Skip to main content

Goedemiddag,

Onlangs is er een opdate geweest voor interactieve tv, hierna bleef het tv beeld soms even stil staan. Op advies van de helpdesk is het modem gereset.

De tv is nu in orde, maar de te behalen internet snelheid is ongeveer gehalveerd.

Ik heb VDSL over koper, met een Experiabox V8.

Volgens postcode en huisnummer zou ik 53Mb/s moeten kunnen krijgen, de KPN Speedtest komt echter niet verder dan 28Mb/s.  dit is altijd veel beter geweest.

Ondanks controle van een KPN technicus en een afspraak ivm een waarschijnlijk defecte aansluiting (die afspraak werd afgezegd omdat het weer zou werken”) Blijft de snelheid onvoldoende.

Vanmorgen is, ondanks dat de afspraak afgezegd is, een monteur aan de deur geweest, die beloofde in de centrale te gaan kijken. Niets meer gehoord, bovendien, geen verbetering.

Hoe kan dit opgelost worden?

vrijdag opnieuw een monteur op bezoek.


Goedemiddag @Henk2015 en bedankt voor je terugkoppeling. Goed om te lezen dat er vrijdag weer een monteur langs gaat komen en ik hoop echt van harte dat hij de problemen definitief weet te verhelpen! Laat je me nog weten hoe het is afgelopen? Alvast bedankt!


Het zou fijner geweest zijn als de monteur eerder langs zou komen.

Het is nu 39 dagen met een haperende verbinding. Ik begin de hoop op te geven dat het nog goed komt.


Dat snap ik helemaal @Henk2015 . Als ik de mogelijkheid had gehad om de monteur eerder bij je langs te laten komen dan deed ik dat ook meteen.


De monteur is twee weken geleden geweest, heeft een nieuw modem geplaatst en zei dat hij het vermoeden heeft dat het probleem zijn oorsprong zou hebben in iets uit in mijn thuisnetwerk.

Op aanraden heb ik alles uitgeschakeld en in de loop van de tijd één voor één de apparatuur weer aangesloten. Je moet dan vanzelf uit komen bij de oorzaak.

Alles zit weer zoals voorheen, alles werkt weer en de storing blijft uit.

Ik vermoed dat naast de problematische verbinding naar de centrale toch ook de oude Experibox V8 de schuldige geweest is.

Of zou de V8 veel gevoeliger zijn voor externe problemen dan de V10?

Al met al is mijn internetverbinding weer als vanouds.

JanZ, dank je wel voor je ondersteuning en medeleven, mijn vertrouwen in KPN is weer terug.


Reageer