Skip to main content

Een maand geleden heb ik een KPN glasvezel abonnement besteld mét overstapservice van Ziggo naar KPN. Glasvezel wordt nog aangelegd en zou ergens tussen april-juli klaar moeten zijn. 

Ik heb wel als aansluitdatum 9 juni gekozen zodat ik later als er nog geen glasvezel ligt, gebruik kan maken van de overstap naar glasvezel.

Nu heb ik op 21-3 een mail van Ziggo gekregen waarin staat dat 11-4 de eerstvolgende opzegmogelijkheid is maar ‘’We sluiten pas af als uw nieuwe provider ons laat weten dat uw abonnement bij hen werkt. Die datum krijgen we nog van ze door. Zo zit u nooit zonder.’’.

Afgelopen vrijdag kreeg ik 2 lege dozen in de bus met daarbij brieven dat per 11-4 mijn abonnement opgezegd wordt want dan stap ik - volgens Ziggo - over naar KPN. Of ik alle apparaten wil retourneren.

Ziggo gebeld; die zeggen dat ze van KPN 11-4 hebben doorgekregen als overstapdatum.

KPN gebeld; die zei dat er nooit een overstapdatum is doorgegeven.

Weer Ziggo gebeld: die zeggen dat ze dit niet zelf kunnen wijzigen maar alleen de nieuwe provider, deze moet de overstapdatum aanpassen.

Aangezien ik er weinig voor voel om 11-4 zonder diensten te zitten weet ik niet zo goed wat ik nu moet doen?

 

Hallo @Ndr013 je zou je geen zorgen hoeven te maken. Providers hebben onderling afgesproken dat de ene dienst pas beëindigd wordt als ze een seintje van de andere provider krijgen dat bij hun de dienst geactiveerd is.

 


Hi @Ndr013, welkom hier. 

Wat gek dit. Wij, samen met andere providers, maken gebruik van de overstapservice. Hierin hebben wij afgesproken dat de oude provider pas wordt opgezegd wanneer de nieuwe provider alles heeft aangesloten. In dit geval is Ziggo de oude provider en KPN de nieuwe. 

Op basis van je gegevens zie ik ook dat we nog geen verzoek hebben gestuurd naar Ziggo om het abonnement daar af te sluiten, je bent namelijk nog niet aangesloten. Zijn de diensten bij Ziggo afgesloten? 

Ik hoor graag van je.