Skip to main content

Sinds de update heb ik last van WiFi connectie zonder internet op de iPhones in ons huis. 
wifi werkt in het begin gewoon naar behoren, maar na een tijdje hebben de telefoons nog wel een wifi verbinding maar geen internet meer.

Extra info: Verbinding komt direct terug als de WiFi uit & weer aan wordt gezet.

 

wat kan ik hier aan doen?

 

experiabox is al gereset (factory default) 

Ook geprobeerd met eigen router (achter de box te plaatsen, dit geeft dezelfde problemen. (Ook dezelfde tijdelijk oplossing). 

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Update: Probleem lijkt opgelost met een statisch IP ingesteld op de iPhone zelf. 

Een IP adres reserveren in de experiabox v12 lukt niet goed, omdat hier niet het juiste mac-adres wordt weergegeven. (Local assigned MAC adres)

 


HI @Martijn van Oijen - Sophie, welkom hier. 

Fijn om te lezen dat het op is gelost. Ik herken het echter niet breed bij ons. Mocht het weer gebeuren, verwijder dan het netwerk op de iPhone en verbind dan opnieuw. Laat het me anders hier weten, het hoort uiteraard te werken. 


Probleem is nog altijd aanwezig, alleen met een statisch ip op de iPhone zelf ingesteld werkt het goed. Maar dit is geen oplossing voor eventuele mensen die op visite komen natuurlijk. 

 

iPhone netwerk instellingen zijn al gereset, probleem blijft bestaan. 


Wat bijzonder, ik kan dit namelijk niet reproduceren op mijn eigen iPhone, en tot nu toe geen meldingen gezien hierover. Je hebt eigenlijk ook alles gedaan wat je kon doen, dus het enige dat mij rest is om de modem voor je om te ruilen als je dat wenst. 


Dat zou ik inderdaad graag willen, merk ook dat er veel meer dingen zijn die niet meer goed functioneren op dit moment. En het enige dat is veranderd is de firmware van de experiabox 🙂. Wellicht toch iets te vroeg, of misschien een slechte flash op deze modem.

Zou jij dit voor mij in gang kunnen zetten of moet ik hier zelf iets voor doen? 


Dat zou ik inderdaad graag willen, merk ook dat er veel meer dingen zijn die niet meer goed functioneren op dit moment. En het enige dat is veranderd is de firmware van de experiabox 🙂. Wellicht toch iets te vroeg, of misschien een slechte flash op deze modem.

Zou jij dit voor mij in gang kunnen zetten of moet ik hier zelf iets voor doen? 

Zeker! Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Dat zou ik inderdaad graag willen, merk ook dat er veel meer dingen zijn die niet meer goed functioneren op dit moment. En het enige dat is veranderd is de firmware van de experiabox 🙂. Wellicht toch iets te vroeg, of misschien een slechte flash op deze modem.

Zou jij dit voor mij in gang kunnen zetten of moet ik hier zelf iets voor doen? 

Zeker! Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Heb afgelopen dinsdag contact gehad met de servicedesk om de omruil actie te starten, en deze ochtend heb ik de nieuwe modem geinstalleerd. Tot mijn verbazing upgrade deze opnieuw naar de nieuwe firmware (V12.C.23.01.04) 

Gelukkig lijkt het probleem met de iphones inderdaad in de box te zitten. Tot nu toe (fingers crossed) nog geen problemen op mijn toestel. Mocht dit toch weer terug komen zal ik opnieuw contact opnemen met de servicedesk. Dank voor je hulp tot nu toe!


Dat zou ik inderdaad graag willen, merk ook dat er veel meer dingen zijn die niet meer goed functioneren op dit moment. En het enige dat is veranderd is de firmware van de experiabox 🙂. Wellicht toch iets te vroeg, of misschien een slechte flash op deze modem.

Zou jij dit voor mij in gang kunnen zetten of moet ik hier zelf iets voor doen? 

Zeker! Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Heb afgelopen dinsdag contact gehad met de servicedesk om de omruil actie te starten, en deze ochtend heb ik de nieuwe modem geinstalleerd. Tot mijn verbazing upgrade deze opnieuw naar de nieuwe firmware (V12.C.23.01.04) 

Gelukkig lijkt het probleem met de iphones inderdaad in de box te zitten. Tot nu toe (fingers crossed) nog geen problemen op mijn toestel. Mocht dit toch weer terug komen zal ik opnieuw contact opnemen met de servicedesk. Dank voor je hulp tot nu toe!


 

helaas problemen met de iPhones zijn nog altijd aanwezig, en ik gebruik enkel de experiabox nu. Probleem begint zodra er twee iPhones in huis aanwezig zijn, zolang er maar 1 is zijn er geen problemen.  Ik zal van de week opnieuw contact opnemen met de Servicedesk