Skip to main content

Beste,

Sinds wij een nieuw huis hebben is onze internet verbinding en onze tv verbinding heel slecht. 

In ons oude huis hadden we nergens last van.

Net na de verhuizing deed het internet het meer dan een maand niet. Er is toen iemand langs geweest en die heeft het internet en de tv werkend gekregen met de mededeling dat er door KPN een tweede lijn zou worden open gezet en dat wij daar nog bericht van zouden ontvangen. Nooit meer iets gehoord en het internet is door het hele huis slecht en ook de tv valt vaak weg. Als ik online de test uitvoer geen hij aan dat er niets mis is met de verbinding en dat ik Wifi versterkers moet nemen of voor €50,- een monteur kan laten komen. 

Dat ik bijvoorbeeld op zolder een Wifiversterker nodig heb zou ik niet zo gek vinden maar zelfs op een meter van de modem is de Wifi slecht. 

Waar zou dit aan kunnen liggen en is dit niet iets wat KPN kosteloos zou moeten oplossen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Els

Welkom hier op ons KPN Forum , Els! Wat rot dat je in jullie nieuwe huis zo'n slechte internet verbinding hebt en dat de tv-ontvanger geregeld uit-/wegvalt. Dit is zeker niet de bedoeling. Ook gek dat je niets meer gehoord hebt van onze tweede lijn. Om een beter beeld te krijgen van de situatie, vraag ik me af welk modem jullie gebruiken en hoe zijn de tv-ontvangers aangesloten op het modem? Als ik het goed begrijp hebben jullie momenteel geen versterkers aangesloten, klopt dit?

Kun je je gegevens alvast invullen in je profiel, zodat ik eventueel mee kan kijken in het systeem?


Hallo Lisa,

 

Dank voor je snelle reactie.

 

Ik heb mijn profiel ingevuld. Als er nog iets nodig is of niet duidelijk is, hoor ik het graag.

 

 


Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik heb even meegekeken en meet dat de verbinding vandaag onderbroken is geweest. Hebben jullie het modem vandaag gereset? Vind je het goed als ik het modem eens reset op afstand? Hopelijk zie ik dan meer! Mocht je de instellingen van het modem hebben aangepast, dan worden deze weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Denk aan wifinaam en wachtwoord. 

Als laatste ben ik benieuwd of die monteur die langs is geweest (na de verhuizing) of hij alles heeft aangesloten binnen of dat hij alleen in de wijkkast heeft gerommeld? 


Hoi Lisa,

Vandaag heb ik de modem gereset nadat de tv was uitgevallen en mijn internet enorm traag werd. 

Ja hoor geen probleem je kan de modem resetten.

De monteur heeft zowel binnen dingen aangesloten als buiten in de wijkkast iets gedaan. 


Goed om te weten! Het modem wordt op dit moment gereset. Het kan een aantal minuten duren voordat alles weer is opgestart. 
Ik zie momenteel geen problemen in de verbinding. Welke apparaten heb je aangesloten op het modem op dit moment? 


Alleen de tv is direct op de modem aangesloten

de twee mobiele telefoons en de computer werken op de Wifi.


Goedenavond,

 

Ik vroeg mij af wat er verder nog vanuit KPN gedaan gaat worden. Ik begrijp dat jullie op het moment geen probleem kunnen ontdekken maar ik zit ondertussen nog steeds met hetzelfde probleem. 

 

Met vriendelijke groet, 


Wat zegt deze site over uw adres? Welke snelheid word er aangegeven dat haalbaar is?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

 


Hij geeft daar aan 107 mbit/s maar dat heeft hij hier helemaal niet. In ons oud huis nooit problemen met de snelheid en de verbindingen. Onafhankelijke site geven een veel lagere verbinding aan. 

 

 


En als u de laptop bekabeld aansluit op de Experiabox? En wifi op de laptop eventueel uit zet. Welke snelheid haalt u dan bij een speedtest? 


Ik heb geen laptop maar een computer. Dit staat aan andere kant van de kamer en dit kan ik niet bekabelen. Zou verder ook niets uit moeten maken. De t.v. die wel aangesloten is op de moment valt ook vaak weg. En ik zit nog steeds met mobiele telefoons die om de haverklap op 4G overschakelen omdat de Wifi hier niet werkt.

Er zou een tweede lijn open worden gezet dat is nooit gedaan (dit is door de monteur aangegeven) de tweede lijn gaf storing. Hier zou KPN naar gaan kijken, nooit meer wat mee gedaan door kpn op iemand over gehoord. 

Misschien dat ik maar ga kijken naar een nieuwe internetprovider. Ik vind KPN momenteel weinig behulpzaam. Ze zien op afstand geen probleem dus wordt er verder niets gedaan zonder dat hier kosten aan zitten. Vroeger was de service wel een stuk beter. 


