Skip to main content

Goedemiddag,

Onlangs is er een opdate geweest voor interactieve tv, hierna bleef het tv beeld soms even stil staan. Op advies van de helpdesk is het modem gereset.

De tv is nu in orde, maar de te behalen internet snelheid is ongeveer gehalveerd.

Ik heb VDSL over koper, met een Experiabox V8.

Volgens postcode en huisnummer zou ik 53Mb/s moeten kunnen krijgen, de KPN Speedtest komt echter niet verder dan 28Mb/s.  dit is altijd veel beter geweest.

Ondanks controle van een KPN technicus en een afspraak ivm een waarschijnlijk defecte aansluiting (die afspraak werd afgezegd omdat het weer zou werken”) Blijft de snelheid onvoldoende.

Vanmorgen is, ondanks dat de afspraak afgezegd is, een monteur aan de deur geweest, die beloofde in de centrale te gaan kijken. Niets meer gehoord, bovendien, geen verbetering.

Hoe kan dit opgelost worden?

Is deze snelheid gemeten met een bekabelde laptop of pc?


Goedemiddag @Henk2015 en welkom hier op het KPN forum :)

Goed dat je dit probleem kenbaar maakt want hier lijkt inderdaad iets niet goed te gaan met de snelheid. Mits bekabeld gemeten. Mocht je deze snelheid inderdaad hebben gemeten met een bekabelde verbinding dan kijk ik graag eens met je mee; zou je daarom je forumprofiel in willen vullen (en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan)? Dan kan ik meteen je verbinding eens door gaan meten om vanuit daar verder te kijken naar een oplossing!


Hallo Joep1965 en JanZ,

Snelheid is uiteraard bedraad gemeten, Soms is het een uurtje goed, 40Mb/s of zo, met een maximaal haalbare snelheid van 53Mb/s, dan weer is het langere tijd 19 of 20Mb/s.

Er is al van alles beloofd, er zou een monteur langs komen, helaas wel een week wachten, werd het beloofde bezoek de avond ervoor afgezegd omdat het probleem opgelost zou zijn.

Daarna via de chat en toezegging gekregen dat een nieuw modem misschien de oplossing zou zijn, dit zou eergisteren of uiterlijk gisteren binnen komen, helaas niet gelukt.

Parallel hieraan ben ik eergisteren gebeld door een medewerker, die wilde weten of het serviceboek naar wens verlopen en het probleem verholpen was, hij beloofde vandaag nogmaals te bellen om te vragen of het nieuwe modem geholpen had. Helaas niet meer gebeld.

Ik begin het een beetje op te geven en omdat ik het gevoel heb dat KPN het niet meer oplost, voor alle zekerheid een Ziggo verbinding aangevraagd, twee weken opzegbaar (na vrijdag nog één week), omdat ik het gevoel heb dat KPN het niet meer oplost en een stabiele internetverbinding met thuiswerkzaamheden juist nu belangrijk is.

Sorry.


Bedankt voor de toelichting en het invullen van je profiel @Henk2015!

 

Allereerst wil ik je excuses aanbieden voor de manier waarop alles verloopt, dat verdient zeker niet de schoonheidsprijs. Monteurs die worden afgezegd omdat het probleem zou zijn verholpen en een toegezegd nieuw modem die niet is geleverd is niet wat je van ons hoeft te verwachten. Dat dit toch is gebeurd, is natuurlijk uiterst teleurstellend. In dat kader snap ik ook wel dat je een aanvraag bij Ziggo hebt gedaan, hoe pijnlijk dat ook voor ons is.

 

Wat is op dit moment de stand van zaken, ervaar je nog steeds problemen met de snelheid? Ik ben net je verbinding eens door gaan meten en zie dat er nu zo'n 57 Mbit/s aan snelheid binnenkomt op het modem. Heb je vandaag of gister nog gemerkt dat de snelheid weer naar beneden ging of lijkt het nu weer stabiel te zijn?


