Skip to main content

We wonen in een appartementencomplex  met 4 appartementen (nr A,B,C,D). Wij wonen op begane grond, nummer A. In ons souterrain komt de KPN kabel binnen. Wij hebben daar  een volgens mij zeer oud Isra punt hangen, want het is volgens mij een heel oude kast, en een  wel erg grote kast voor een verdeling naar 4 appartementen (zie foto’s). Ik weet niet waarom deze aansluiting in onze woning zit, en niet in de entree-hal van onze appartementen (waar ook de meterkast zit). Ik zou graag willen dat dit punt wordt verplaatst en/of dat deze wordt gemoderniseerd. Daarnaast zijn de kabels voor glasvezel in onze straat al klaargelegd (steken voor de voordeur uit de grond). Het zou natuurlijk het mooiste zijn wanneer dit kan worden aangepast wanneer monteurs toch bezig gaan met het naar binnen brengen van de glasvezel. Bij wie moet ik hiervoor zijn? Welke afdeling kan mij hierbij verder helpen? Ik hoor het graag. 

 

 

Zo ! Er komen genoeg lijnen binnen, de 3 kammen links op de foto.

Mooie scherpe foto , goed leesbaar, de kam rechts boven is de begane grond, maar ja , dan weet je nog niet waar het andere eind van die leiding zit, in het appartement, dat moet te vinden zijn, of is er onlangs een verbouwing geweest ?

Met het moderniseren zal je weinig (niets) opschieten, hier mankeert niks aan.

Gelijk naar glasvezel is wel het mooiste maar in veel gevallen wel even duren voor dat alle stappen zijn doorlopen, dat kan soms maanden duren, dus wellicht toch eerst naar koper.


Hallo Kees, bedankt voor je antwoord. Wat ik hoopte op te schieten met moderniseren is dat het geheel veel minder ruimte in beslag zou nemen en dat de aansluiting naar een andere plek kan verplaatsen zodat ik iets aan de wand kan monteren op de plek waar het nu hangt. Deze kast lijkt me nogal overkill voor 4 woningen. In ons pand zat ooit (meer dan 17 jaar terug) een bedrijfspand, dus vandaar de hoeveelheid inkomende lijnen denk ik.

Ik begrijp dus ook dat ik nog wel een paar maanden tegen de 4 oranje sprieten bij de voordeur aan zit te kijken :frowning2:


Ik schreef dit op basis van eigen ervaring en van wat ik hier op het forum lees, meer informatie heb ik niet.

En ik ben maar een meelezer zonder binding met kpn, er zal nog wel meer reactie komen van anderen / een kpn-er.


Hi @erwinvanl, welkom hier. 

Erg lastig om in te schatten vanaf hier of modernisering of verplaatsing nodig is. In beide gevallen wordt dit alleen gedaan wanneer het technisch noodzakelijk is om het aan te kunnen sluiten. Ik ben deze kastjes op kantoren tegengekomen. De juiste stappen zijn om een bestelling te plaatsen en om een installatiemonteur te laten komen, deze is gratis. Die kan je dan precies vertellen wat wel kan, moet of juist niet kan. Hierin is de monteur leidend. 


Een (erg) voor de hand liggende gedachte, als de glasvezel nog even op zich laat wachten dan eerst op koper aansluiten, en als de glasvezel werkt kan de kast weg.


Een (erg) voor de hand liggende gedachte, als de glasvezel nog even op zich laat wachten dan eerst op koper aansluiten, en als de glasvezel werkt kan de kast weg.

Ik verwacht ook dat dat het geval zal zijn. Belangrijk is dat er een bestelling kan worden geplaatst op onze website. 


Bedankt voor de antwoorden. Wij zijn nu aangesloten op koper voor vdsl. Dat werkt en zullen we voorlopig blijven gebruiken. Het installeren van een glasvezelkastje voor de mogelijkheid om aan te sluiten op glasvezel is een initiatief vanuit KPN. Geen bestelling van ons. Ik neem aan dat beide lijnen naast elkaar aangeboden blijven door KPN. Wanneer een monteur een afspraak maakt voor naar binnen brengen van glasvezel, dan bespreek ik met hem wat de mogelijkheden zijn om ook het isra-punt voor de koperen aansluiting te verplaatsen.


Aha, dus er is een werkende aansluiting, dat had ik even gemist, dan inderdaad rustig afwachten, denk ik, als meelezer.

Ik heb een geval in de kennissen kring waar de glasvezel nu een jaar in de stoep ligt. Maar de koper aansluiting daar is snel zat, dus ja . .