Skip to main content

Ik heb sinds vorige week een nieuwe Experiabox v10 omdat de oude v8 defect was.

Nu wil ik de experia wifi koppelen met deze v10 maar in mijn wifi netwerk blijven de experia wifi de SSID van de oude v8 box weergeven.

Waar/hoe kan ik dit aanpassen, want de wifi van de experiabox wordt blijkbaar uitgeschakeld in combinatie met de eperia wifi !!!

 

Ik heb sinds vorige week een nieuwe Experiabox v10 omdat de oude v8 defect was.

Nu wil ik de experia wifi koppelen met deze v10 maar in mijn wifi netwerk blijven de experia wifi de SSID van de oude v8 box weergeven.

Ja, dat is de bedoeling ook. Zo hoeft u niet al uw apparaten opnieuw aan te melden bij een nieuw netwerk.

Waar/hoe kan ik dit aanpassen, want de wifi van de experiabox wordt blijkbaar uitgeschakeld in combinatie met de eperia wifi !!!

Ja, dat klopt. Dat was bij uw v8 ook al zo. Dus wat is het probleem?


Het probleem is dat de experia wifi's en de experiabox een andere naam wil geven maar dat lukt dus niet omdat ergens dus die oude naam van de de V8 box steeds weer terugkomt.

Als ik de experia wifi Reset dan zie ik eerst wel de naam van de experiabox verschijnen in de wifi netwerklijst, maar na een paar minuten is die weer veranderd naar de oude naam.

 


Standaard is de Experia Wifi te benaderen via 192.168.2.150. Je logt in met admin als gebruikersnaam. Het wachtwoord vind je onderop de Experia Wifi (web password) waarvan het ledje knippert.  U kunt daar de ssid aanpassen.  De Wi-Fi van de v10 MOET uit!!