Skip to main content
Antwoord

Powerlampje brandt niet op glasvezelkastje, connection wel en alarm niet. Heeft dit invloed op de verbinding?

• May 18, 2025
  • 7 reacties
  • 85 keer bekeken

Hallo,

Gezocht op het forum en zie vele vragen over de lampjes op het glasvezelkastje. Allerlei combinaties komen langs. Ik heb volgens mij geen problemen met mijn verbinding maar toch een vraag. Mijn powerlampje brandt niet, connection wel, alarm niet. En mijn modem/box brandt groen. Enig idee of het niet branden van het powerlampje dan niet van invloed is, ergo het lampje is gewoon stuk...? Groetjes, Leo

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@Leo Capello. Het powerlampje hoort wel te branden inderdaad, als er stroom op staat. Als de verbinding wel werkt zou het kunnen dat alleen het lampje stuk is, maar dat is moeilijk te zeggen zo. Je kunt hiervoor het beste een terugbelafspraak maken, zodat de verbinding samen met jou nagekeken kan worden voor de zekerheid.

7 reacties

• May 18, 2025

Je schrijft zelf dat je geen problemen hebt met de verbinding. Dan weet je het antwoord toch al?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 18, 2025

Beste ​@Leo Capello kun je eens een duidelijke foto plaatsen van de (niet) werkende glasvezelkast?

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Leo Capello. Het powerlampje hoort wel te branden inderdaad, als er stroom op staat. Als de verbinding wel werkt zou het kunnen dat alleen het lampje stuk is, maar dat is moeilijk te zeggen zo. Je kunt hiervoor het beste een terugbelafspraak maken, zodat de verbinding samen met jou nagekeken kan worden voor de zekerheid.

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen,

Ben wel benieuwd of dit is opgelost.

Bij mij exact hetzelfde. Internet werkt maar powerlampje op het kastje niet!

Vanmorgen om half zeven, tv aan, geen verbinding, V10 modem internet knipperen en service oranje.

Na 5x opnieuw opstarten eindelijk weer tv maar op glasvezelkastje nog steeds geen powerlampje. Connection doet het wel, herstarten, tv valt weg en komt weer terug maar powerlampje niks.

Heb 1Gb internet maar met speedtest haal ik op mijn tablet 77Mb (terwijl ik naast het modem zit).

3 a 4x per week storingen en begin wel een beetje klaar te zijn met kpn. Tot half jaar geleden nooit problemen maar nu keer op keer ellende.

Dan modem die knippert, dan wifi die het niet doet, dan weer tv ontvangers die je moet resetten.

Doe je testen via mijnkpn etc en dan krijg je te zien dat kpn mijn experia V10 niet kan vinden!! terwijl het op dat moment wel werkt.

Betaal met telefoonabo samen ruim €200 per maand.

Gelukkig om 1600 uur een belafspraak want zo kan het echt niet langer.

Om te beginnen maar eens een nieuw modem

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@John Brinkman, dat klinkt niet goed inderdaad. Op basis van je bericht is moeilijk te zeggen wat er precies speelt, het kan het modem zijn maar het kan ook het glasvezelkastje zijn of zelfs de kabel er tussen. Via de terugbelafspraak die je al had gemaakt zal dat samen met jou nagekeken kunnen zijn. Is er naar aanleiding daarvan iets in gang gezet, of is het al opgelost?

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen, 

Alles op afstand doorgemeten, glasvezel werkte perfect dus mogelijk lampje kapot.  Modem uitgelezen en deze bleek stuk (V10).  Werd meteen een nieuwe toegestuurd (V12) en alles werkt weer naar behoren gelukkig.   Heb van veel dingen een beetje verstand maar netwerken etc is abacadabra.  Toch uiteindelijk alles weer aan de praat gekregen dus zo leer je nog eens wat.

Jasper van KPN
Moderator

Fijn dat het daarmee uiteindelijk gelukt is, en het nu weer werkt met het nieuwe modem! Zo leer je dan opeens snel nieuwe dingen inderdaad, maar hopelijk heb je die kennis niet meer nodig 😉