor zijn al vele oplossingen bedacht. 2e modem op de 2e verdieping, Wifi versterkers (nu 3 stuks in huis) maar het blijft niet stabiel. Laatste keer gaf een helpdeskmedewerker aan het nu echt op te lossen. Echter er kon door Corona geen monteur aan huis komen. Nu zelf gebeld met een 2e lijn monteur (088-0471) en die geven aan het donderdag 12/11 te komen oplossen. alles wat er tot nu toe gedaan is (kosten al meer dan € 300,-) is volgens hem niet de oplossing. Ze gaan het nu echt goed oplossen maar er hangt wel een prijskaartje aan. € 45,- 1e halfuur en dan € 15,- per 15 minuten. De aanschaf van apparatuur komt daar nog bij. 

Welke rol speelt KPN in het goed leveren van internet? Het lijkt erop dat als je eenmaal KPN hebt de kosten om het goed voor elkaar te krijgen voor rekening van de klant komen.

Is hier een oplossing voor?

Groet Jurgen van den Maagdenberg.

 

Wat zegt deze site over de snelheid op uw adres? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

En welke snelheid haalt u bij een speedtest op een pc of laptop die rechtstreeks bekabeld op de Experiabox aangesloten is?


Ik zo niet weten wat een monteur wel kan wat jij niet kan in dit geval. Het is allemaal zo simpel. Ervan uitgaande dat je basis snelheid voldoende is. Komt er maar 10Mbit/s binnen dan wordt het natuurlijk nooit 30 of 100. Er zijn hier tig leden dis je graag helpen. Gratis:wink:


Er komt op dit moment 40MB binnen via dual paring. Daarna gaat het met het verdelen in huis niet goed. Ondanks 2e router (bekabeld) op de 2e verdieping en op de eerste verdieping 2 uitbreidingen via net werk via het stopcontact (beide in een vast stopcontact). Internetsnelheid via de de TP-Link via het stopcontact nu maar 8 mb. Al heel veel oplossingen geprobeerd de afgelopen 3 jaren maar niet tot een consistente goede oplossing gekomen. 1e lijn KPN hebben al veel willen helpen en na zeker 15 gesprekken en 20 uur telefoontijd nog niets opgelost. Het kost zeer veel tijd en energie en tot nu toe zonder resultaat met iedere keer weer een goede bedoeld (niet goed werkend) alternatief.


Internet via het stopcontact is gewoon flut. Die dingen kun je beter niet gebruiken. Leg gewoon een kabel.

Ik begrijp nu dat het probleem in uw eigen netwerk zit. Dus na de Experiabox. Verbeteringen daarin moet u uiteraard zelf betalen. Het is uw eigen netwerk, valt onder uw eigen verantwoordelijkheid. Als u daar een KPN monteur voor laat komen, dan ontvangt u daar gewoon een rekening van.

Nogmaals: gooi die draadloze verbindingadapters weg en leg een kabel.


Hoi @Jurgenxxm en welkom hier op het KPN Forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden al vind ik het jammer om te lezen dat je zoveel problemen ervaart. Ik zie dat onze community je al van de nodige informatie heeft voorzien. Zoals @Nick83 al aangeeft zou ik de stekkers die via het stopcontact gaan (Devolo) er eens tussenuit halen. Mijn inschatting is ook dat het hier mis gaat. Ben je al aan de slag gegaan met de tips die hier zijn gegeven?


Reageer