Skip to main content

Nav. trage wifi, foutmeldingen wel verbonden geen internet, iom. helpdesk besproken en wifimanager laten lopen. Kwamen er samen met helpdesk niet uit. Vervolgens bied help desk zelf aan kosteloos een monteur te sturen ! Wanneer er kosten gemaakt zouden gaan worden werd dit ter plaatse vooraf met de monteur besproken. 21-12-2010 Monteur is gekomen en heeft alleen maar installatie proberen te resetten. Opwaarderen/ vervangen van Experiabox V10 had geen toegevoegde waarde.

Helaas ging monteur zonder een werkbare installatie weer weg.

Internet was te traag om goede verbinding te krijgen met Super Wifi.

Zelf heb ik de installatie nu wel weer werkend gekregen.

Plots ontvang ik een e-mail met zichtbare kosten, nog geen maandelijkse factuur. Monteur heeft NIET besproken dat EUR 50,-- in rekening gebracht gingen worden. Heeft op zijn opdracht bon streep gezet en vermeld geen handtekening ivm. corona. terwijl ik best zelf had kunnen ondertekenen 1,5 meter !?

Hiervoor 23-12-2020 gebeld met KPN, in hun logfile is niet vermeld dat de monteur kosteloos zou zijn en wanneer er kosten gemaakt werden dit met mij nadrukkelijk besproken zou worden.  Ik moest dit de volgende keer schriftelijk laten bevestigen. Mvr. Jellema ging proberen te achterhalen wat “de collega” nu precies had afgesproken en zou benadrukken dat collega met mij contact moest opnemen.  Mvr. Jellema was niet bevoegd om de credit nota in te zetten, dit moet de betreffende collega doen. Het was waarschijnlijk dat KPN collega mij met "privé nummer” zou terugbellen. Toen ik het gesprek wilde afsluiten en vragen of van dit gesprek een schriftelijke bevestiging gestuurd kon worden werd mij mede gedeeld dat dit niet kon ?! Ik heb gevraagd om dan het hele gesprek maar weer te herhalen en heb dit toen opgenomen.

KPN heeft hierna geen contact verder met mij opgenomen !!

Op 11-01-2021 ontvang ik de maandfactuur inclusief EUR 50,-- monteurskosten.

Op 12-01-2021 gebeld met KPN, hetzelfde bovenstaande verhaal met gelijke strekking herhaald zich weer. Hier kom ik dus niet verder mee.

Bij aankoop van Super Wifi punten in 2020 is mij een prijs toegezegd van EUR 99,-- ipv. EUR 149,-- na vele klachten mbt. internet snelheid en stabiliteit. Afspraak ik moest eerst volle factuur ad EUR 149,-en betalen en later werd dan EUR 50,-- gecrediteerd / restitueerd. Dit nadrukkelijk besproken maar helaas ook niet bevestigd gekregen. Bij reklame werd mij verteld dat dit niet in de logfile was vermeld.

Dus geen restitutie / credit EUR 50,--

KPN gaat nu voor 2e keer mij laten betalen omdat de afspraken welke ze zelf maken niet nakomen. Ik ga de monteurskosten zeker NIET betalen omdat KPN geen goedkeuring heeft gehad van mij.

Zijn er mensen met soort gelijke ervaringen. 

Momenteel hoop ik dat als KPN dit leest en alsnog contact met mij opneemt,

de klachten procedure werkt bij KPN namelijk niet goed!

John Pierik

admin: privé gegevens verwijderd

Hallo,

Ook gratis monteur geweest op aanraden van via HelpDesk en doorlopen Wifimanager. Monteur heeft enkele malen installatie gereset en vermelden slechte signaalsterkte. Nieuwe experiabox had geen toegevoegde waarde. Installatie niet werkend gekregen en monteur is toch weggegaan. Achteraf blijkt monteur toch factuur te hebben opgemaakt. Ik heb GEEN handtekening gezet, hier staat een streep en vermelding ivm. corona geen handtekening !?

Momenteel neem ik elk gesprek met KPN op, de logfiles van KPN worden niet naar waarheid ingevuld. Medewerkers doen toezeggingen en komen deze niet na. Bij mij nu al 2x gebeurd.

Ik ga factuur niet betalen en laat het op rechtzaak aankomen. Klachten procedure werkt niet !

