Skip to main content

Goedenavond kpn,

Ik heb al vanaf de aansluiting 9 februari 2023 problemen met de Experia box v10. Aansluiting ging al stroef. De medewerker had twee Experia boxen en erg veel tijd nodig om beeld te krijgen

Ik had al snel last van vastlopend beeld, haperend beeld en bij zappen heel veel vertraging enz. Een kabel ertussen laten plaatsen om van de wifi af te zijn. Maar de afgelopen weken weer vastlopend en haperend beeld. Gister vertelde medewerkster dat het aan de Experia box lag en ik een Experia box v12 zou krijgen. Vandaag een andere gekregen van kpn. Weer een experiabox v10. Echter geen nieuwe maar een andere gebruikte zichtbaar te zien. Ook hier brand het rode lichtje bij service na opstarten. Kpn medewerkster zegt nu even niets te kunnen doen omdat de tv het doet. 

Hallo @Jacquelineschoen 

 

Hoe is de V10 aangesloten, via glasvezel of via een telefoonlijn (koper)?

Indien glasvezel, haal dan het glasvezelmodem 2 minuten van de stroom.

Indien een telefoonlijn, zit er soms zo'n kabel tussen het modem en het IS/RA punt:

Waar de 2 stekkertjes links in het aansluitpunt zitten (wit/blauw) en de enkele in de grijze DSL poort van de V10.

Als er zo'n kabel tussen zit dan heb je pairbonding en de enige modems die dat ondersteunen zijn de V10 en V10A, dat zal dan ook de reden zijn dat je weer een V10 hebt gekregen i.p.v. de Box 12.

Een rood lampje kan betekenen dat er 1 lijn niet meer werkt.
Dat kan je zien aan de L1 en L2 lampjes naast de DSL poort, bij pairbonding moeten die allebei branden.

Als je zo'’n pairbonding aansluiting hebt (via een Y-kabel) en er brand maar 1 lampje dan is dat het probleem, dat kan alleen door een monteur opgelost worden, je zal dan toch weer de klantenservice 0800-0402 moeten bellen.


Dank je voor de reactie. Het klopt idd dat het via een telefoonaansluiting gaat . Er brand maar een lichtje van de pairbonding aansluiting brand. Ik zal morgenochtend kpn weer bellen. 


Hallo @Jacquelineschoen 

 

Is het nog gelukt met bellen, komt er nu een monteur?


Ik krijg maandag de monteur van de kpn 👍


@Jacquelineschoen Hoi Jacqueline, fijn om te zien dat @GeSp je al op weg geholpen heeft. Voor dit soort dingen is bellen vaak de snelste en daarom handigste weg voor contact. Goed om te lezen dat er vanmiddag een monteur langs komt. Laat je ons weten hoe het afgelopen is?