Skip to main content

Ik zag vandaag een mooi aanbod voor nieuwe klanten van KPN over WIFI compleet.

Gratis voor nieuwe klanten, maar wel extra duur voor oude klanten (wel een korting van E 50)

Is het niet een verplichting van de provider om de best mogelijke oplossing te leveren aan de klanten?

Ik (een waarschijnlijk nog veel meer) oude trouwe klanten zitten met niet al de beste internet (geen glaswezel)  en geen optimaal bereik van WIFI.

Dat je al 20 jaar een trouwe klant bent, kan KPN kennelijk niet veel schelen.

KPN vergeet kennelijk dat niet alle klanten handig zijn en voldoende kennis hebben om zelf WIFI en internet te regelen en dat heel veel (vooral ouderen) graag bij KPN blijven, juist vanwege betrouwbaarheid en de goede naam.

kennelijk vergis ik mij hier in.

Misschien is overstappen elke jaar toch de enige oplossing om een goed en betaalbaar internet thuis te hebben?

 

 

U vergist zich inderdaad.  De provider is niet verantwoordelijk voor een goed Wi-Fi signaal. Omdat veel omgevingsfactoren van invloed zijn op het Wi-Fi signaal. Wel kunnen zij u helpen om een goed Wi-Fi signaal te krijgen. Soms door gratis Wi-Fi versterkers en soms door een gratis monteur. Deze aktie is speciaal voor nieuwe klanten. Dat gebeurt vaker. Heeft u de Wi-Fi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login


Hoi @goran en welkom op het forum! Ik snap dat je ook graag de Super Wifi punten gratis had willen hebben, maar voor onze huidige klanten hebben we, zoals @Joep1965 al aangaf, de wifi tuner gemaakt (nu Wifi Manager). Die verbetert de instellingen en ook hiermee kun je, afhankelijk van het resultaat, in aanmerking komen voor gratis apparatuur. Alleen zijn dit andere versterkers dan de Super Wifi punten. Heeft de Wifi Manager geholpen met de wifi thuis?

Daarnaast sluit ik me aan bij het bovenstaande bericht, wij kunnen geen goede wifi garanderen. Wel doen we er alles aan om een zo goed mogelijk wifi signaal te realiseren, daarvoor hebben we dus de Wifi Manager en de wifi versterkers. :slight_smile: Als het onze klanten niet lukt met de Wifi Manager of de wifi instellingen kunnen zij altijd contact met ons opnemen, zoals jij nu ook doet op het forum. Daar zijn we tenslotte voor! 


KPN vergeet kennelijk dat niet alle klanten handig zijn en voldoende kennis hebben om zelf WIFI en internet te regelen

Dan schakel je iemand in die wel die kennis heeft. Als je douchekraan lekt en je bent niet zo handig om die zelf te vervangen, dan bel je ook de loodgieter. Zo doe je dat met elektra ook. En je het je niet lukt om de kapotte koplamp van uw auto te vervangen, da ga je er ook mee naar de garage. Waarom zou KPN dat allemaal gratis moeten komen doen?


Ik schrijf nooit op de forums, dat is echt mijn eerste keer.

voordat ik inhoudelijk ga reageren, wil ik eerstNick 83 antwoorden:

jouw vergelijkingen zijn echt appels en peren, letterlijk.

mijn kraan en mijn auto zijn mijn eigendommen, en mijn verantwordelijkheid.

maar bij een Lease auto niet meer.

dat geldt ook voor de KPN modem.

ik heb contract met KPN voor leveren van producten en diensten.

product is een modem ( in bruik leen) en diensten zijn internet en WIFI.

dan kan je toch verwachten dat het allemaal naar behoren werkt?

als mijn WIFI een bereik heeft van 5-6 m van de modem, kan je niet in alle redelijkheid zeggen dat het goed is?

en met die gedachten, lees je dat KPN een onderscheid maakt in nieuwe en oude klanten, en de nieuwe klanten een zelfde product levert voor zelfde geld, alleen met veel betere prestaties.