Hallo JanZ,

Het internet lijkt op het ogenblik soms normaal, gedurende de dag lijkt het een aantal keren in te zakken of misschien wel kort geheel uit te vallen, lastig te beoordelen omdat ik niet altijd tijd heb om bij twijfel de snelheid te controleren.

Je meet een snelheid van 57 Mbit/s? Ik heb hier nog nooit een hogere snelheid dan 48Mbit/s gehad.

Momenteel meet ik 24,3 download en 7,7 upload. als ik een aantal keer achter elkaar met KPN Speedtest kijk: 19,2/7,5 - 37,1/7,8 - 19,2/7,5 - 21,4/7,5 - 14,2/7,8

Dat is niet de snelheid die ik mag verwachten.

Ik ben al geruime tijd zonder problemen klant van Telfort, het probleem doet zich (toevallig ?) voor sinds de overgang naar KPN. Je mag toch verwachten dat dit snel en goed opgelost zou worden?


Snap ik, je kunt het natuurlijk niet 24/7 in de gaten houden. Ik ben nu nog eens gaan meten en volgens mijn systeem komt er momenteel nog steeds 57 Mbit/s binnen. Staat de interactieve tv misschien aan wanneer je de snelheid gaat meten, of andere apparatuur in huis die een internetverbinding vereisen? Dat zou misschien nog kunnen verklaren waarom je nog nooit een hogere snelheid hebt gemeten dan 48 Mbit/s.


Tv is nu aan, verder geen apparatuur wat nu verbinding maakt, de netwerkkabels even los gehaald. Heb nu 38,1 met tv aan en 45,2 met tv uit, bijna wat het zijn moet, beter dan daarnet, met de kabels vast, nagenoeg het zelfde. Het is wat instabiel in mijn ogen. Bij de eerste melding twee weken geleden was de door de helpdesk gemeten snelheid ongeveer 20, dat was al enkele dagen zo. Nadien is het soms goed, meestal niet. Maar als jij 57 binnen ziet komen, zou het goed moeten zijn.

Btw volgens KPN zou ik op mijn adres maximaal 53 moeten kunnen halen.


De daadwerkelijke snelheid kan in de praktijk een beetje afwijken van wat wordt aangegeven. Ik ben nu net nog eens gaan meten en ook op dit moment komt er 57 Mbit/s binnen dus dat lijkt nog steeds goed te gaan. Wat zijn jouw ervaringen van de afgelopen 2 dagen?


De laatste dagen heb ik een paar keer gekeken, de snelheid lijkt nu inderdaad steeds oke.

Maar is er ook iets veranderd of gerepareerd?

Nu heb ik het idee dat er niets gebeurd is en dat ieder moment het probleem zich weer voor kan doen.

Of is er op de achtergrond nog iets aangepast?


Bedankt voor de terugkoppeling @Henk2015! Ik heb weer wat metingen uitgevoerd en vertrouw het toch niet helemaal. Op dit moment komt er zo'n 40 Mbit/s binnen en dat is weer een stukje lager dan de eerdere metingen die ik heb verricht. Daarom heb ik een storingsmonteur ingepland die op locatie moet zien te achterhalen wat dit probleem veroorzaakt. Ik heb hem ingepland op de eerste mogelijkheid die ik zag en dat is maandag 26 oktober tussen 8.00 & 10.00. Mocht dit onverhoopt niet schikken; bel ons dan even op het gratis nummer 0800 0402 en spreek in dat je graag met een medewerker wilt spreken. Vanuit daar kunnen we de afspraak direct voor je herplannen! Houd je me op de hoogte?


