Skip to main content

Goedemorgen

 

Sinds wij glasvezel hebben is ipv 50mbps ,wat wij altijd hadden via de koperdraad, nu hooguit

14mbps.

Kunnen jullie de oorzaak hiervan uitleggen.

Groet,Sonja

Meet u via een bekabeld aangesloten pc of laptop? Of via WiFi? 


Hebt u bij de overgang naar glasvezel een andere Experiabox gekregen? 

De snelheid van WiFi naar de Experiabox is maximaal de snelheid van de Experiabox naar het internet. Met glasvezel is de snelheid naar internet vrijwel altijd hoger dan met koper. 
Ervaart u nu een lagere snelheid via WiFi dan ligt dat of aan een verkeerde opstelling van het access point (de Experiabox), aan storingen, aan defecte apparatuur etc.

Waar staat de Experiabox? Hoe groot is de afstand tot het apparaat waarop u de snelheid meet? Hoeveel muren zitten daar tussen?


1 muur, en het modem is door een kpn monteur in de meterkast geplaatst.

In deze ruimte staat  een wifiversterker.

 


Meet eens op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Dan weet u of dat wel goed werkt. Indien dat goed werkt is het een WiFi probleem. 


Dan is het een wifi probleem, bekabeld 65.1 mbps  downl.84.4 upl.

Nu geeft Wifi test 22.9 mbps down.13.3 upl. aan

 

 


Zet ik mijn tablet bij de wifiversterker dan

43.8 down.

46.8 up.

bij modem

20.6 down

23.upl

Zelf zit ik +/- 2,50 mt v d versterker.


Nutest.

14.5 down

13.4 upl


Ok. Is de WiFi versterker bekabeld aangesloten? Want ... draadloos is redelijk nutteloos in uw situatie denk ik.


De versterker staat alleen in stopcontact met een vast aansluiting naar de PC


Als u het WiFi in huis wilt verbeteren, dan zult u de versterker bekabeld aan moeten sluiten op de Experiabox of KPN Box denk ik.


De versterker staat alleen in stopcontact met een vast aansluiting naar de PC

Is het echt een versterker of heb je het niet gewoon over een draadloze verbinding-set  ?

Een Wi-Fi Versterker sluit je namelijk niet aan op een PC maar op een modem of router.


Een Wi-Fi Versterker sluit je namelijk niet aan op een PC maar op een modem of router.

Kan wel hoor. Zo kun je er ook een tv ontvanger op aan sluiten.


Deze staat er voor verbinding( met pc kabel) met pc. Anders had er een kabel vanuit het modem,  minimaal 7 mt ,doorgetrokken moeten worden van links gangkast  naar plek pc rechts achterin in h kamer.daardoor moet er ook een stuk kabel OVER de vloer tussen keuken en h kamer.

En dat zag ik niet zitten. KPNmonteur kon niet zo vriendelijk zijn om het modem, via kabel in kruipruimte ,in  de huiskamer te plaatsen😡

 

 


@Sonja de 2e jammer dat de monteur de kabel  niet boven de grond kwijt kon. Echter is deze niet verplicht om in de kruipruimte in te gaan en kabels te trekken mits hij/zij het verantwoord vind dit te doen volgens richtlijnen. Daarbij indien wel beslist word dan komen er ook meerwerk kosten bij kijken en 9 vd 10 keer is het werkzaamheden met een extra monteur (collega) bij meer dan 3 meter. Bij de meeste overige providers gaan monteurs never nooit de kruipruimte in. Mocht je het toch echt bekabeld willen is het een optie maar uiteindelijk zal de monteur beoordelen of het verantwoord is te toen. 

 


Oke😥🤬Bedankt voor jullie antwoorden.

 

Fijne avond verder! Gr.Sonja

 

*tochmaareensevenbijZiggorondkijken*

 

 


Oke😥🤬Bedankt voor jullie antwoorden.

 

Fijne avond verder! Gr.Sonja

 

*tochmaareensevenbijZiggorondkijken*

 

 

Daar is het niet anders. Wifi blijft wifi.

En die monteurs gaan bijna zeker niet de kruipruimte in.

Als u het wifi toegangspunt dichtervbij de modem/router plaatst mogelijk gaat het dan beter, voor een betere dekking van het wifi.signaal is vermoedelijk een tweede wifipunt aan te raden.

 

Wel vreemd dat nabij de modem lagere wifi snelheden worden gemeten.