Skip to main content

Mijn wifi op mijn laptop viel uit. Wel op mijn telefoon.

Van alles geprobeerd. Wordt er simpel van.

Kunnen jullie mij helpen?

@ElsdB Is de wifi verbinding (SSID) nog wel zichtbaar in de lijst met verbindingen ? 

De instellingen van uw netwerk staan ook zoals hieronder aangegeven ? (Via instellingen > netwerk & internet .)

 


Windows 10 als systeem op de laptop? Doe eens herstarten. Dus niet uit (afsluiten) en dan weer aan. Maar '’opnieuw opstarten'’.


Dat heb ik allemaal gedaan.

Een nieuw netwerk gemaakt. Niets.

 

Het wifi is er plots afgegaan.

Op mijn telefoon werkt de wifi wel.

Kan het ook aan de dongle liggen? Daar zit ik nu aan te denken

 


Hallo @ElsdB 

 

Welk modem heb je van KPN, witte Experiabox (welk type?) of een zwarte Box 12?

Gebruik je ook WiFi extenders zoals SuperWiFi's en zo ja, welke?

Welke dongle gebruik je, zit er geen ingebouwde WiFi op die laptop?


Een dongle??? Geen interne wifi?


Hallo Hans aan zet.

Zou je de stappen na netwerk en internet kunnen benoemen.

Het bij gevoegde schema snap ik.


Kun je eerst de vragen van Peter en Gesp beantwoorden, want zolang je geen ingebouwde wifi hebt kun je met het schema ook niets.


Ik heb de zwarte box 12

Windows 11

 


O foto is voor muis

 


Het moet dus interne wifi zijn.

Eergisteren deed alles nog wel


 


Als je op de 3 groene stipjes rechtsonder in je bericht kijkt kun je via bewerken je geplaatste bericht nog aanpassen. 😉

 

Staan de instellingen op jouw laptop hetzelfde als op het getoonde schema ? Dus;

IP toewijzing op "automatisch".

DNS server toewijzing op "automatisch".

SSID    Is je netwerk van KPN hier getoond ?

Protocol : Staat dat zoals aangegeven met Wifi-6 ( 802.11ax) ?


Ik zie geen ssid.

Maar hoe kom ik na internet netwerk bij dat schema.  Graag de stappen hierna.

Door al het gezoek en  ::(


Ik gebruik geen Windows 11 maar volgens mij zou je op de taakbalk aan de rechterkant ook zo'n netwerk tekentje moeten zien, waarschijnlijk is dat nu zo'n wereldbolletje wat betekent dat je geen verbinding hebt, als je daarop klikt zou je een lijst met netwerknamen moeten zien.

Lukt het dan om te verbinden met je eigen WiFi netwerknaam (SSID)?

 

Zo niet dan vermoed ik dat je Box 12 pas een update heeft gehad en de WiFi daarop nu weer meedoet, standaard staat deze op WiFi 6.

De witte SuperWiFi punten (die ik op je foto zie) ondersteunen dat niet en zijn WiFi 5 en daarmee gaat het blijkbaar wel goed.

Waarschijnlijk probeert je laptop nu te verbinden met de Box 12 maar sommige netwerkkaarten kunnen niet verbinden met WiFi 6, gelukkig kan je dat uitzetten door in te loggen op je Box 12.

Zie hier hoe je daarop kan inloggen:

 

Probeer eens of het helpt om in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz) te zetten, daarmee staat de Box 12 ook op WiFi 5.

(oude afbeelding, ziet er nu misschien iets anders uit)

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Na internet en netwerk staat midden boven eigenschappen. Als je daar op klik krijg je het schema.


 


Er is inderdaad een update geweest


Maar jij hebt zo te zien een Intel WiFi 6 kaart erin zitten, die zou zeker moeten werken, dat kan het probleem niet zijn.

 

Heb je nu die lijst met WiFi netwerknamen (SSID's) al gevonden?


Daar staat dus je KPN netwerk (SSID) niet actief. Staat je netwerkadapter wel aan ?

Instellingen>netwerk en internet>geavanceerde netwerkinstellingen>meer opties voor netwerkadapter.


Ik heb de QR code gescand.

Ik ga morgen met jouw stappen aan de ga ik er mee aan de gang.

Ik ben nl al uren bezig


Iedereen tot nu bedankt voor de adviezen.

Ik ga morgen verder. Mijn hoofd tolt


Als je de Box 12 (zwarte modem) hebt. Daar lijken momenteel wat issues te zijn met laptops die niet willen verbinden. Er is gisteren, n.a.v. het aantal meldingen, een onderzoek gestart.

(zelf heb ik altijd een netwerkkabel klaar liggen voor geval de wifi van mijn laptop het niet doet. Maar dat is wel een ander issue dan deze.)


Dankje wel!!!


Als '’leek'’ heb ik er geen begrip voor dat mij al die zogenaamde '’verbeteringen'’ maar worden opgedrongen. Na die update, waar ik geen enkele behoefte aan had omdat alles prima naar mijn zin functioneerde, zit ik al dagen aan een draad te werken. Waardeloos.

Temeer daar ik ook al vele pogingen heb ondernomen.

Experia 12 - HP Z Book Fury 15

 

Bovendien zijn nu ook de eerder '’niet verborgen'’ tv-zenders weer verborgen.

Bah!

Edit: ik realiseer mij dat ik vergat te melden dat ik ook nog twee van die witte wifi versterkers heb. Daar staat ook een wachtwoord op ….. moet ik dat wachtwoord wellicht invullen? Antwoord na poging: nee!

Morgen ga ik naar een locatie van een '’bekend netwerk'’ (van der Valk hotel), om te controleren of dat punt wel wordt opgepakt.


Hallo lui

 

Ik nu, mbv tools, mijn netwerknaam/ssid en ww veranderd.

Nu moet ik nog de beveilligingssleutel vinden.

Waar vind ik die?

Â