Skip to main content

Beste KPN,

 

I.v.m. weg vallende Wifi en stilstaand beeld op 12-10-20 met de klanten service gebeld - met de zeer vriendelijke dame afgesproken om eerst een monteur te sturen en daarna als dit niet tot een oplossing kwam om het abonnement om te zetten de afspraak:

geen installatie kosten - 2 KPN SuperWifi punten voor eenmalig € 99,00 - 6 maanden  abonnementskosten € 35,00 daarna € 67,00 - Hussel upgrade van 100 mbit/sec naar 200 mbit/sec - gratis 2x TV ontvangers klein met opnemen en 2x Bluetooth afstandsbediening - gratis Spotify premium - contract voor 1 jaar - abonnement is internet/tv en vast bellen met nummer behoud en gratis monteur die alles installeert i.v.m. de problemen.

De monteur is op 21-10-20 geweest heeft de Experiabox en de FTU vervangen, maar het probleem is niet verholpen en eigenlijk groter geworden, geen Wifi op de laptop en tv valt steeds uit en geeft een blauw scherm, welkom terug opstarten .. % dat is na het monteur bezoek nu al 3x voor gekomen.

 Op 23-10-20 heb ik contact gehad met de helpdesk, daarmee een uur aan de telefoon gezeten, maar konden het niet oplossen en we zouden terug gebeld worden !

 

Op 30-10-20 nog niets gehoord, dus zelf maar weer gebeld, daar met een vriendelijke en geduldige man gesproken en daarmee de overstap naar het abonnement geregeld, dit hield in dat we geen installatie kosten hoeven te betalen - dat we € 99,00 voor de SuperWifi punten zouden betalen, dat we ineens geen € 35,00 de eerste 6 maanden betalen - de upgrade naar 200 mbit/sec - gratis 2x tv ontvanger met opnemen en 2x Bluetooth afstandsbediening en gratis monteur voor installatie etc.

 

7-11-20 het pakket ontvangen, maar alleen de 2 SuperWifi punten, dus geen tv ontvangers en afstandsbedieningen.

 

9-11-2 Klantenservice maar weer gebeld en aangegeven dat het pakket niet compleet was en de situatie uitgelegd we zouden terug gebeld worden.

 

12-11-20 Zelf maar weer gebeld en nogmaals uit gelegd, nu is het verhaal weer anders en krijgen we se 2x tv ontvangers en 2x afstandsbediening er niet bij en als deze vervangen moeten worden zullen we die moeten betalen.

 

Ik ben vanaf 1977 bij de KPN, maar voel me slecht geholpen, we worden steevast niet terug gebeld en heb het idee dat ik bedondert wordt, telkens een ander aan de telefoon en afspraken die gemaakt worden komt de KPN niet na.

 

Op dit moment stoom uit mijn oren.

 

 

Hallo Jan, welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat je hier niet onverdeeld gelukkig mee bent. Wat ik uit je bericht opmaakt is dat jouw het aanbod is gedaan die alleen beschikbaar is voor nieuwe klanten. Nieuwe klanten krijgen korting en gratis installatie. Maar als je al klant bent, dan is dat niet van toepassing. De korting niet, maar ook een installatiemonteur niet. Je diensten zijn immers al geïnstalleerd. Excuses dat dit je dan ook is aangeboden. 

Wel zou je, natuurlijk, teruggebeld moeten worden als dit beloofd wordt. Het kan, afhankelijk van de drukte en welke afdeling het terugbellen moet doen, een aantal dagen duren voor dit gebeurd. Hoewel ik, in dit geval wel zou verwachten dat dit binnen een week moet lukken. 

Fijn dat, uiteindelijk, het wel kon om de Superwifi tegen het gereduceerde tarief aan te kunnen schaffen. Wat betreft de rest van de apparatuur. Omdat je al klant bent, heb je ook al tv ontvangers. Op het moment dat je abonnement dan wijzigt sturen we alleen apparatuur op die je nog niet hebt.

In de meeste gevallen is het vervangen van de ontvangers ook niet nodig. Nu begrijp ik uit je bericht dat je wel problemen ervaart met de tv. Daar kijk ik dan ook graag met je naar. Hoe zijn de tv ontvangers aangesloten op de Experia Box? Rechtstreeks met een kabel, of zit daar iets tussen (zoals switch, draadloze verbindingsset, access point)? Heb je met beide ontvangers problemen, of met eentje? Wil je verder dan ook je forumprofiel invullen. 

Hoe is het verder op dit moment met de wifi? Is die al beter? Zo niet, doe de Wifi Manager. Ik verwacht namelijk dat de Experia Box op dit moment nog op z'n standaard wifiinstellingen staat na het vervangen ervan door de monteur. Vaak is dat prima, maar het kan zijn dat het voor jullie huis niet werkt. De Wifi Manager kan dan deze instellingen optimaliseren.

 


Beste Erik,

 

Het eerste aanbod op 12-10-20 bestond zoals voor nieuwe klanten, maar i.p.v. de 2 WifiSuper punten gratis moest ik € 99,00 betalen, voorts zou ik geen installatie kosten betalen en verder 6 maanden

een bedrag van € 35,00 daarna € 67,00 abonnements kosten (dus was inclusief 2x tv ontvanger met 2x bluetooth afstandsbedinening) een Wifi uograde naar 200mbit/sec

 

Op 30-10-20 is met de medewerker gesproken en zou ik voor de WifiSuper punten € 99,00 betalen en was er geen korting op de eerste maanden, maar gelijk € 67,00 per maand, maar inclusief 2x tv ontvanger met 2x bluetooth afstandsbediening), geen installatie kosten en upgrade 200 mbit/sec  etc.

 

De eerste monteur is geweest op 21-10-20 heeft de FTU en de Experiabox vervangen voor een KPN Box 12, daarna de speedtest uitgevoerd en laten zien was toen +/- 97 mbit/sec, later op de dag was gaf de speedtest 26.38 mbit/sec en de dagen daarna eveneens, daarop is er een nieuwe afspraak met de monteur gemaakt om de installatie na te zien.

Deze monteur is op 18-11-20 geweest en heeft geconstateerd dat het inderdaad niet goed zat en heeft de V12 Box er weer uitgehaald en de V10 Box geplaatst, daarna was de snelheid +/- 196 mbit/sec en wederom later op de dag en nu nog steeds halen we een snelheid van 53.6 mbit/sec, dat is een kwart van wat zou moeten en waar ik ook voor betaal.

Wie gaat het oppakken om die Wifi nu eindelijk eens goed werkend te krijgen ?

Hij heeft toen tevens 2x de I-TV tuner gereset, dat lijkt goed te gaan, wat de TV betreft.

Ook zit ik nog steeds te wachten op een terugbel verzoek van 9-11-20 (toen gesproken met Dinah), maar dat zal ook wel niet gebeuren.

Dus Erik je kunt alles wel met de mantel der liefde proberen te bedekken, maar wat mij betreft is die wel over, nogmaals na 43 jaar trouwe klant hoop je op een betere behandeling.

Scheelt wel we hebben een heel jaar om te kijken waar we wel fatsoenlijk terecht kunnen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan Schuur