En als ik die zelfde prestaties wil hebben, moet ik extra voor betalen.

dat vind ik niet correct en niet redelijk.

dat KPN nieuwe klanten wil belonen, is prima, ook al krijgen ze kortingen en andere lokkertjes is helemaal ok.

maar dat KPN voor zelfde geld een andere, betere dienst levert is waar ik het over heb.

en, ik heb wifi tuner wel gebruikt, maar met een mager resultaat.

 

 


Wat noem je een mager resultaat?  Je moet niet verwachten dat ondanks de zwaar misleidende naam het wifi signaal beter wordt, en de verbinding naar buiten al helemaal niet.

@Sanne_M 

De afdeling marketing belooft wel gouden bergen ik vind dit soort reacties dan ook absoluut niet vreemd.

De term Super moet liever gister dan vandaag vervallen.


@goran Ook als je provider kunnen we maar een beperkte invloed uitoefenen op je wifi signaal. Dit signaal kan door veel factoren verstoord worden (spiegels, magnetrons, goede isolatie, meerdere verdiepingen waar het doorheen moet, de basissnelheid van je verbinding etc.) dat we niet met alles rekening kunnen houden. Ik ben ook benieuwd naar het resultaat wat de wifi tuner gaf, wil je deze delen? 


@Goran net als jij schrijf ik eigenlijk nooit op forums maar voel me nu toch echt genoodzaakt om ook hier mijn mening over te geven.

 

de rara vergelijkingen van Nick83 slaat idd nergens op als kpn niet wil dat we het zelf doen moeten ze niet adverteren met makkelijke zelf installaties.

 

en dat Joep1965 vind dat kpn niet verantwoordelijk is is een beetje kort door de bocht want de advertenties destijd beloofde heel wat anders.

 

daarnaast het slappe excuus van Sanne_M (KPN) dat een provider maar een beperkte invloed heeft op het signaal slaat al helemaal nergens op. en de basis snelheid al helemaal daar betalen we met z'n allen voor dus je kunt zo nakijken waar we voor betalen.

elk huishouden heeft al sinds tientallen jaren magnetrons spiegels en een goede isolatie.

ik heb mijn modem verhuist van de meterkast naar de kast in de huiskamer door zelf onder de grond een kabel te leggen, (een monteur van KPN heeft deze zelf nog vervangen omdat het aan mijn kabel zou liggen) maar zoals je kan raden was dit ook niet de oplossing, maar in mijn tuin een meter of 7 bij mijn modem vandaan zonder isolatie magnetrons en spiegels die het signaal kunnen verstoren met enkel een glazen schuifpui er tussen is het wifi signaal dramatisch.

 

ik heb uiteindelijk vorig jaar voor geloof iets van 100 euro via kpn een wifi versterker aangeschaft.

voor de mensen die hier weer commentaar op hebben dat ik niet weet hoe ik deze moet gebruiken hij is aangesloten via lan heeft de zelfde ssid instellingen en smartswitch is ingeschakeld.

 

het resultaat, als ik van beneden naar de eerste verdieping ga is het wifi signaal van beneden erg traag maar nog net sterk genoeg dat mijn telefoon, tablet en laptop niet automatisch overschakelt naar het sterkere wifi signaal van mijn versterker en dus als ik weer snelle wifi wil ik de wifi op het apparaat moet uitschakelen en opnieuw inschakelen om verbinding te krijgen met het dan sterkere wifi signaal van mijn versterker. (weer 100 euro voor een loze belofte)

 

ik hoop dan ook dan kpn een keer ballen toont en ook voor bestaande abonnees desnoods met een verlenging van het abbo deze actie beschikbaar maakt en in mijn geval de moed heeft persoonlijk contact op te nemen om dit probleem welke ik al jaren aangeef kosteloos op te lossen.

ledit]

oh bijna vergeten @joep1965 die wifi tuner kan ik ten zeerste afraden,

van een 8mb download naar een 2mb download na de tuner en mijn kanalen op de meest gebruikte kanalen in de straat in te stellen WTF… (gelukkig ben ik wel handig genoeg om zelf een scan te doen de kanalen weer te veranderen en de instellingen in mijn modem te optimaliseren).

anders was ik na de tuner nog veel slechter af als daarvoor, #Thanks KPN

 

 

 


Ik sluit me helemaal aan bij Goran en GMTolboom (ik heb een vergelijkbaar verhaal).

