Skip to main content

In mijn wijk wordt door KPN glasvezel aangelegd maar dat is wat mij betreft een foutenfestival van jewelste. En zowel KPN Netwerk als KPN als provider wijst naar een ander en doet er niks mee.

 

Begin september kreeg ik een brief dat mijn appartement, via de bekabeling die sinds juni buiten lag, aangesloten zou worden tot in de meterkast. 23 september kwamen ze langs in ons appartementencomplex maar alleen de bewoners met een aansluiting in de straat via de achterkant van het complex werden aangesloten. De rest werd aan de voordeur verteld dat er iets mis was met de buizen/kabels bij de voorkant van het complex voor de overige aansluitingen. En dat dat eerst weer gefikst moest worden. Navraag later die week bij KPN leverde op dat het een misverstand bleek te zijn bij hen. En er wordt weer contact opgenomen met de bewoners voor de aansluitingen, zei men.

 

Daarna bleef het stil. De voorzitter van de VVE ging er achteraan en KPN Netwerk gaf aan dat het in december zou worden opgepakt. Minstens 2(!) maanden later dus al. Maar ok, je doet er niets aan.
 

Nu had ik ooit een preorder geplaatst voor glasvezel (internet 500/500, TV met 2 ontvangers, vast bellen) in mei 2020 en 9 november kreeg ik compleet uit het niets ineens de melding dat er een bestelling was geplaatst en ik per 3 december glasvezel zou hebben. KPN had meteen Ziggo er over ingelicht en die stuurden zowel dezelfde dag een overgangsmelding voor de vaste telefoon als een melding dat die dezelfde dag zou worden opgezegd. Geen idee waarom, leek me alleen niet de bedoeling. Natuurlijk KPN en Ziggo er naar gevraagd maar dat was kastje-muur-kastje-muur kansloos. Maar mijn vaste telefoon doet het nog dus voor nu ok.

Eerder deze week kreeg ik ineens melding dat ik een pakket thuisgestuurd krijg, dat kwam vanmorgen aan. Maar ik heb dus helemaal geen aansluiting, mijn kabel komt niet verder dan ergens bij de voordeur van het appartementencomplex 3 verdiepingen lager. Dus maar eens contact gezocht met KPN Netwerk eerst. Die verwezen me voor dat pakket natuurlijk weer naar KPN maar wisten me wel te vertellen dat bekend was dat op mijn adres geen aansluiting is en ook dat die nog helemaal niet ingepland is. 3 december staat in geen enkel systeem bij KPN Netwerk. Bij hen is alleen bekend dat het “on hold” staat vanwege technisch beletsel. En meer echt niet.

Met die kennis contact opgenomen met KPN (de providerkant) en hen verteld dat ik een pakket krijg maar geen aansluiting heb en die voorlopig ook niet ga krijgen. Dat geloofden ze niet. Er staat blijkbaar in hun administratie dat 3-12 ik een aansluiting krijg. Aangezien ik vorige keer meer dan 2 weken van te voren al een brief erover kreeg dat ze langs zouden komen (3-12 is over 9 dagen al) en KPN Netwerk van niets weet, geloof ik er dus helemaal niets van dat ze volgende week vrijdag aan mijn deur staan om een aansluiting tot in de meterkast te maken. 

Nu kreeg ik vanmorgen dus dat pakket binnen en dat is alleen het modem. Blijkbaar heeft KPN de aanvraag voor TV met 2 ontvangers zelf uit de preorder gemikt. Natuurlijk maar even gekeken wat er in die bestelling van 9 november stond (die ik dus niet zelf had geplaatst dus wel uit de preorder moet voort komen) en daar dus ook alleen internet en vast bellen. TV is daar weg tegenover de preorder (van 18 mei 2020). KPN gebeld en gevraagd om abonnement te wijzigen door TV met 2 ontvangers toe te voegen, Maar dat kan pas op 3 december als mijn abonnement in gaat. Hoe kan die ooit in gaan? Ik heb niet eens een aansluiting, de kabel stopt bij de voordeur van het appartementencomplex 3 verdiepingen lager.

 

Kortom, om moedeloos van te worden dit. En dat men steeds naar elkaar wijst, zorgt er voor dat niemand er wat aan/mee doet. Lekker klantvriendelijk zo ...

Hoi @Cel71, welkom op het forum. 

Heb je inmiddels via een andere weg al meer informatie ontvangen? Zo niet help ik je graag verder, zou je dan voor mij jouw postcode en huisnummer willen toevoegen aan jouw profiel


Hoi @Hanna_,

Nee, ik weet via-via de status van mijn adres bij KPN Netwerk en weet daardoor dat er niks was/is ingepland voor mijn adres. En sinds donderdag heb ik hier dus thuis een door KPN geleverde Experiabox 12 staan, zonder FTU in huis en dat terwijl ik een preorder had gedaan van, naast internet, ook TV en twee interactieve ontvangers. Volgens KPN als provider word ik aanstaande vrijdag aangesloten maar dat lijkt me heel stug zonder FTU in huis en ook nog zonder aansluitafspraak vanuit KPN Netwerk er voor.

 

Profiel heb ik zojuist bijgewerkt. 

 


Hoi @Cel71,

Bedankt voor het toevoegen van jouw gegevens. Ik kan zien dar de levering van glasvezel momenteel vertraagd is. Heb jij nog diensten van Ziggo? Het belangrijkste is natuurlijk dat jij aangesloten blijft. 


Hoi @Hanna_ ,

Ja, Dat werkt nog allemaal. Gelukkig ...

 

Momenteel vertraagd? Dit is al uit een e-mail van 11 november 2019:

“Binnenkort heb je je eigen glasvezelaansluiting. Als het zover is, wil je natuurlijk overal in huis goede wifi. Hoe je huis er ook uitziet. Daarom krijg je bij KPN wifi tot in alle hoekjes en gaatjes. Binnenkort heb je je eigen glasvezelaansluiting. Als het zover is, wil je natuurlijk overal in huis goede wifi. Hoe je huis er ook uitziet. Daarom krijg je bij KPN wifi tot in alle hoekjes en gaatjes.”

 

Aangezien ik nog niets gehoord heb van KPN Netwerk, wordt het dus ongetwijfeld pas 1e kwartaal 2021 en ligt hier straks maanden een Experiabox 12 ongebruikt.


Hoi @Cel71,

Ik begrijp het, gelukkig maak je gebruik van overstap service, waardoor Ziggo niet wordt opgezegd totdat alles gegarandeerd werkt. Ik durf niet te zeggen waarom KPNNetwerk zoveel vertraging heeft momenteel. IK ga kijken wat ik voor je uit kan zoeken.