Skip to main content

Wij hebben thuis het zelfde probleem, rond middernacht gaat batterij leeg om verbinding te houden met WiFi. Heb al 2 WiFi extenders gehad van KPN maar blijf dit houden. Mijn dochter klaagt er over en blijkt dat de snelheid s morgen als het gebeurd is de WiFi snelheid op glasvezel slecht 3mb is ipv rond 100mb. De WiFi extenders zijn de bedrade versie. Het nu al 2 keer gebeurd van woensdag op donderdag. Overweeg om mijn oude Apple WiFi router terug te plaatsen. Het is jammer daar alle abo’s van KPN zijn en graag alles op kpn wil houden.

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Extra info op mijn bericht, sinds ik de laatste maand over gegaan op 100% kpn WiFi hebben we dit probleem. Hiervoor hadden we een Apple time capsule als WiFi router en nooit het probleem. Had WiFi op kpn router aan staan als thuiswerk netwerk en Apple als privé. Afgelopen maand Apple uitgezet en 100% kpn ingesteld. Hierna al weken bezig om netwerk te verbeteren en zie ook batterij gebruik op telefoon en iPads oplopen om verbinding te houden. En dan zelfs dat batterij leeg gaat s’nachts als hij ongebruikt naast bed ligt. Heb alle achtergrond refreshing uitgezet maar nog gaat hij leeg. Hoop dat er een oplossing is voor dit probleem 


Heel bijzonder dit. Vertel eens wat o er je netwerk. Welke experiabox heb je? Zijn de wifi versterkers direct bekabeld aan de experiabox? Gebruik je ergens in huis draadloze verbindingsets?


Heb de V10 Expedia box met 2 bedrade WiFi extenders(officiële kpn extenders). De WiFi op de V10 is uitgeschakeld door de extenders. Voor de rest geen andere draadloze verbindingsets. Heb extender in de woonkamer en op deze 2de poort de tv ontvanger van kpn. Andere extender hangt in het trapgat met netwerkkabel aan de V10. 


Dat is helemaal perfect geïnstalleerd! En de lampjes op de versterkers branden ook ? Groen en blauw branden altijd en als er verbinding is met een apparaat brandt er nog een groen lampje. 


Yep op beide extenders branden alle leds zoals je beschrijft. Op V10 ook alle 3 leds. Dat is het aparte aan alles. Alles volgens het boekje maar toch problemen. Had voor de extenders ook al paar keer de WiFi verbeter functie gebruikt maar dar hielp niet, dit resulteerden dat ik de extenders kreeg. Toen ik de Apple router gebruikte hadden we hier geen last van, alleen iets minder bereik op zolder. Dat vond ik geen probleem. Op 1ste verdieping is wel belangrijk daar mijn dochter hier haar slaapkamer en hobbykamer heeft en ik mijn werkplek. De Apple router is uit daar we merkte dat de HD slechter werd maar WiFi is en was altijd goed. De HD van de Apple hebben we niet meer nodig ivm iCloud dus dacht dan kan router wel uit en 100% naar kpn router maar krijg nu boze blikken van gezin ivm dit probleem


Maar is dat alleen met die telefoon dat er problemen zijn?


Nee ook met tablets en andere telefoons. Alles telefoons en tablets zijn van Apple. Vannacht is mijn tablet van 29 naar 20% gegaan met geen gebruik in de achtergrond. Haar telefoon was gisternacht van 60% naar 5% gegaan. Deze grote gebruiken in batterij gebruik hadden we niet toen ik nog de Apple router had. De ene nacht hebben we er minder last van dan op een andere nacht. 


@Walt3r Je zou als test eens een paar dagen terug kunnen gaan naar de oude situatie. Als het dan weer goed werkt dan weet je in ieder geval waar het probleem zit. Dan zou je de zwarte ExperiaWifi's eens volledig opnieuw kunnen installeren nadat ja alles een keer terug hebt gezet naar fabrieksinstellingen. Je zult dan wel alles opnieuw in moeten stellen. Als het dan weer niet werkt weet je 100% zeker waar het probleem ligt. Ik heb die zwarte ExperiaWifi's ook gehad toen ik nog bij KPN zat. Na een week lagen ze werkeloos in de la. Ook bij mij werkte het gewoon niet. Daarna overgestapt naar andere merken en nergens problemen mee. Maar goed..elke situatie is anders dus wat bij mij van toepassing is,  hoeft bij jou niet zo te zijn. Bij sommigen werkt het prima. Ik heb eigenlijk alleen slechte ervaringen met de software en hardware van KPN. Bij anderen werkt het soms perfect. Waar dat aan ligt? Geen idee..