Skip to main content

Beste,

Ik heb op het forum over soortgelijke topics gekeken, maar ik word er niet wijzer van.
Ik heb gedurende 4 jaar veel packetloss en jitterlag in verschillende games. Hierbij heb ik wel een lage ping gemiddeld van 9. 

Ik heb in die 4 jaar verschillende oplossingen geprobeerd waaronder een nieuwe router, superwifi punten en hogere snelheidsverbinding. Deze oplossingen hebben niet geholpen. 

De apparaten die ik gebruik:
1 TV bekabeld
2 chromecasts
1 desktop
1 PS4
2 laptops

Ik heb de volgende wifi-hardware:
ExperiaBox v10
4 superwifi punten

Als iemand ideeën heeft wat het probleem is zou mij dat heel erg helpen.
Bij voorbaat bedankt,

Mike

Hi @Mike Schreuder! Welkom op het forum. Lag tijdens gamen is nooit leuk. Laten we zien of we de oorzaak kunnen vinden.

Je hebt best wat apparatuur in huis. Merk je alleen problemen met internet tijdens het gamen? Of is de verbinding op alle andere apparaten wel stabiel?

Wil je daarnaast uitleggen hoe de verbinding is naar het apparaat dat lag ervaart? 

Verder is 4 SuperWifi punten best veel. Is dat nodig door de grootte van het huis? Of is dat meer op eigen initiatief? 


Hi @Bram_ 

Sorry voor het late reageren.

 

De antwoorden op jou vragen.

Ik ervaar de internet verbinding als algemeen slecht. Het wifi bereik is prima door de super wifi punten, maar de verbinding zelf met het internet is slecht en dat is op alle apparaten behalve de TV die door kabel is verbonden.

Het ene moment werkt de wifi top en het andere moment heb ik een download van 1 mbps. Terwijl ik een abonnement heb van 100/100.

De 4 in huis genomen wifi punten zijn door de omvang van het huis gekocht. 

De wifi punten zijn op de volgende plekken geplaatst;

Meterkast naast modem, 1e verdieping in de gang, 1e verdieping in slaapkamer en zolder.

Ik heb zelf gister ontdekt via een app genaamd Fing dat de wifi punt op de 1e verdieping in mijn slaapkamer het netwerk toegangspunt is en niet degene in de meterkast. Ik heb echter geen idee of dit uitmaakt.

 

Ik hoop hiermee genoeg informatie te hebben gegeven.

Sorry voor het late reageren.

Mvg Mike


Heb je met de bekabelde pc of laptop wel een goede verbinding?


@Mike Schreuder bedankt voor je reactie. 🙂

Gezien wat Fing zegt lijkt het me verstandig een schone installatie van de SuperWifi punten te doen. Die stappen zorgen voor het volledig opnieuw instellen van de SuperWifi. Als er dus ergens in de software iets niet goed gaat lost dit het op. 

Kijk ook in de eerste instantie of het helpt maar 2 SuperWifi versterkers aan te sluiten. Voeg daarna pas de derde en vierde versterker toe.

Laat je verder ook nog weten wat het antwoord op de vraag van @Joep1965 is?