Skip to main content

Sinds glasvezel installatie heb ik super slecht wifi verbinding en tv. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met KPN maar is ook moeilijk bereikbaar. Ze zeggen dat misschien ergens anders ligt. Ik denk dat ik over gaan stappen want ik betaal zoveel nu voor slecht wifi en tv. 

Wi-Fi op zichzelf heeft niets te maken met glasvezel, Wi-Fi is onderdeel van je lokale thuisnetwerk. Tv eigenlijk ook. Glasvezel en/of koper zijn de externe dragers van je internetsignaal. In het algemeen is glasvezel veel stabieler dan koper. 

Hoe heb je de tv-ontvanger aangesloten, via een LAN-kabel (UTP) of via Wi-Fi? Heb je ook problemen met andere apparaten die je wel via een LAN-kabel hebt aangesloten? Ikzelf probeer alles zoveel mogelijk bekabeld aan te sluiten (vooral tv ontvangers), dat is veel minder storingsgevoelig dan Wi-Fi. 

Heb je de stappen uit dit artikel al eens doorlopen om de kwaliteit van je Wi-Fi te verbeteren? Mocht er toch een probleem zijn met het aanvoer signaal via glasvezel dan kun je ook de aanbevelingen in dit artikel nog eens uitvoeren. 

Hoi en welkom hier ​@Stefany Bruny.

Ik zie dat ​@Henk2304 je al heel goede uitleg en tips gegeven heeft. Heb je ze al gezien en kunnen uitproberen? We horen graag wat je hebt geprobeerd en wat je bevindingen zijn! Wees liefst zo uitgebreid mogelijk, alleen op die manier kunnen we je hier goed verder helpen.

Je kunt voor snellere hulp hierbij ook een belafspraak maken. Een van mijn collega's van onze klantenservice belt je terug wanneer het jou uit komt, en helpt je verder om het op te lossen!

Heey ​@Henk2304  jazeker, ik heb dat allemaal al geprobeerd

En zijn daar nog bijzonderheden en/of aanbevelingen uit gekomen? 

We kunnen je hier alleen helpen als je in details vertelt wat je hebt geprobeerd, hoe dat gegaan is en wat je bevindingen zijn. Met dat je zegt dat je alles geprobeerd hebt, kunnen we niets, want daar zit geen informatie in. Vandaar dat ik je al eerder vroeg om zo uitgebreid mogelijk te zijn.

Alleen als je kunt uitleggen waar je nu tegen aan loopt, hoe je apparatuur is aangesloten, wat je al hebt geprobeerd en daarbij de vragen van Henk beantwoordt, dan kunnen we verder. Anders raad ik je aan om een belafspraak te maken.

Wi-Fi op zichzelf heeft niets te maken met glasvezel, Wi-Fi is onderdeel van je lokale thuisnetwerk. Tv eigenlijk ook. Glasvezel en/of koper zijn de externe dragers van je internetsignaal. In het algemeen is glasvezel veel stabieler dan koper. 

Hoe heb je de tv-ontvanger aangesloten, via een LAN-kabel (UTP) of via Wi-Fi? Heb je ook problemen met andere apparaten die je wel via een LAN-kabel hebt aangesloten? Ikzelf probeer alles zoveel mogelijk bekabeld aan te sluiten (vooral tv ontvangers), dat is veel minder storingsgevoelig dan Wi-Fi. 

Heb je de stappen uit dit artikel al eens doorlopen om de kwaliteit van je Wi-Fi te verbeteren? Mocht er toch een probleem zijn met het aanvoer signaal via glasvezel dan kun je ook de aanbevelingen in dit artikel nog eens uitvoeren. 

Reageer