Skip to main content

de uploadsnelheid is hier (straat zonder glasvezel), intern laptop aan kabel, slechts 0,7 MBps (al vele malen getest) en volgens abonnement 1,1 MBPs. De service van KPN om het modem te rebooten loopt vast. Is hier wat aan te doen?

 

Hallo @GjaltdJ , is dat bekabeld gemeten met 1 pc rechtstreeks aan het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

 


Jazeker, alles verder uit.


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Dit krijg ik als reactie. Klopt aardig met mijn abonnement


Tsja dat is niet geweldig he maar dat had je zelf al gezien. Een upgrade zit er nog niet in. Als Ziggo bij jou levert kan je beter overstappen. 


@GjaltdJ zou ik nog wel mogen vragen waarvoor de hogere upload snelheid nodig is? Wellicht dat KPN een alternatief biedt en we je toch als tevreden klant kunnen behouden. 


Ha Bram,

Het is voor gebruik van Citrixsoftware tegelijk met Teams vergaderingen (niet via Citrix). Als we hier op twee PCs tegelijk werken stoort dat elkaar enorm.

 

 


Dat snap ik erg goed. Waar ik aan dacht is bijvoorbeeld een mobiele oplossing maar ik denk dat dit met de stabiliteit problemen zou gaan geven. Ik wil je graag als tevreden klant hebben maar ik kan niks veranderen aan de huidige upload snelheid ben ik bang. 


@GjaltdJ  Dit is een steeds meer voorkomende typische probleem situatie. KPNnetwerkNL, KPN WBA, KPN ISP en KPN Mobile gaan niet investeren binnen afzienbare termijn. Betekent als je nu een oplossing wilt, je naar een andere/extra drager (coax/glasvezel/mobile) over moet. Dus Ziggo erbij nemen of geheel overstappen. Of via een mobile hotspot werken, heb je keuze uit 3 mobile providers. Dan is het een kwestie van kijken hoeveel data je gebruikt. Met videopresentaties kan het aantikken, maar nog steeds goed te doen zijn. En het beste niet via wifi, maar je smartphone met USB kabel aan je laptop.