Skip to main content

Al 2 dagen geen internet, geen tv en verlichting in huis doordat ik Hue heb.

 

Zo vaak gebeld en ja mijnheer, morgen (lees vandaag) tussen 11:25 en 11:27  uur is je probleem verholpen.…

Oke.... 12:30 uur nog steeds niet.... dus WEER bellen.…

Ja mijnheer... Die tijd redden wij niet, sorry. Maar u heb toch extra internet gehad... Maar niet op ingegaan..…

Niet normaal gewoon. Zegt de medewerker ook nog, ik bel u zaterdag of zondag op, want ik ben toch aan t werk, als het probleem verholpen is.... Dus u verteld mij gewoon even dat ik nog meer dagen zonder internet, tv en verlichting zit....…

Het ligt aan de verdeelkast... Zeggen ze... Kom dan hierheen ga in die kast kijken. Denk dat er een kabeltje uit is gehaald.. hoe simpel kan t zijn..…

Als tip kreeg ik mee, kijk op de site, daar kan je een vergoeding krijgen als je langer dan 12 uur geen dienst heb....Die wil ik niet eens, ik wil gewoon TV kijken!!!!!! 

 

U kunt de lampen in huis niet aan doen omdat de router van KPN het niet doet? Begrijp ik dat goed?


Klopt....


Leve de apparaten die van internet afhankelijk zijn, dus wil je licht even de lampjes wisselen als je de Hue lampen er in hebt, of een kaarsje aansteken.

Ik zal in hetzelfde schuitje komen als het mij overkomt, shit happend, gelukkig kan ik de CV installatie wel handmatig bedienen, een kampvuurtje in de woonkamer is een mindere optie.:drooling_face:


Hoe kom je zo slim om zo'n systeem aan te schaffen vraag ik me dan af.

Maar goed... ik heb er toch nog wel wat vragen over. De Experiabox is niet kapot. Toch? Want daar lees ik niets over. Je hebt geen internet. Maar WiFi zou het nog gewoon moeten doen. Toch? Dan kan je dus toch nog gewoon de lampen bedienen? Of loopt dat contact echt via een server op internet? 

@Doornekamp33 Voor jou misschien ook eens leuk om dat te testen? Stekker uit glasvezelmodem trekken of DSL stekkertje los halen, wat kan je dan nog?


Nee, ik heb helemaal geen signaal van @Kpn . 

Dus geen wifi, geen internet, geen tv dus ook geen licht. Echt k*t ...... 


Ik heb dat geprobeerd, kreeg ze niet aan de praat toen KPN mij 5 dagen zonder internet liet zitten, paar bolletjes wisselen was sneller dan het via via aan de praat te krijgen maar het schijnt wel te kunnen.

Volgens mij loopt het via de app via Philips, en kan je ze zonder bridge via wifi only bedienen.

 


Wonderlijk. Ik zou zo'n systeem niet in huis willen. Allereerst: Philips hoeft toch niet te weten wanneer je de lampen aan of uit doet? Volgens: over een paar jaar zegt Philips plots: we stoppen met de ondersteuning en gooit de server uit. Dat is dus hetzelfde wat KPN gedaan heeft met KPN Smartlife. Dan kun je niets meer? Of een hacker hackt de server bij Philips en heeft vervolgens de controle over 10.000en lampen en andere gekoppelde apparaten. Die zou het hele stroomnetwerk kunnen ontregelen door alles een paar keer achter elkaar aan en uit te zetten.


Zou kunnen, maar denk dat Philips, nou ja Philips doe maar Signify de nieuwe naam voor het oude Philips lignting, dit niet zo snel zou doen, maar dan is simpel lampjes wisselen en het is weer ouderwets met de schakelaar bedienen.

En die hacker kan ook zelf bij jou aan de deur kloppen en binnen komen, denk dat het Hue systeem beter beveiligd word en als er toch ingebroken word het lek snel gedicht word, liggen dan geen echt belangrijke gegevens op straat over mij.

En mocht zoals bij de V1 bridge de ondersteuning gestopt worden, dan word het systeem omgezet met een laatste firmware upgrade dat het nog wel lokaal werkt, je kan alleen niet meer op afstand de boel aan of uitzetten.

Het systeem werkt op Zigbee, een groter geheel als alleen Hue, bijvoorbeeld de Ikea, Osram en ook Lidl gaat er mee werken.


Het is voor een hacker totaal niet interessant om mijn lampen te hacken. Als ik die al zou hebben. Het gaat erom dat een hacker het stroomnet misschien zou kunnen ontregelen. Beetje mensen pesten met lampje aan/uit te doen, zulke nutteloze dingen deed men in 1995 wel. Maar nu niet meer. Er moet geld mee te verdienen zijn.


Ik zag eerst de voordelen ook niet van “slimme” lampen, maar ik wilde een paar lampen kunnen dimmen en daar had ik nieuwe dimbare ledlampen voor nodig en dimmers, dit was duurder dan het Hue systeem met INNR lampen (zijn een stuk goedkoper en mooier dan de Philips lampen met zwart plastic voetje, heb de filament retro lampen) ben nu voor 4 lampen met bridge net 100 euro kwijt, dat hadden alleen de noodzakelijke dimmers al gekost, nu langzaam uitbreiden met slimme stekkers, de eerste zit bij het aquarium ipv een tijdschakelaar en hoef je ook de winter zomertijd niet in de gaten te houden.

En hackers ben ik ook niet bang voor, ze kunnen er toch weinig mee dan het aan of uit doen.


@AWDMaas , ik kan niet je probleem oplossen, maar wanneer je je de stekker van je HUE lampen even uit het stopcontact haalt of de lichtschakelaar eventjes uit zet en hierna weer de stroom op je HUE lampen zet dan gaan je lampen gewoon branden.


 Hoi @Nick83 

Het is voor een hacker totaal niet interessant om mijn lampen te hacken. Als ik die al zou hebben. Het gaat erom dat een hacker het stroomnet misschien zou kunnen ontregelen. Beetje mensen pesten met lampje aan/uit te doen, zulke nutteloze dingen deed men in 1995 nog wel. Maar nu niet meer hoor. Er moet geld mee te verdienen zijn.

Jawel hoor, dat doen ze wel.:wink: Niet bij jou thuis. maar er zijn lampen te vinden die wel in trek zijn.


Zou de Ziggo dome wel eens willen bedienen, daar zitten nogal wat lampen op.:sunglasses:


Zo...... Bellen, bellen, bellen en forum plaatsen heeft geholpen.... Eindelijk doet alles t weer @Kpn duimpje


Nu snel die lampen vervangen… terug naar ouderwetse schakelaars.


Als je die lampen gewend bent wil je niet meer terug naar de ouderwetse schakelaar.:wink:

Maar ik gebruik het niet als hoofdverlichting maar voor de sfeer op dit moment.


Reageer