Skip to main content
Antwoord

Mijn KPN Box 12 verliest steeds verbinding met het internet

• November 7, 2025
  • 8 reacties
  • 78 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

ik heb steeds dat de V12 internet verliest nadat ik hem opnieuw opstart en de stekker van de glasvezel ook 2 minuten uit het stopcontact laat gaat alles weer goed maar binnen no time ben ik weer offline.

wat kan ik hieraan doen ik blijf maar resetten?

Beste antwoord door 1966Leen

Hallo Vikash.

Ja idd contact gehad en de modem iis op afstand nogmaals terug gezet naar factory settings. Het lijkt momenteel goed te gaan.

Maar het tv kastje is echt een drama aan het worden deze vvind het fijn om telkens spontaan uit te schakelen. En ja energie beheer staat uit en screen saver ook en hij staat op nooit uit schakelen. Pff maar ik houd het nog even in de gaten anders nogmaals bellen.

Dank jullie alle voor de reacties.👍

Mvg Leen

8 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • November 7, 2025

Welke firmwareversie staat er op het modem?

Probeer anders eens een factory reset vanuit de webinterface of met een pinnetje achterop het modem. Als dat ook niet helpt kun je een andere ethernetkabel tussen modem en glasvezel proberen.

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • November 7, 2025

Kan ook geen kwaad om even te controleren of je adapter van de V12 het probleem niet is: https://www.kpn.com/service/internet/adaptervervangen. Constant rebooten is wat een aantal defecte adapters als gevolg doen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 7, 2025

Hallo dankjewel voor de reacties.

Firmware. V12.C.25.06.06

De stekker heb ik idd al gecontroleerd.

Mijn vrouw vertelde dat het TV kastje ook steeds vast staat. Daar moet ze ook steeds even het stekkertje eruit halen omdat via instellingen je er niet kan komen.

Het probleem wordt steeds zichtbaar via de wifi die er niet is. En alle controle lampjes branden vast ik ben gewend dat het wifi lampje altijd knipperd.

Gr leen

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • November 7, 2025

Veel meer opties heb je niet om zelf nog te proberen, los van een ander ethernetkabel tussen het glasvezelpunt en modem proberen. Het snelste is om contact op te nemen met de klantenservice via het gratis nummer: 0800 0402

Of bekijk de andere manieren hier

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 7, 2025

DaveA

Dankjewel de kabel zojuist geprobeerd geen suc6

Dus ik ga even bellen.

Mvg Leen

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@1966Leen. Welkom op de community! Heb je inmiddels al contact opgenomen met de klantenservice? Een paar dingen die je nog kunt proberen, zorg dat de glasvezelkabel goed vastzit en niet beschadigd is en plaats de V12 eens op een andere stroomaansluiting, soms kan een stopcontact storing geven. Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels al is verholpen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • November 10, 2025

Hallo Vikash.

Ja idd contact gehad en de modem iis op afstand nogmaals terug gezet naar factory settings. Het lijkt momenteel goed te gaan.

Maar het tv kastje is echt een drama aan het worden deze vvind het fijn om telkens spontaan uit te schakelen. En ja energie beheer staat uit en screen saver ook en hij staat op nooit uit schakelen. Pff maar ik houd het nog even in de gaten anders nogmaals bellen.

Dank jullie alle voor de reacties.👍

Mvg Leen

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Fijn om te horen dat het met de modem nu goed lijkt te gaan! Dat is alvast een stap in de goede richting. Jammer dat het tv-kastje nog niet meewerkt, dat klinkt inderdaad frustrerend.

Goed dat je de instellingen al hebt gecontroleerd. Houd het nog even in de gaten zoals je zegt. Mocht het kastje zich toch blijven uitschakelen, neem dan nog eens contact op met de klantenservice. Dan kijken we verder naar een oplossing.

Bedankt voor de update en dat je het even met ons deelt!