Skip to main content

Beste

sinds afgelopen vrijdag voortdurend problemen met mijn wifi (LAN is oké)

geen connectie met modem en als het wel zo is erg traag.

vanaf vrijdag iedere dag router moeten resetten

dat is lijkt me niet de bedoeling:

router:Sagemcom F5359 met superwifi

 

gr bernard

@bverhoof Hoeveel Superwifi's heb je ?

Zijn ze bekabeld, of is er 1 bekabeld bij je modem en de ander draadloos ?

Zijn de Superwifi's dmv de KPNthuis app aangesloten ?

Heb je de router spanningsloos gemaakt of heb je hem een harde reset gegeven ?

Zet de wifi in je modem eens uit door in te loggen https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/


2 super wifi

1 x bekabeld bij modem andere boven

superwifi door monteur aangesloten (pas bij KPN)

via modem is de wifi disabled is overruled door de superwifi

spanningsloos en modem via aan uit knop uit gezet

 


@bverhoof

Heb je een wifi analyzer app op je telefoon ?

Heb je de draadloze Superwifi niet te kritisch staan (te ver weg) ?

Misschien moet je eens een ander kanaal proberen op je Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrr wifi.

http://192.168.2.150


http://192.168.2.150 is 151

waar kan ik wifi netwerk ww vinden? is dat het ww wat op de superwifi die bekabeld aangesloten is staat??

 

heb een wifi analyzer op telefoon overigens nu voortdurend draaien op mijn laptop schommelt tussen -30 en -85

analyzer telefoon 114 down 334 up

 

wat bedoel je hier mee?

Heb je de draadloze Superwifi niet te kritisch staan (te ver weg) ? 1 superwifi bij router ander 1 etage hoger kamer 


Als ze allebei achter een deur staan dan is dat al een flinke afstand. De beste opstelling is één bekabeld is de gang en de tweede op de 1ste overloop. Wat heb je allemaal aan het modem hangen qua randapparatuur? Gebruik je draadloze verbindingssets toevallig of andere apparaten die data via het electriciteitsnetwerk?


@bverhoof 151 kan ook omdat dat dan de Primary wifi is. Je logt dan in in de Primary Superwifi.

Op het moment dat je dus inlogt knippert je Superwifi blauw (dat is normaal) en gaat na enige tijd als je bent uitgelogd weer naar groen.

Heb je nooit een beheerderswachtwoord aangemaakt om in je Superwifi in te loggen ?

Probeer anders is het wachtwoord op je bekabelde Super wifi.

Wat de draadloze wifi betreft moet die niet te ver van je bekabelde wifi staan daar hij anders niet goed werkt. Hij moet continu groen blijven branden.


aan modem 2x tv en 1 pc

geen wifi via elec net alles via super wifi


Hoi @bverhoof, heb je de WiFi van de SuperWiFi alweer aan de praat? Anders kun je ze nog eens als nieuw installeren. Ik ben benieuwd. 


Beste

een week geleden na een reset weer alles stabiel tot gister morgen weer hetzelfde euvel.

verbindingen die spontaan wegvallen  wel verbinding geen internet wel verbinding met hoofd wifi maar niet met gast of net anders om. Indien wel wifi dan erg traag

Vanmorgen weer alles gereset  nu weer stabiel wifi. Het moet toch niet kunnen dat ik ieder week een  reset moet doen.

Is het modem niet te monitoren voor een tijdje???

NB wel goed LAN


Ik vermoed dat er iets stoort wat zorgt voor de WiFi problemen. Want de lijn via de kabel is wel goed geef je aan. Ik wil je aanraden om de WiFi manager te doorlopen. Deze optimaliseert de WiFi. Benieuwd of dat voor verbetering zorgt. 


Ik heb geen reactie meer gezien, ik ga er daarom vanuit dat het beter is geworden.