Skip to main content

Beste, 

Na enige tijd klant te zijn geweest bij Telfort, dat nu dus KPN is geworden heb ik een vraag over het modem.

Aangezien de modem alweer een aantal jaar mee gaat en behoorlijk verouderd is, is deze ondertussen wel aan vervanging toe.

Is het daarom mogelijk om me oude modem te vervangen voor de nieuwe V12 modem van KPN?

Hoor graag van u.

Vriendelijke groet,

Richard

Hoi @MrSmit, welke modem heb je nu dan?

Over het algemeen wordt er niet 'zomaar' een V12 verstuurd, maar eerdere versies.

Vul anders, mocht je dat nog niet gedaan hebben, alvast je gegevens in, in je profiel rechts boven.

Dit is alleen voor jou en de KPN medewerkers zichtbaar.

 


Hoi Anneke-Anne,

Wij hebben momenteel de experiabox v8.

Heb me gegevens van me profiel meteen even bijgewerkt:) Waarschijnlijk heb je nu alle informatie die je nodig heb.

Alvast bedankt,

Richard


Hallo @MrSmit , in het begin stuurde KPN wèl een ander modem naar TFT-klanten die naar KPN overstapten.

KPN doet dat nu niet meer, nu wordt de software binnen het modem aangepast naar KPN-normen.

Is bij mij vandaag ook zo gebeurd.

 


Hoi Anneke-Anne,

Wij hebben momenteel de experiabox v8.

Heb me gegevens van me profiel meteen even bijgewerkt:) Waarschijnlijk heb je nu alle informatie die je nodig heb.

Alvast bedankt,

Richard

Hoi @MrSmit , ik ben een klant net als jij. Dit is een forum voor en ‘door’ klanten onder leiding en opgezet door KPN. Een KPN moderator zal hier nog reageren. Het kan wel een aantal dagen duren :-) 


Hoi Anneke-Anne, 

Zag het later ook, bedankt:)

Nu maar even een aantal dagen wachten op reactie van KPN zelf!

Vriendelijke groet,

Richard

 


Hallo @MrSmit, welkom bij ons op het forum :slight_smile:  Wat is er precies aan vervanging toe aan de V8? Als het modem nog wel goed werkt, hoeft die niet vervangen te worden, vandaar de vraag. Zoals Jan al zei werden Telfort modems in het begin vervangen als een TFT abonnement werd gewijzigd naar een Hussel abonnement, daarvoor is dat niet meer nodig. Mocht het nodig zijn om 'm te vervangen, zal het vermoedelijk een V10a worden, geen 12.

Ik hoor het graag van je.


Hoi Jasper,

Het modem is wat mij betreft aan vervanging toe vanwege het slechte wifi bereik, en dan gaat het met name om de 1ste verdieping. Vooral in deze tijd waarbij steeds meer apparaten op het wifi worden aangesloten vind ik het toch wel erg belangrijk dat de modem goed functioneert en het bereik goed is. Daar komt ook bij kijken dat steeds meer apparaten ( o.a PlayStation 5) beschikken over wifi6 en mijn huidige modem dat niet ondersteund en de V12 modem wel.

Daarnaast duurt het tegenwoordig aanzienlijk lang voordat de tv daadwerkelijk op de zender springt als je decoder aanzet. Voor een maandelijks bedrag van bijna €59 mag ik toch wel verwachten dat dit allemaal in orde is.

Wat me ook behoorlijk stoort is dat de nieuwe klanten de nieuwste modems krijgen, waar de bestaande klanten er niet eens voor in de aanmerking komen! Vooral als je bedenkt dat je de bestaande klanten zo tevreden mogelijk wilt houden.

Hoop dat u met een snelle en goede oplossing weet te komen, anders zit ik er aan te denken om gewoon over te stappen naar een andere provider waar je dus wel een nieuwe modem krijgt die wat meer is berekend op deze tijd waarin wifi steeds belangrijker wordt!

Hoor graag van u,

Richard


Een nieuw modem zal je niet helpen. Met alleen een modem ga je het niet redden anno 2021 om overal goed wifi te krijgen. Je zal aan de slag moeten met Wi-Fi versterkers. Bekabeld bij voorkeur. 


... anders zit ik er aan te denken om gewoon over te stappen naar een andere provider waar je dus wel een nieuwe modem krijgt die wat meer is berekend op deze tijd waarin wifi steeds belangrijker wordt!

Welke andere provider heeft er een modem met WiFi 6?


Hallo @MrSmit , in het begin stuurde KPN wèl een ander modem naar TFT-klanten die naar KPN overstapten.

KPN doet dat nu niet meer, nu wordt de software binnen het modem aangepast naar KPN-normen.

Is bij mij vandaag ook zo gebeurd.

 


Krijg je daar bericht van? Of kan je zelf controleren of de software is aangepast?


Hallo @arie61 , ik ben vorige week zelf overgestapt van TFT naar KPN Hussel. Ik kreeg bericht van KPN dat ik op de 22e omgezet zou worden. Die dag de modem een fabrieks-reset gegeven en ik had de KPN firmware inclusief IPv6.

 


Hallo @Joep1965,

Ik ben erg benieuwd waar de KPN mee gaat komen. Als de KPN die wifi versterkers kosteloos voor mij kan regelen en dat de oplossing bied ben ik erg tevreden. Ik wacht het af.

Vriendelijke groet,

Richard

 


Hallo @Joep1965,

Ik ben erg benieuwd waar de KPN mee gaat komen. Als de KPN die wifi versterkers kosteloos voor mij kan regelen en dat de oplossing bied ben ik erg tevreden. Ik wacht het af.

Vriendelijke groet,

Richard

 

Je kunt de WiFi manager doen. Dan krijg je mogelijk 2 gratis versterkers. Doorloop die manager dan op de eerste verdieping en kom niet beneden waar de snelheid hoger is. Want dat hoeft die niet te weten 😉

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Hallo @Nick83 ,

Ik weet dat ze bezig zijn met een nieuwe Fritzbox (5530), is alleen nog niet cker dat die daadwerkelijk komt.

En hierbij een link met wat informatie wat betreft een firmware update die ervoor zorgt dat apparaten met wifi6 worden ondersteund, dit geld dan voor een aantal modellen van de Fritzbox.

https://tweakers.net/nieuws/169424/avm-brengt-fritzos-720-uit-met-ondersteuning-voor-wifi-6-wpa-3-en-dns-over-tls.html

Vriendelijke groet,

Richard


Hallo @arie61 , ik ben vorige week zelf overgestapt van TFT naar KPN Hussel. Ik kreeg bericht van KPN dat ik op de 22e omgezet zou worden. Die dag de modem een fabrieks-reset gegeven en ik had de KPN firmware inclusief IPv6.

 

Bedankt, ik heb nog TFT, ik hoor het dan wel als ik technisch over gezet wordt


Als het modem vervangen wordt, krijg je de vermoedelijk de V10 of de V10a zoals ik eerder al zei. Die worden over het algemeen verzonden bij een defect ouder model. Die hebben beide ook geen Wifi6, dus daarmee schiet je niets op voor je doel. Je kunt het beste de Wifi Manager doet die Nick al noemt.


Hallo @Joep1965 ,

Bedankt voor de tip:) Ik ga daar is even naar kijken, ben benieuwd.

@Jasper  Zoals hierboven vermeld, ik ga even met de WiFi manager aan de slag! Dan ga ik even kijken wat daaruit komt en dan zien we daarna wel verder.

Vriendelijke groet,

Richard