Het wordt tijd om over te stappen naar Ziggo.


Ik sluit me helemaal aan bij Goran en GMTolboom (ik heb een vergelijkbaar verhaal).

Het wordt tijd om over te stappen naar Ziggo.

Ook daar ben je aan de beurt, jaren klant geweest bij Ziggo allerlei problemen gehad maar nooit opgelost. Na tientallen telefoontjes kon in een keer alles maar toen waren ze te laat. Nu bij KPN en dik tevreden.


SUPER WIFI?

 

Heel toevallig heb ik van een kennis twee stuks kunnen overnemen. Dit omdat hij de ervaring had dat de wifi veel slechter was dan de standaard “Wifi Versterker” van KPN!?

Dus ik dacht voor die 25 euro (twee stuks), hij is gek, en onkundig 😂

En wat blijkt hij was helemaal niet gek en onkundig, maar die “SUPER WIFI” was inderdaad niet echt SUPER te noemen. Ook mijn vielen ze erg tegen en heb ook ik er voor gekozen om ze na een week weer los te koppelen. En mijn eigen accesspoints te plaatsen 👍🏻
 

Dus nee! het is zeker geen “SUPER WIFI”

 

Sorry KPN maar een ander verhaal kan ik er niet van maken. 😳

 

 


Tja... je moet er niet al te hoge verwachtingen van hebben. Als je accespoints van bijv. Netgear of TP-link in huis hebt, dan zal je niet snel onder de indruk raken van de SuperWifi's. 


Wi-Fi blijft een lastig verhaal. Natuurlijk wil iedereen goed Wi-Fi en dat is ook te realiseren door het plaatsen van meerdere accespoints met een bescheiden bereik. Bekabeld uiteraard. 


Ik heb ze ook en ben er best tevreden mee. Ondanks dat ik ook 2× TP-link EAP225 in huis heb.


Wij hebben een alles in 1 pakket en verwacht dan ook dat alles goed werkt. Wanneer jouw beeld van de tv onzuiver is gaat de KPN toch ook niet zeggen dat dat een zorg is voor de consument. Kwaliteit beloven is kwaliteit geven. Bij aanschaf is tegen ons niet gezegd dat de kwaliteit van WIFI ontvangst twijfelachtig zou zijn maar dat wij overal goede ontvangst zouden hebben. Op zolder 0.0 slaapkamer 30 % van het beloofde en in de huiskamer max 50%. Heb testen uitgevoerd en kwamen op de helft van wat er toegezegd was. KPN als grote jongen in deze wereld moet niet met smoesjes komen. Of los het op tegen 0 kosten of zeg dat klanten niet alles moeten geloven wat KPN aanbiedt.

 


Je gedachtegang is logisch maar onterecht. Een provider garandeer een verbinding tot en met het modem. Net zoal het electriciteitsbedrijf stroom garandeert tot en met de meter en het waterbedrijf tot en met de watermeter.  Alles wat daarna komt is voor eigen rekening. Wi-Fi is sterk afhankelijk van omgevingsfactoren.  Heb je dikke muren of zijn er veel Wi-Fi signalen in de buurt gaat dat ten koste van jouw snelheid. Als in de zomer iedereen zn tuin gaat sproeien komt er ook minder water uit jouw kraan. Daar hoor je nooit iemand over.


en uiteraard zoals verwacht laat de reactie van kpn op zich wachten zodra het weerleggen van de commentaren te lastig wordt.


Als er geen stroom komt uit de stopcontacten dan komt het electriciteitsbedrijf dit verhelpen. Komt er geen water uit de kraan dan is er in de buurt waarschijnlijk een leiding gesprongen en gaat het waterbedrijf dit verhelpen. Over water sproeien, houdt in dat duizenden of meer mensen aan het sproeien zijn en de waterdruk minder is. Ik ben 1 persoon die een artikel afneem met een toezegging dat alles goed werkt. Dus hoef de wifi niet te delen met de hele straat. KPN maakt zich belachelijk en zorgt er voor dat mensen gaan overstappen. Ben altijd enorm tevreden geweest met KPN maar vindt dit een grote miskleun ook gezien de antwoorden. AUB heb begrip/ontzag voor klanten die al decennia lang  een abonnement hebben en doe niet zo quasi onverschillig.


