Skip to main content

Hallo, 
Ik ben niet tevreden over mijn Super Wifi punten en wil ze graag terug sturen. Ze zijn gekoppeld aan mijn modem, moet ik ze beide Wifi boxjes nog resetten of op een andere manier mijn gegevens wissen voor ik ze terug stuur? En hoe doe ik dat? 
Bij voorbaat dank! 
Gerben

Hallo @GerbenV , je kunt voor alle zekerheid een fabrieks reset doen binnen het menu terwijl ze nog aangesloten zijn en als ze afgekoppeld zijn, wel met de stroom er op, achterop met een paperclip het resetknopje een aantal seconden ingedrukt houden tot het lampje voorop gaat knipperen.

Bewaar vooral goed je verzendbewijs.

Uit pure interesse, wat bevalt er niet aan de superwifi's?

 


Dank je wel, @JanD , wat een snelle respons! 
Ze zijn niet sterk genoeg. Beneden had ik altijd prima ontvangst maar dat is nu niet echt beter geworden, maar boven is het helemaal drama. Alleen als ik naast de box sta doet ie het redelijk, een paar stappen weg en het wordt snel minder, een verdieping naar boven en het signaal is praktisch helemaal weg. En daar werk ik, dus ik moet wel goed internet hebben. Voorheen had ik daar via een Mac airport een extra netwerkje, maar de airport is kapot. De Mac zelf kan via het internetkabeltje, maar ja, geen wifi is niet handig. Ik denk dat ik op zoek moet naar een vervanging voor die airport, en dat dan via de kabel moet gaan doen of zo…  


Hallo @GerbenV , die superwifi's kun je op 2 manieren aansluiten, 1 bekabeld rechtstreeks op het modem en de ander draadloos óf beide bekabeld aangesloten, dat laatste is een stabielere optie. Heb je dat laatste al eens geprobeerd?

 


@JanD Zojuist geprobeerd, maar de downloadsnelheid is 8,7 MB en de upload 4.0. Dat gaat m niet worden dus. Maar wel fijn dat je meedenkt, waardeer ik enorm! 
(nu op zoek naar die paperclip)


Hallo @GerbenV , wat is dan je abo-snelheid volgens contract? via glas of xDSL?

Heb je al eens een snelheidstest gedaan met 1 computer bekabeld rechtstreeks op het modem aangesloten en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, waar kom je dan op uit?

 


Hallo @GerbenV, leuk dat je de KPN Community hebt gevonden, welkom op het Forum :)

Is het gelukt met de paperclip? Heb je Jan zijn laatste post ook gelezen? Erg benieuwd of we nog iets voor je kunnen betekenen. Laat het gerust weten :) 


Ha @JanD en @Nadia !

Vreemd, ik had een reactie aan Jan getypt, maar die is niet verschenen. Daar deed ik iets fout. 

Ik heb het wel geprobeerd, maar niet gelukt. Ik heb de beide dingen maar met een paperclip gereset en terug gestuurd. Nu heb ik een extra acces point en die doet het zo goed dat hij op een haartje na zo snel is als bekabeld. 
Dank voor het meedenken, allebei!


Hoi @GerbenV, wat jammer dat een reset niet heeft geholpen. Vreemd, over het algemeen zijn klanten erg tevreden over de Super Wifi. Had je ze wel met kabel aangesloten? Ik ben blij dat je een acces point hebt gevonden die zo ontzettend goed is dat het lijkt dat je met kabel werkt. Dat is fantastisch 🙂 Bedankt dat je het ons nog even laat weten! 


Ha @Nadia , ja, ook met de kabel aangesloten, ik vond het al zo gek dat het niet werkte. Geen idee wat de bottleneck was, ik ben ook niet zo technisch. Enfin, volgende keer werkt zoiets hopelijk wel. Groet! Gerben


Dank voor je bericht, Gerben. Helaas kunnen we de bottleneck niet meer achterhalen, zal vast iets onbenulligs zijn geweest. Allemaal niet noodzakelijk nu ben blij om te lezen dat je via een accespoint toch een mega goede draadloze verbinding in huis hebt! Eind goed, al goed :)


Reageer