Hi @EvdH1988! Excuses voor de verlate reactie. Ik ben (helaas) niet alle dagen aan het werk. Ik heb nog even meegekeken. Ik kan zien dat je op 14 september de WifiManager doorlopen hebt. Toen heb je onderstaande snelheden gemeten (zie tabel). Tot aan het modem meet ik 111MB/s. Deze bandbreedte wordt niet helemaal benut omdat jullie een 50/5 abonnement hebben. De tweede lijn waar je het over hebt heet pair bonding. Hiermee wordt de internetsnelheid naar het modem verdubbeld. Dit is niet nodig omdat ruimschoots de snelheid gehaald wordt die jullie nodig hebben. Het is wel gek dat jullie ineens erg lage snelheden meten. Het probleem bevindt zich dus in het netwerk. Kun je de WifiManager nog eens doorlopen? Als je namelijk een snelheid meet onder de 20MB/s dan wordt er een (gratis) oplossing geboden via die tool. Dit kan een monteur zijn óf versterkers bijvoorbeeld. 
 

Speedtest 1

 

Snelheid voor Wifi Manager

70.952 Mb/s

Snelheid na gebruik Wifi Manager

71.025 Mb/s

Speedtest 2

 

Snelheid voor Wifi Manager

70.79 Mb/s

Snelheid na gebruik Wifi Manager

71.947 Mb/s

Speedtest 3

 

Snelheid voor Wifi Manager

35.772 Mb/s

Snelheid na gebruik Wifi Manager

7.72 Mb/s


Hoi Lisa,

 

Dat snap ik.

De monteur die hier was heeft gezegd dat die tweede lijn wel nodig was. Het lijkt me dus wel nodig. Het zou voor KPN ook een kwestie zijn van iets omzetten, dus het lijkt me niet verkeerd om dat wel te doen. Misschien helpt het wel.

Ik zal nog een keer de Wifimanager doorlopen en kijken wat daar uitkomt.

 

Groeten,

Els


Hi Els! Pairbonding kunnen we niet met één klik activeren. De kans zit er in dat er een monteur (thuis of in de wijk) langs moet komen om pair bonding in orde te maken. We doen dit alleen als het een vereiste is voor het abonnement. Logisch! Dit neemt niet weg dat het behoorlijk irritant is dat jullie op dit moment zo'n slechte verbinding hebben. Klopt het dat je dat WifiManager nog niet (opnieuw) doorlopen hebt? 


Hoi Lisa,

 

Excuus voor de late reactie. I.v.m. privé omstandigheden nog geen tijd gehad.  

Inmiddels de wifimanager doorlopen. Hij geeft aan dat we draadloze wifiversterkers kunnen bestellen voor 150 euro en met draad voor 100 euro. Wel gek want vorige keer waren die met draad gratis en die andere 100 euro. Aangezien dit vorige keer anders was dacht ik dan maar de versterkers met draad. Als dat dan zou moeten helpen volgens KPN. Maar ik vind 100 euro voor de versterkers zeker geen goedkope oplossing en ook geen service. 

 

Ik hoop dat er een andere oplossing is voor dit probleem.


Super, dat je de WifiManager opnieuw hebt doorlopen. Ik moet mezelf even corrigeren. Je krijgt een gratis oplossing wanneer je een snelheid meet onder de 20MB/s (i.p.v. 25MB/s). De laagst gemeten snelheid met de WifiManager is 21 M/s. Met de wifisignaal lijkt dus niets aan de hand te zijn. Overal is (voldoende) bereik. Ik kan op geen mogelijkheid achterhalen waar het probleem vandaan komt. De enige weggevallen verbindingen die ik terugzie in de analyses is wanneer het modem handmatig (door user) gereset wordt. Alles beoogt stabiel te zijn. 
Hierom wil in graag even focussen op de tv-ontvanger. Die valt regelmatig uit, zeg je. Start hij na het uitvallen weer vanzelf opnieuw op, of moet je de ontvanger handmatig aanzetten? Krijg je een foutcode te zien wanneer dit gebeurd? 


Hoi Lisa,

 

Mijn excuses. Ik heb je bericht over het hoofd gezien.

 

Inmiddels hebben we toch twee wifiversterkers ontvangen. In de hoop dat dit iets verbeterd. Helaas moeten we wel kijken hoe we deze twee verdienpingen omhoog krijgen.

Ja de tv-ontvangen valt regelmatig uit en start dan uit zichzelf opnieuw op. Ik heb geen foutcodes gezien.

 

mvg

 

Els van den Heuvel


Hoi Els! Zo zwaar zijn de ontvangers niet toch :wink: . Je bedoelt vast, het trekken van een kabel? Daar kan ik je helaas niet meer helpen:sweat_smile:
Valt de ontvanger uit sinds jullie de update hebben gekregen? Of al langer/korter? Welke type ontvangers hebben jullie? 


Reageer