Skip to main content

Afgelopen week zijn we overgegaan van Telfort naar KPN. Nu was er voor de overname bij de snelheidscheck een optie tot wel 100 mb, maar nu staat deze optie er niet meer bij en zit ik op mijn maximum van 23 mb. Aangezien beide buren wel de optie tot iets meer dan 100 mb hebben, denk ik dat dit mogelijk nog met het overzetten naar KPN te maken heeft. Ik vraag me af of er in de nabije toekomst inderdaad sneller internet beschikbaar komt op mijn adres , hier had ik mijn hoop op gezet aangezien het met 23 mb nogal een beetje krap aan het worden is.

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Wat ik al zei, dit zijn onze waardes en onze directe buren (rijtjes woning) hebben resp 111mbit en 107 mbit


Hier zal een medewerker naar moeten kijken. Het zou kunnen dat jouw adres op de één of andere manier niet is overgezet is naar een andere verbinding.  Maar, en dat is minder prettig,  je zit op een andere kast. Een medewerker reageert over een dag of 5. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


Deze getallen wijzen erop dat jij met je telefoonlijn een directe, maar lange verbinding het naar een wijk/hoofdcentrale hebt. En de telefoonlijnen van je buren zijn op een straatkast aangesloten die op zijn beurt met glasvezel op de rest van de infrastructuur is aangesloten. Daardoor is het stuk telefoonlijn kort, en kan je makkelijk 100Mbit/s of nog wel veel meer halen.

Datzelfde kan men voor jouw wellicht ook bewerkstelligen, misschien checken via www.kpn.com, daar zijn getallen soms anders en dat lijkt de valide/nieuwe methode, ook al zaten er in de afgelopen maanden veel fouten in. Kan ook zijn dat die straatkast volzit, dan val je buiten de boot. Dan kan je een KPN abo aanvragen met 50Mbit/s, hopelijk stuurt men dan een monteur aan die bonding (dus die 48Mbbps) kan regelen. In beide gevallen velies je wel je Telfort voorwaarden/prijs.


Ben benieuwd wat KPNzelf zegt, want ik heb inmiddels alle adressen in de hele straat gecheckt en die hebben echt allemaal 111 of 107 mbit.


Ja ben ook wel benieuwd, maar heb wel iets dergelijks eerder gezien, maar blijft complex en vrijwel on-navolgbaar. Ook was / is? het zo dat bonding alleen voor XS4ALL en KPN klanten gedaan werd, niet voor Telfort/Tele2/T-Mobile/NLE/enz, hoewel allen via KPN WBA (groothandel) werken. Telfort was budget merk, en daardoor kun je denk ik wel het 1 en ander afleiden.


Hi @Jero49, welkom op het Forum! De internetsnelheid verschilt per adres. Op jouw adres liggen er 2 koperlijnen zoals  je kunt zien. Er gaat maximaal 48 MB door de snelste variant. Hoe we het wenden of keren, dit is momenteel de maximale snelheid die je zal kunnen halen op dit adres. Ongeacht of de buren sneller internet hebben. Ik zie inderdaad dat de rest van de straat een stuk sneller internet heeft. De enige oplossing hiervoor is om aangesloten te worden op glasvezel. Dit kan nog wel een tijd duren. Je bent nu nog niet aangesloten op de snelste lijn naar jouw adres. Momenteel voeren we deze upgrades niet uit i.v.m. corona maar na een paar weken zal deze optie weer mogelijk zijn!


En wat moet ik doen om die snelste variant te laten activeren (over een paar weken) en wat kost dat?


Hi @Jero49, welkom op het Forum! De internetsnelheid verschilt per adres. Op jouw adres liggen er 2 koperlijnen zoals  je kunt zien. Er gaat maximaal 48 MB door de snelste variant. Hoe we het wenden of keren, dit is momenteel de maximale snelheid die je zal kunnen halen op dit adres. Ongeacht of de buren sneller internet hebben. Ik zie inderdaad dat de rest van de straat een stuk sneller internet heeft. De enige oplossing hiervoor is om aangesloten te worden op glasvezel. Dit kan nog wel een tijd duren. Je bent nu nog niet aangesloten op de snelste lijn naar jouw adres. Momenteel voeren we deze upgrades niet uit i.v.m. corona maar na een paar weken zal deze optie weer mogelijk zijn!

En wat moet ik doen om die snelste variant te laten activeren en wat kost dat eventueel?


@Jero49, over een paar weken bellen met de klantenservice en vragen naar een upgrade van de internetlijn (0800-0402). Er zitten geen kosten aan verbonden, je abonnement zal precies hetzelfde blijven!


Reageer