Skip to main content

Goedemiddag,

Wie van jullie kan ons helpen? 
 

Op vrijdag 14 oktober is in de Rembrandtstraat in Zwijndrecht een koper kabel van KPN door een aannemer door midden gebroken bij straatwerkzaamheden.  Deze kabel is pas op maandag 17 oktober gerepareerd. De monteur was verbaasd dit dit zo laat pas gebeurde want een kabel moet volgens hem binnen 24 uur weer werkend gemaakt worden. (wij hebben dus een weekend zonder Internet gezeten).


Echter is het zo dat sinds de kabel weer gerepareerd is wij meerdere keren per dag hebben dat de complete Internet lijn wegvalt. Tevens is het zo dat ik voor de storing ruim 100Mbit had nu de ene keer max 45mbit en dan weer 80mbit dus de lijn is erg onstabiel.

KPN stuurt me door naar KPN netwerk en vice versa.

Als ik op het modem kijk bij de statistieken op de lijn staan er veel FEC errors en Severely Error Seconds. Heeft dit met de instabiele lijn te maken?

Ook bij ons (Jacob Marisstraat) naast de (Rembrandtstraat) nog steeds geen internet vanaf vrijdag 14-10. Duurt nu wel erg lang...


Ik heb net wederom KPN gebeld want onze verbinding blijft klapperen. Het valt me wel op dat als op de plek waar de kabelbreuk was een vrachtwagen gaat staan de verbinding eruit valt dus ik heb het idee dat de kabel ergens nog beschadigd is en sluiting maakt. De medewerker gaat dit doorgeven aan KPN Netwerk dus ik verwacht dat de grond daar weer open gaat.

 

@Fam. Aljo Zijn jullie de enige in de straat? Hebben jullie ook al contact gehad met KPN?


Kan/wil iemand van KPN reageren? Postcode e.d. staan in mijn profiel.


Zijn dit niet een beetje veel fouten?


Dag Basdan,

Wij hebben op dit moment (20-10) totaal geen internet. Klantenservice KPN vanmiddag weer gebeld.

Zij konden alleen doorgeven dat het nog steeds bij hun als een generieke storing vermeld staat, maar konden geen indicatie geven wanneer er daadwerkelijk aan deze storing gewerkt gaat worden.

Wel weer van KPN 100 GB voor mijn mobiel gehad. Ik werk thuis als ict-er. Gebruik de mobiel nu als “modem” om toch te kunnen werken. Werkt goed, maar de rest van het gezin heeft daar natuurlijk zelf niets aan….  

 

Een paar buren verder hebben Tele2, hun verbinding viel die vrijdag 14-10 ook uit, nu wel weer internet, 

maar nets als bij jouw is hun verbinding ook niet stabiel.

 


Hey daar 👋🏻 

Bel KPN op 0800-0402 en laat een monteur komen, hoewel die de kabel niet gaat kunnen maken kunnen ze wel het proces in gang zetten om te zorgen dat er nogmaals naar deze kabel wordt gekeken en hij definitief wordt gemaakt. Want zo’n klapperende verbinding klopt natuurlijk niet en het is niet aan de klant om de aannemer te bellen. 


@BasDan @Fam. Aljo Welkom op het forum. 

Wat irritant dat jullie beide geen internet of een instabiele verbinding hebben. 

Op dit moment is het druk en kan het langer duren voor je een reactie krijgt. Normaal gesproken duurt dit ongeveer 2 dagen. 

Wat is de status van de storing op dit moment? Als ik de storing in de buurt bekijk lijkt hij opgelost te zijn. 

 


Hoi @Rutger_  bedankt voor je reactie. De verbinding is ondertussen stabiel. Kan jij zien wat er precies gedaan is?

@Fam. Aljo hebben jullie weer internet en is de verbinding van de buren ook weer stabiel?


Te vroeg gejuiched. De verbinding is er vanmorgen weer 2 keer uitgeklapt en ook de DL snelheid varieert al de hele ochtend tussen de 40 en de 110 mbit.


@BasDan Bedankt voor je reactie. 

Ik zag dat je je profiel al ingevuld had. Ik heb nogmaals een meting uitgevoerd en krijg nu andere resultaten. 

Ik heb dan ook zo snel mogelijk een monteur ingepland. Deze zal er morgen tussen 13:00 en 17:00 zijn. Verder specificatie van de tijd volgt nog. 

Ook ontvang je nog een sms ter bevestiging. Mocht het bezoek nou niet uitkomen, kun je het dan zo snel mogelijk laten weten? 


@Rutger_ Wat voor resultaten zie jij? Morgen komt niet uit. Woensdagmiddag bijvoorbeeld wel maar wat moet de monteur precies doen als het probleem zich in de kabel buiten voordoet?


@BasDan Als ik een meting uitvoer krijg ik inderdaad de melding dat de lijn instabiel is. Vandaar ook dat ik uitkom op het aansturen van een monteur. 

Ik heb de afspraak met de monteur verzet naar woensdagmiddag.

De monteur zal zeer waarschijnlijk op het adres een aantal metingen uitvoeren.

Zodra hij heeft vastgesteld waar het probleem zich bevindt kan hij de juiste mensen aansturen om het probleem op te lossen. 


Op 26-10 is er een monteur van KPN geweest. Die constateerde aan de hand van een meting (in onze meterkast) dat van één draad het signaal niet goed was (kwam niet ver genoeg). Monteur meldde dat deze draad waarschijnlijk niet goed hersteld was tijdens het herstel van de kabelbreuk in de straat.

Hiervoor is Op 28-10 is de firma VolkerWessels Telecom bij ons langsgeweest (i.ov. KPN).
Zij besloten ons op een andere KPN lijn te zetten. De stoep voor onze deur is hiervoor opengegraven en daar op een andere kpnkabel (dsl-signaal) gezet. Internet werkt nu 24 uur stabiel en snel.