Dus u denkt dat als u in een flat woont waar heel veel wifi signalen zijn de snelheid net zo snel is als dat u in een vrijstaand huis met de eerste buren op 1 km afstand? 


Dus u denkt dat als u in een flat woont waar heel veel wifi signalen zijn de snelheid net zo snel is als dat u in een vrijstaand huis met de eerste buren op 1 km afstand? 

leg deze dan eens uit Joepie of krijg je dan geen salaris?

 

 


Helaas is het vermogen van legale modems te laag daar moeten ze allemaal aan voldoen er zijn wel modems die een groter zend vermogen hebben alleen zijn die hier niet toegestaan maar wel te verkrijgen zijn  .

Eigenlijk is het het zelfde als vroeger met 27mc waar ook maar  maximaal 150 mw uit mocht  komen zo uit mijn hoofd 


@GMTolboom Uw opmerking  siert u niet.  Ik ben geen medewerker van kpn maar een lid van dit forum. Blijkbaar kunt u niet op een volwassen manier een discussie voeren en probeert u op een kinderachtige manier uw gelijk te halen.


Gelukkig is het vermogen van modems niet hoog. Dit om overlast te beperken. Dat ik het Wi-Fi signaal van mijn buren zie is prima maar die van 3 huizen verder hoef ik niet 

 


Je gedachtegang is logisch maar onterecht. Een provider garandeer een verbinding tot en met het modem. Net zoal het electriciteitsbedrijf stroom garandeert tot en met de meter en het waterbedrijf tot en met de watermeter.  Alles wat daarna komt is voor eigen rekening. Wi-Fi is sterk afhankelijk van omgevingsfactoren.  Heb je dikke muren of zijn er veel Wi-Fi signalen in de buurt gaat dat ten koste van jouw snelheid. Als in de zomer iedereen zn tuin gaat sproeien komt er ook minder water uit jouw kraan. Daar hoor je nooit iemand over.

om over deze reactie maar niet te beginnen, zoals de meeste hier wel weten maar jij blijkbaar niet hebben wij internet niet via de waterleiding waar jij hem mee vergelijkt, zoals je internet via de kabel hebt waar je de aansluiting moet delen, maar bij kpn heeft elk huishouden zijn eigen aansluiting, dus zou dat onterecht maar een beetje terug nemen.

 

daarnaast adverteert KPN met goed en perfecte wifi zoals hierboven geschetst.

als het niet mogelijk is om dit te garanderen waarom adverteer je er dan mee dat je het wel kan?


Dan moet je niet vallen over dat je niet in je hele huis geen 100%dekking hebt ,want als het bereik door 3 of 4 muren naar boven wil gaat het ook 4 muren naar de zij kant op, en als je toevallig laminaat hebt liggen met ondervloer dan is die vaak voorzien van aluminium en dat beperkt je het bereik dan zal je op elke etage een kabel moeten neer leggen en daar weer een WiFi punt moeten maken zit niks anders op , maar ze zitten aan het maximale vermogen vast, en ik ben niet in dienst van ziggo of kpn 


@Joep1965 dat mijn opmerkingen mij niet sieren is dan maar zo, dat is ook niet de reden dat ik op dit forum reageer.

en dat u vind dat ik op deze manier kinderachtig mijn gelijk probeer te halen siert u niet .

een discussie wordt gevoerd door rekening te houden met wat een ander verteld en blijkbaar zijn er een aantal mensen met het zelfde probleem.

dus in een normale discussie luister je naar wat een ander te vertellen heeft en worden deze niet afgedaan met de vergelijkingen die u maakt.

De vergelijkingen die u maakt (moet ik het even goed formulieren) kloppen niet helemaal.

wellicht heeft u mijn eerste reactie niet gelezen waarin ik het probleem wat meer omschreven heb.

daarbij genomen alle belofte door kpn die ik u ook in dit forum voorgelegd heb laten dan ook weinig aan de verbeelding over.

 

de wifi is goed of perfect (weet nog niet hoeveel db demping het verschil is) maar wellicht dat u mij dit kunt vertellen.