Skip to main content

We hebben al jaren Kpn en betalen bijna 80 euro per maand. Al jaren te zwakke wifi en ook zeer regelmatig haperende tv kastjes. De laatste paar maanden lopen ze zelf volledig vast. 

Vermoedelijk hebben we oude spullen of ligt het aan de draadloze verbinding? Monteur hebben we nog nooit gezien. 

We hopen op een beetje service om ook ons KPN abonnement weer optimaal te krijgen. 

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Wat heeft u allemaal aangesloten op het modem? Gebruikt u dit soort dingen? 

 


Jazeker. Voor de tv verbindingen 2x. 

Helaas nooit een monteur geweest die kabels voor ons getrokken heeft. Heb ooit begrepen dat ze dat wel hadden moeten doen. 


Ik was er al bang voor.  Waarschijnlijk zitten die er al jaren en zijn ze verouderd. Het trekken van kabels is natuurlijk de beste oplossing.  Wellicht heeft u iemand in uw omgeving die dat voor u kan doen. Welk type tv ontvanger heeft u en welk type modem?


Experiabox V10 en als tv ontvangers die van arcadyan hmb2260. 


Jazeker. Voor de tv verbindingen 2x. 

Helaas nooit een monteur geweest die kabels voor ons getrokken heeft. Heb ooit begrepen dat ze dat wel hadden moeten doen. 

waar staat dat kpn monteurs gratis vanaf modem kabels gaan trekken naar al je apparatuur?

En goede wifi is afhankelijk van gebruikte apparatuur en bouw van je huis.

ik heb zel 4 acces points maar heb er nog 2 extra nodig voor super dekking.

Ik zou het ook fijn vinden als een provider dat gratis regelt :sweat_smile:


Bij de aanleg van glasvezel gaf een kpn monteur toen aan dat hij alleen zorgde voor de glasvezel, naar dat we recht zouden hebben op een monteur die kabels trekt naar 2 punten. Dat heb ik dus ook maar voor waar aangenomen.

Slechte wifi vind ik persoonlijk niet meer van deze tijd, zeker niet als nieuwe klanten wel de zorg krijgen dat het werkt. En als je dan al jaren bijna 1000,- per jaar betaald, klopt er toch iets niet. 

 


Kabels trekken doen KPN monteurs wel. Maar niet gratis.


Bij de aanleg van glasvezel gaf een kpn monteur toen aan dat hij alleen zorgde voor de glasvezel, naar dat we recht zouden hebben op een monteur die kabels trekt naar 2 punten. Dat heb ik dus ook maar voor waar aangenomen.

Slechte wifi vind ik persoonlijk niet meer van deze tijd, zeker niet als nieuwe klanten wel de zorg krijgen dat het werkt. En als je dan al jaren bijna 1000,- per jaar betaald, klopt er toch iets niet. 

 

legt kpn zelf de glasvezel verbinding in huis?

bij ons was het een ander bedrijf.

Daarna kwam kpn, die sluit modem aan en volgensmij stellen die tv en pc/laptop in.

Maar jij denkt dat een kpn monteur sleuven gaat frezen, dosen plaats, een rj45 aansluiting maakt en daarna alles dichtplamuurt en gaat schilderen?

 

En slechte wifi niet meer van deze tijd…

dus jij denkt dat je met die twee super wifi's dezelfde goede dekking krijgt in een rijtjeshuis met houten vloeren als in een gigantische villa met betonen muren en vloeren?

Maar goed, providers moeten stoppen met gratis (super)wifi aanbieden. Bij onkundigen schept het alleen frustratie. internet tot aan modem en alles daarna moet je zelf regelen.

 


Geloof niet dat ik het over sleuven frezen gehad heb. 

Glasvezel aanleg zal dan wel de modemaansluiter zijn geweest. Wist niet sat je in zo'n forum afgerekend wordt of punten en komma's. 

Geloof ook niet dat ik irts gezegd heb over het formaat van ons huis.

Wellicht heb je nog andere discussies waar je jouw frustraties kwijt kan fubje, heb hier een kwestie neetgeled voor Kpn zoals op hun site aangegeven. Dus of je wilt helpen of je reageert gewoon even niet! 

 

 


Geloof niet dat ik het over sleuven frezen gehad heb. 

Glasvezel aanleg zal dan wel de modemaansluiter zijn geweest. Wist niet sat je in zo'n forum afgerekend wordt of punten en komma's. 

Geloof ook niet dat ik irts gezegd heb over het formaat van ons huis.

Wellicht heb je nog andere discussies waar je jouw frustraties kwijt kan fubje, heb hier een kwestie neetgeled voor Kpn zoals op hun site aangegeven. Dus of je wilt helpen of je reageert gewoon even niet! 

 

 

Maar hoe stel je dan voor “kabels trekken”.

dat een monteur twee kabels vanuit de meterkast zo over de vloer richting tv/computer op de grond gooit? 

Als je dat netjes wil hebben en je hebt geen loze leidingen dan zul je echt dozen moeten boren, sleuven maken en buis aanleggen. dan praatje al snel over vele honderden euro's als het al “mogelijk” is.


Wat dacht je van bestaande buis waar nu coax in zit en waar utp in zou moeten dan?


Wat dacht je van bestaande buis waar nu coax in zit en waar utp in zou moeten dan?

de bestaande coaxkabel pel je tot koper, ongeveer 3 cm. draai er een stevig lusje in.

koop losse cat6 kabel, knoop dit aan lusje, tape het extra af. spuit easyglide op de kabel en begin in de meterkast te trekken aan de kabel totdat je de utp kabel hebt.

installeer een rj45 wanddoos. sluit coax aan en in meterkast knijp je er een stekkertje aan.

als je dat niet zelf kunt of wilt kan elk installatiebedrijf dat.


Hi @Rverheijen, welkom op het forum! KPN moet altijd de snelheid leveren die bij je pakket hoort. Als dit niet zo is, komt er gratis een monteur langs die dit komt oplossen. Zoals @Joep1965 al aangeeft, is dit waarschijnlijk een DVS probleem. KPN kan niet garanderen dat deze stekkers altijd goed blijven functioneren. Het ligt vaak aan het stroomnetwerk waarin de DVS set zit aangesloten. Dit probleem kan verholpen worden door de DVS set opnieuw te koppelen / ander stopcontact te proberen / verzend DVS (DVS die bij de modem geplaatst is) om te wisselen met de ontvang DVS (DVS die bij de TV tuner geplaatst is). Klik hier voor meer informatie hierover. Mocht dit niet lukken, bekabeld aansluiten is altijd de beste optie. Helaas sturen we hier niet kosteloos een monteur voor langs. Misschien het beste om zelf eerst met de DVS aan de slag te gaan en als dit niet lukt, de bekabelde optie proberen?