Skip to main content
Antwoord

Geeft het splitsen van wifi problemen als mijn Aeno verwarming alleen met 2,4 Ghz kan verbinden?

• November 15, 2025
  • 5 reacties
  • 53 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik probeer al twee dagen mijn Aeno verwarming bij de Wifi aan te sluiten maar het kan alleen op 2,4 hz. Gisteren gebeld met Kpn de medewerker gaf aan dat het splitsen problemen met Wifi gaat geven  en het mijn verantwoordelijkheid is. Ik heb al andere apparaten  op 2,4. Klopt het dat het storingen gaat geven en hoe los ik het op?Alvast bedankt

Angela

Beste antwoord door Joep1965

Het standaard wifinetwerk kan niet worden gesplitst. Je kunt daarvoor het extra wifi netwerk gebruiken wat wel gesplitst kan worden. Hier vind je daar meer info over. 

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 15, 2025

Het standaard wifinetwerk kan niet worden gesplitst. Je kunt daarvoor het extra wifi netwerk gebruiken wat wel gesplitst kan worden. Hier vind je daar meer info over. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 15, 2025

Bedankt voor je antwoord. Het is me inmiddels  wel gelukt met mijn oude GSM.  Het is toen gelukt omdat ik tussen de twee frequenties kon kiezen . Nadien heb ik een andere modem gekregen en het is gemesht. Daardoor denk ik dat met de nieuwe GSM niet meer lukt.

Toch begrijp ik niet dat de helpdesk me, gisteren ,niet hetzelfde advies als jou heeft kunnen geven . Maar hij adviseerde of contact met de leverancier te nemen, het infrarood paneel zou stuk zijn,  of twee verschillende namen aan de frequenties te geven met de mogelijkheid op storingen  maar dat zou mijn verantwoordelijkheid zijn.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 15, 2025

Bij modems met oudere software was er geen extra wifinetwerk en was splitsen inderdaad niet mogelijk. Dit is niet één van de eerste dingen die een medewerker van de klantenservice leert. Daarom is dit forum zo fijn. Er is hier ontzettend veel kennis. Als je ooit nogeens tegen een probleem aanloopt dan is hier bijna altijd wel iemand die een oplossing heeft. Fijn dat het gelukt is!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 16, 2025

bij mijn vorige Fritsbox waren twee namen gegeven aan de verschillende frequentie en dit verscheen ook op de gsm als je een smart apparaat ging aansluiten bij een app ongeveer een jaar geleden  heb ik een ander modem gekregen  en waarschijnlijk is iets in de instelling veranderd.

In eigen geval heel erg bedankt voor je antwoord. Zeker is zo'n forum ideaal

dank je wel

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Angelag, welkom op onze community! Ik zie dat Joep al een goede oplossing gaf. Op onze kennisbank kun je eigenlijk alles vinden over al onze apparaten. Mocht je verder nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen dan weet je ons te vinden!