Skip to main content

Gisteren (net als vandaag) slecht internet (glasvezel). Met de ict-afdeling van werkgever een pingtest gedaan. Abominabele prestaties vastgesteld. Regelmatig “timed out”. Pings van tussen de 12 ms en 115ms bij 4096.  ict-collega zegt dat het niet aan de wifi in huis ligt, maar aan de connectie tussen kpn en router.

De KPN-site probeert het mijn probleem te maken door me de router te laten resetten,

Hoe krijg ik KPN tot het oplossen van dit issue?

 

Hoe weet die ICT collega dat het niet aan WiFi ligt? Ik zou zeggen: sluit je pc of laptop eerst eens bekabeld aan en test dan nog eens.


Als ik het goed begrijp wordt er een pingtest gedaan vanuit het internet-adres van je werkgever?

Dan kan het toch net zo goed aan vertragende factoren liggen in de verbinding tussen die werkgever en die van jezelf? Zegt verder weinig over je eigen internetverbinding.

Vanuit je werk (of andersom vanuit je eigen verbinding) kan er beter een traceroute gemaakt worden.
Zie je bij welke hops er meer vertraging optreed dan gebruikelijk. Als dan ergens "halverwege” vertragingen zitten, ligt de vertraging volledig buiten jullie eigen internetaansluitingen.