Skip to main content

in ons dorp is glasvezel aangelegd. Bij navraag naar mogelijke aanleg door KPN krijg ik een vaag ontwijkend antwoord. Wat is jullie advies? Dan maar naar glasvezel van een concurrent overstappen?

Op kpnnetwerk.nl kunt u de status van uw adres zien. Wellicht wordt er glasvezel door een andere partij die niet samenwerkt met kpn. U kunt dan via de huidige verbinding bij kpn blijven of overstappen.  U mag kiezen!! Als u nu tevreden bent over de verbinding dan us overstappen niet echt nodig. 


Ik ben een tevreden klant, dus overstappen zou niet nodig zijn.

Echter, de glasvezelaanbieder ‘dreigt’ natuurlijk met aanlegkosten van 650 euro die tot eind september gratis zijn en daarna niet meer. Met de ontwikkeling van randapparatuur is het onduidelijk of je op den duur toch beter af bent met glasvezel. Ziedaar het dilemma. Ik heb met kpn gebeld met de vraag of indien op den duur glasvezel van kpn komt, aansluiten dan ook gratis is. Anders zou je beter nu toch over kunnen stappen, gewoon voor de zekerheid.

Dat kan dan in deze streek zomaar veel klanten voor kpn schelen. 


Is de snelheid die je bij kpn ook ruim voldoende? Laten we zeggen minimaal 100.


Ik ben een tevreden klant, dus overstappen zou niet nodig zijn.

Echter, de glasvezelaanbieder ‘dreigt’ natuurlijk met aanlegkosten van 650 euro die tot eind september gratis zijn en daarna niet meer. Met de ontwikkeling van randapparatuur is het onduidelijk of je op den duur toch beter af bent met glasvezel. Ziedaar het dilemma. Ik heb met kpn gebeld met de vraag of indien op den duur glasvezel van kpn komt, aansluiten dan ook gratis is. Anders zou je beter nu toch over kunnen stappen, gewoon voor de zekerheid.

Dat kan dan in deze streek zomaar veel klanten voor kpn schelen. 

Lekker aan laten leggen, je bent niet verplicht om een abonnement af te sluiten.


Dan ligt het voor de voordeur idd. Welk glasvezelbedrijf gaat het aanleggen?


Vaak is het nog zo dat er meerdere providers zijn, dus je kan altijd zeggen dat je nog niet weet welke je gaat kiezen


Ik denk gewoon dat het Delta is. En dat 'dreigen' valt allemaal reuze mee. Mensen moeten alleen openstaan voor een nieuwe dienstenaanbieder.

Bij Delta is het zo, kies je voor een abonnement. Dan kost het je niets op de abonnementskosten na. Maar laat  het aansluitpunt wel in de woning aanleggen dat is geheel kosteloos. En wil je dan ooit later diensten afnemen. Dan kost het je €350,- aansluitkosten. Laat je de glasvezel voor huis onder de stoep opgerold in de grond liggen. En je wilt op een later moment via deze partij een dienst afnemen. Kost het je €650,- aansluitkosten. 


Het is inderdaad Delta die het aanlegt.

Ik heb geen idee hoe ik de snelheid van mijn internetaansluiting kan meten. Weten jullie dat?

Weet iemand hoe het gaat als ik het niet laat aanleggen en KPN later wel met glasvezel komt (of gaat dat dan via dezelfde glasvezel?). Gaat KPN dat dan net als Delta ook gratis in huis aanleggen?

bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe!


Wat zegt deze site over de mogelijkheden? Klik op groene tekst. Plaats eventueel een screenshot zonder je postcode en huisnummer. 


koper: 48 Mbit/s


Als je geen grootgebruiker bent kan je hier best mee uit de voeten.  Drie gamende kinderen wordt een drama. Wellicht dat kpn ooit ook glasvezel gaat leggen maar dat weet niemand.


Ik persoonlijk verwacht niet dat KPN over het Delta netwerk gaan leveren. Lijnhuur is blijkbaar te duur. Anders was het in gebieden elders al eerder gedaan,... Denk dat ze eerder gewoon een eigen glasvezelnetwerk willen aanleggen. Doe eens een postcodecheck op de webpagina's van KPN Netwerk en Glaspoort. (werkt kpn mee samen) vindt je geen resultaat. Dan kun je alleen maar afwachten,... Kpn wil voor eind 2026 80% van de woningen verglazen. Die koperkabel blijft ook niet eeuwig houdbaar. 

Je hebt nu een mogelijkheid om bij het afnemen een abbo een 'gratis' vezelaansluiting te krijgen. Neem je een abbo en bevalt het je niet. Kun je over een jaar gewoon terug naar KPN. Maar dan heb je in ieder geval wel een glasvezelaansluiting in huis. Internet = internet, daar kun je je geen buil aan vallen. Als je veel reguliere tv kijkt. Vergelijk dan even de zender(pakketten) tussen de aanbieders en kpn.

Ik krijg binnen 3/4 jaar ook een vezel van Delta. Ik stap ook over in de loop van 2023. Internet is voor ons het belangrijkste. Reguliere tv is bijzaak voor ons. Lekker een jaar proberen. En blijven hopen dat kpn ook ooit een keer een stukje vezel de meterkast in brengt. 


Hoi @driewieler . Welkom op het forum.

Ik wil best voor je kijken of er plannen zijn maar als ik je verhaal zo lees vrees ik niet dat KPN hier iets met glasvezel gaat doen.Â