John P

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


U gaat zeker een reactie krijgen van een moderator. De wachttijd is momenteel 5 dagen. Haal snel uw telefoonnummer weg voor er misbruik van gemaakt wordt.


Hoi @John P, welkom hier.

Wat een verhaal zeg. ik kan mij voorstellen dat je baalt. Je had SuperWiFi's gekocht begrijp ik. Alleen voor meer dan was gezegd. Dat is als niet fijn. En dan krijg je problemen met de WiFi. Zou er een gratis monteur komen, maar die blijkt niet gratis te zijn. Nu heb je het gelukkig weer aan de praat, maar dat neemt de kosten niet weg. 

Ik wil graag nog eens meekijken wat ik allemaal kan zien en of ik nog wat kan doen. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens, hoor ik graag weer van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Hallo Bart, 

Inmiddels mijn profiel aangepast.

Het zou mooi zijn als de monteurskosten teruggedraaid zouden worden.

Ik heb het betreffende gesprek opgenomen en heb nooit een handtekening gezet op werkbon van de monteur. Ook is niet door monteur ter plekke besproken dat er kosten berekend gingen worden. Binnenkomend signaal was zeer zwak en ik mocht blij zijn dat ik überhaupt wifi had. Probleem niet opgelost door monteur. Ik heb zelf de installatie na 3 uur weer redelijk actief gekregen  Nadat ik een mail kreeg van de kosten van monteur ( geen factuur) heb ik direct met helpdesk gebeld. Helpdesk zou uitzoeken wat er besproken was en mij hierover terugbellen (gesprek opgenomen)

Nooit gebeurd, wel nu inmiddels kosten monteur gefactureerd. Kun jij dit mee helpen oplossen. Bij voorbaat dank.

 


Ik heb nog even gekeken naar wat de monteur heeft beschreven. Ik lees in het rapport dat het probleem veroorzaakt werd doordat de WiFi op het modem steeds weer werd aangezet. Die werkt niet samen met SuperWiFi's en Experia WiFi's. Dus als het WiFi op het modem uit staat is er geen probleem. Hierdoor heeft hij geconcludeerd dat het probleem in het klantdomein zit. Om deze reden worden er kosten in rekening gebracht. Dit zou ook verteld moeten zijn voor het inplannen. Vandaar dat er geconcludeerd is door collega's dat we de kosten niet kunnen wegstrepen. 


Hallo Bart,

Dank je voor snelle reactie.

Zoals reeds eerder aangegeven is mij tijdens inplannen NIET verteld dat er kosten worden gaan berekend. Dit zou terplaatse besproken worden.  Mij was niet bekend dat WiFi bij superwifi en experia wifi uit moest blijven.

Kunnen monteurs kosten alsnog gecrediteerd worden ??


Nee, dat kan ik niet doen. Het probleem zat in het klantdomein. Om die reden kan ik niet vergoeden. 


Hallo Bart,

Ik dacht dat jij iets voor mij kon betekenen.

Helpdesk heeft ( valse ) toezeggingen gedaan en ik heb geen handtekening gezet !

Daarnaast heeft KPN geen schriftelijk bewijs voor mijn opdracht. Ik heb gelukkig de gesprekken opgenomen en ga hiermee verder.

Laatst poging alvorens ik hiermee verder ga, want ik laat dit hierbij niet zitten. Voor € 100,00 totaal nu al de boot in gegaan. ONACCEPTABEL.

Gaat KPN de monteurskosten terugdraaien ?

 

 

Wil je 

 


Ik kan het niet doen om de redenen die ik zie. Beste is denk ik om een klacht in te dienen. 


Halo Bart,

Klachten procedure werkt niet!

Begint het spel weer van voor af aan.

Wifimanager laten lopen, probleem wordt erkend bij KPN, help-desk doet weer toezegging gratis monteur te sturen maar bevestigt dit natuurlijk niet. Monteur komt weer en maakt factuur zonder overleg en handtekening van klant. Cirkel weer rond.

Ik ga media opzoeken en iedereen op forums informeren om vooral alle gesprekken op te nemen. Ik heb nu weer gesprekken waarop door KPN helpdesk toezeggingen worden gedaan aan mij, wanneer ik te vervelend wordt gaat helpdesk opeens toezegging niet meer nakomen.  

