Skip to main content

De router valt regelmatig uit, soms meerdere keren per dag. Erg vervelend, zeker met studerende kinderen, tentamens! De lichtjes van de router zijn ook uit dan, en het start weer op. Paar minuten uit de lucht. Lijkt op een spontane reset, net als de stekker eruit.

wat te doen?

Hallo @Fransje0103 , heb je een glas- of een koperverbinding?

Welk merk en type modem/router heb je van KPN?

 


Glas of koper, geen idee, woon hier paar maanden

router KPN box 12, er staat ook sogemcom op.

experia?

 


Hallo @Fransje0103 kun je eens een foto plaatsen van de aansluitingen in je meterkast?

Hieronder een paar voorbeelden van aansluitingen:

IS/RA-punt koper aansluiting
voorbeeld glas-aansluiting

 


Bij deze

 


O jee ik zie een draadloze verbindingset:disappointed_relieved: . Die zijn vaak niet goed voor de stabiliteit van het netwerk en modem. Kan je een dag testen zonder dat je die gebruikt? En als je die al gebruikt dan nooit samen met een ander apparaat in 1 stopcontact. Dan moet het modem daar in.


Dit is zo door de monteur van KPN geïnstalleerd. Ik ga er dan vanuit dat dit allemaal koosjer is. Ik heb er zelf niets aan gedaan.


Dan wilde hij/zij snel naar huis waarschijnlijk.


Dag @Fransje0103 Hoe is de situatie nu? Als het nog speelt, dan zullen we moeten kijken waar het probleem ontstaat. Een draadloze verbindingsset kan inderdaad minder stabiel zijn. Kun je tv en internet eens bedraad testen, zonder deze set ertussen in? Dan kunnen we het één en ander uitsluiten.Â