Skip to main content

Zojuist de overstap gedaan van T-Mobile naar KPN hussel, vandaag zouden we worden aangesloten en monteur heeft alles keurig aangesloten, maar jammer genoeg werkt het niet, volgens de monteur zou er nog licht op staan van T-Mobile, deze is om 18.00 eraf gehaald. Nu zou je mogen verwachten dat het zou gaan werken. Zojuist KPN gebeld en is er iets fout gegaan bij hun (backoffice) die gaan dit waarschijnlijk morgen fixen. Ik vindt dit echter wel zwaar klote want het is voor mijn schoonvader van 88 die heel de dag thuis zit achter zijn tv of iPad. Wat mij betreft begint KPN nu al met een 3.0 achterstand. #teleurgesteld

Hoi @Peter1712, super dat je hier een topic voor aanmaakt. Je schoonvader zit nu helemaal zonder diensten? 😕 Dat moet absoluut niet. Wil je je forumprofiel aanvullen met de adresgegevens en naam en geboortedatum van de contractant van je schoonvader? Dan kunnen we uitzoeken hoe dit zit!


Ik heb het ingevuld, hopelijk kunnen jullie dit snel fixen zodat ie morgen weer lekker tv kan kijken want hoe moet je zo iemand uitleggen dat de tv het niet doet.

 

Met vriendelijke groet,


Bedankt voor de gegevens Peter, ik zie dat er een nieuwe afspraak gemaakt moet worden om de installatie af te maken.
Hierover is gisteren nog een mail gestuurd naar het contactmailadres met een link. Ik kan deze afspraak ook voor je inplannen. Het eerstvolgende beschikbare tijdsvak is aanstaande maandag 16-11. Dat kan dan in de ochtend of middag. Wat komt  jullie het beste uit? Helaas heb ik geen optie deze afspraak eerder in te plannen.

In de mail staat ook het volgende: 

De voorzieningen op uw locatie zijn nog niet in orde. De monteur heeft met u besproken wat er moet worden aangepast, voordat hij de werkzaamheden kan uitvoeren. U kunt zelf een nieuwe afspraak maken.

Nou kan ik niet inzien wat de monteur daarmee bedoelde, maar dit is misschien wel belangrijk voor de volgende monteur om aan te kunnen sluiten.


Ik vindt dit erg vreemd, de monteur heeft alles gewoon aangesloten dus wat moet ie maandag komen doen dan ? De monteur zelf heeft gezegd toen ie de 11e kwam aansluiten dat er wellicht nog licht op zat van t mobile, dit is nu niet meer het geval iig. Verder heeft ie al wel alles aangesloten en gedaan, ook zei ie dat alles vanzelf gaat werken en zelf de boel in de gaten moesten houden. Dan klopt er toch iets niet wat de monteur naar jullie terug koppelt. Ik heb gister nog met KPN gebeld en de medewerker daarop vertelde dat de fout bij KPN ligt, dit moet worden opgelost door de backoffice en werd gezegd dat vandaag de handel moet gaan werken, dat mag ik dan gaan hopen, krijg nu het gevoel dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd en baal hier enorm van. Ik vindt het zowieso verschrikkelijk voor mijn schoonpa dat jullie een man van 88 zo behandelen,. Ik was ook van plan om over te stappen maar na aanleiding van deze ellende blijf ik maar lekker zitten waar ik nu zit


Ik zie dat er inderdaad ook een ticket aangemaakt is naar  de backoffice maar helaas gaat daar ook even overheen voordat dit opgepakt wordt. Er is een goede kans dat dit pas na de 16e zal zijn en als zij een monteur in moeten plannen zijn ook zij gebonden aan de beschikbaarheid van de monteurs dus kan het al met al nog langer duren.

Misschien heeft de monteur de bon verkeerd afgemeld, dat weet ik niet. Ik zie hier staan dat we dus een nieuwe afspraak in kunnen plannen en wil ook aanraden dit te doen.
In de mail die verzonden is naar het contactmailadres zit een link waarmee je een afspraak in kan plannen en anders kunnen wij dat ook voor je doen.

Los hiervan zou het misschien de moeite waard kunnen zijn om de experiabox te herstarten, als er signaal op de lijn zit kan dat hem net een zetje geven.


Ga je dit nu echt serieus menen, ik ben namelijk niet van plan om hier genoegen mee te nemen, ik maak een afspraak met KPN en die hoort zijn belofte na te komen. Als ik een rekening moet betalen moet dat ook voor een bepaalde tijd, wij hebben een afspraak dat 11 november alles opgeleverd zou zijn en niet een week later. Ik ga vanavond wel kijken want ik kom zelf uit de ICT wereld. Maar ik ben echt zwaar over de zeik betreft de telefonische helpdesk, geen tegemoetkoming of wat dan ook echt heel slecht en diep triest


Hierbij de laatste status update, 16 november is opnieuw de monteur bij ons geweest om de problemen op te lossen, het probleem was achteraf heel simpel in de wijk centrale hoefde alleen iets te gebeuren iets van een waarde te verhogen oid waarna alles werkte. Dit had de eerste monteur al moeten doen voordat hij vertrok, deze man kwam al behoorlijk ongemotiveerd over en begon al te klagen dat dit zijn regio niet was en dat ie het allemaal wel prima vond betreftde gang van zaken. iig iemand die geen zin in zijn werk had, bij deze heb ik dus telefonisch ook een klacht ingediend over deze eerste monteur. Vanaf de 11e november de officiële aansluitdatum hebben we enorm veel contact gehad met KPN om evt iets vervangends zoals Digitenne en een mifi adapter welke KPN wel verleend aan bestaande klanten die verhuizen als service maar niet aan nieuwe klanten waarbij dingen gebeuren waardoor ze niet over internet en kunnen beschikken. dit vind ik dus echt heel vreemd, als je dit namelijk wel doet houd je tevens je nieuwe klanten ook tevreden, wij kregen het dus eerste instantie niet, maar na een keer of 20 te hebben gebeld toch voor elkaar gekregen. Gelukkig werkt nu alles naar behoren op 16 november dus dat is erg fijn. Vandaag werden we gebeld dat er een bloemetje zou worden gestuurd door alle ellende wat is ontstaan en werd er gevraagd wat voor compensatie we zouden willen, mijn schoonvader houd van voetbal en hebben 3 maanden gratis Fox sports gekregen, persoonlijk vindt ik dit keurig geregeld van KPN.

 

Verder hoop ik dat KPN echt meer klantenservice gaat regelen voor als er daadwerkelijk iets mis is betreft de aansluiting. Verder heeft me dit erg veel tijd en hoofdpijn bezorgd maar alles is gelukkig goed opgelost 👍