 


Hallo Bart,

Onderstaande email verstuurd naar ODR;

Hallo,

Ivm. netwerk / wifi problemen KPN helpdesk geraadpleegd. Na samen doorlopen van test middels wifimanager is op aanraden van KPN helpdesk mij een kostenloze monteur toegezegd. Wanneer er kosten berekend zouden gaan worden zou de monteur dit nadrukkelijk met mij ter plaatse bespreken. Vervolgens zie ik een monteursbon met doorberekening van €50,00 kosten. Op monteursbon is een streep gezet bij mijn handtekening (bewijs !) en er niets besproken met mij door monteur met kosten.

 

( Gesprek opgenomen ! )

Direct KPN helpdesk gebeld.

KPN kon niet in haar logfiles zien dat dit dat bovengenoemde was afgesproken.

KPN ging dit uitzoeken welke persoon mij dit toegezegd had. Alleen deze persoon was bevoegd om deze kosten terug te draaien.Ik heb nadrukkelijk gevraagd om mij hierover terug te bellen alvorens een factuur aan te maken. Mij is zelfs medegedeeld dat deze persoon mij wellicht ging terugbellen met " privenummer "

KPN heeft nooit teruggebeld!

Vervolgens komt toch de maandfactuur met de monteurskosten erop vermeld.

Ik heb gevraagd of men mij dit gesprek schriftelijk kon bevestigen. KPN doet dit niet. Ik moest alles maar zelf opnemen. Dus gesprek overnieuw gedaan maar nu wel opgenomen.

 

( Gesprek opgenomen op advies KPN! )

Weer met KPN helpdesk gebeld.

Men wil weer bovenstaande communicatie cirkel met mij gaan doorlopen. Ik heb medegedeeld dat dit geen oplossing was. Ik heb Helpdesk medegedeeld dat eerder door KPN helpdesk mij toezegginen zijn gedaan voor Super WiFi punten voor € 99,00

Ik moest eerst een factuur van €149,00  betalen. Hierna zou op de volgende maandfactuur €50,00 worden gecrediteerd. Dit is ook nooit gebeurd omdat dit ook niet genoteerd was in KPN logfile. (dus geen bewijs)

De persoon van de Helpdesk verteld mij dat zij dit bedrag €50,00 van de Super WiFi wel alsnog kan retourneren.

Ik deel haar mede dat ik de monteurskosten terug gedraaid moet hebben ivm gemaakte afspraken.

Het gesprek wordt iets grimmiger en begint weer overnieuw. Mvr. zegt dat zij met de monteurskosten mij niet verder kan helpen. 

Wanneer ik dan maar begin over retourneren van €50,00 voor Super WiFi kosten zegt ze opeens dat ze nu ook niets meer voor mij kan doen. Terwijl ze eerder toch echt in het gesprek zei dat ze deze wel kon crediteren ?

Uit wanhoop maar gesprek afgesloten.

 

Wat kan ik doen om monteurskosten €50,00 zsm. gecrediteerd te krijgen.

Ik heb voldoende bewijs dat KPN haar toezeggingen niet na komt.

Ben bereid audio opname toe te sturen en kopie van de monteursbon.

(zonder mijn handtekening!)

 

Graag uw hulp en/of advies

hoe verder te gaan met KPN

In afwachting van uw spoedig antwoord verblijf ik, 

 

Mvg.

John Pierik

-----‐‐---‐---------


Op dit forum helpen klanten elkaar en springt de moderator bij als we er niet uit komen.  Het heeft dus totaal geen zin om op het forum verder te gaan. Wij kunnen hier niets mee. Volg het advies van de moderator en dien een klacht in. Dreigementen zoals  media opzoeken en weet ik veel wat daar houden we hier niet van. Kortom u bent hier niet op de juiste plek.


Op dit forum helpen klanten elkaar en springt de moderator bij als we er niet uit komen.  Het heeft dus totaal geen zin om op het forum verder te gaan. Wij kunnen hier niets mee. Volg het advies van de moderator en dien een klacht in. Dreigementen zoals  media opzoeken en weet ik veel wat daar houden we hier niet van. Kortom u bent hier niet op de juiste plek.

Is Noord Korea Nederland binnengevallen en hebben we partij commisarissen in dit forum? 

ODR is trouwens geen media maar een online geschillen platform. 

Ik vind het netjes van @John P  dat hij op de enige voor hem openstaande wijze @Bart_Z  op de hoogte brengt. Er is niets fout aan de handelswijze van Bart. Of de klant zijn advies opvolgt daar zijn wij in Nederland helemaal vrij in.