Momenteel upload 2.6 download 0.1

 


modem weer gereset, nu 50.8/8.4


Dat zijn te grote verschillen maar bedankt voor het resetten; ik zal deze bevindingen doorspelen aan de technische dienst. Ik gaf eerder aan dat ik een monteur had ingepland maar zie nu dat er een zogenaamd ticket voor is aangemaakt. Dat betekent dat mijn collega's van de technische dienst nog contact met je op zullen nemen. Waarschijnlijk zullen ze alsnog een monteur aansturen en hopelijk zo snel mogelijk! Het ligt in ieder geval in handen bij de juiste oplospartij en ik verwacht dat de problemen snel zijn verholpen! In ieder geval bedankt voor je geduld en medewerking :) 


Eergister is een monteur langs geweest die opnieuw constateerde dat er problemen zijn met de kabel. Hij heeft ticket aangemaakt en er zijn vandaag mensen geweest die de kabel doorgemeten hebben. Conclusie, er zit een probleem in de kabel, op ongeveer 8 meter van mijn Isra. Ze zijn naar de centrale gegaan om te kijken of dit daarvandaan op te lossen zou zijn en beloofden daarna terug te komen of wat laten weten.

Helaas lijkt het een vaste traditie, niets meer gehoord.

O ja, momenteel heb ik een download snelheid van 4.2 en een upload van 7.6.


Bedankt voor je bericht @Henk2015, ik zie dat het ticket nog steeds open staat en in behandeling is bij de juiste oplospartij. Ik heb een toevoeging op dit ticket gemaakt met daarin het verzoek z.s.m. contact met je op te nemen. Dat je hier niet blij van wordt, kan ik me oprecht goed voorstellen. Hopelijk wil je het nog een kans geven!


vanmorgen is er inderdaad aan de kabel gewerkt.

Ik heb nu weer rond de 40Mbit/s, hopelijk is het nu stabiel.

Dankjewel voor de ondersteuning. Ik heb er nu weer een beetje vertrouwen in.


Helaas, enkele seconden na verzenden van vorig bericht, internetverbinding verbroken en een melding op de tv, dat er geen verbinding is met het modem, .

Duurde maar enkele minuten, maar lijkt me geen goed teken.


Dat lijkt me ook zeker geen goed teken @Henk2015 . Ik zie dat het ticket nog steeds openstaand is en dat ze er nog steeds mee bezig zijn. Wanneer het probleem definitief is verholpen, kijk ik graag nog naar een passende tegemoetkoming vanwege al het ongemak dat je de afgelopen tijd hebt ervaren.


Helaas opnieuw een uitval van internetverbinding gehad en de melding op de tv dat er geen verbinding was met het modem. Momenteel ook weer een zeer trage verbinding. Straks het modem maar weer resetten en hopen dat het dan weer even werkt.

De mannen van VolkerWessels hebben zich na de werkzaamheden keurig afgemeld. Volgens hen zit ik nu op een gezonde draad.

Als ik kijk naar de melding op de tv en het feit dat gelijkertijd internet niet beschikbaar is, is het dan niet logisch dat het modem aan het stuk gaan is?

JanZ ik hoef geen passende tegemoetkoming, maar ik heb een stabiel internet nodig. Het ticket kan dan nog wel open staan, maar de werkzaamheden aan de grondkabel zijn afgerond en daar was dat ticket toch voor?


ter info, internet is nu een paar uur weg geweest, na reset van het modem is er weer verbinding.

Thuiswerken is zo niet mogelijk.


Dat schiet natuurlijk totaal niet op. Het ticket staat hier gek genoeg nog steeds open en ik heb wederom een melding gemaakt dat de problemen nog steeds niet zijn verholpen. Ook dat VolkerWessels aan heeft gegeven dat je nu op een gezonde draad zit. Omdat het ticket nog openstaat zijn mijn handen min of meer gebonden. Mocht straks toch blijken dat het probleem in de Experia Box zit dan kan ik deze, indien nodig, voor je omruilen.


Je maakt me niet blij, dat ticket wordt dus niet meer voor het weekend gesloten. Dus ik moet er rekening mee houden dat het pas eind volgende week opgelost kan zijn? Kan het nog iets anders zijn dan het modem?


Dat snap ik helemaal @Henk2015, zelf word ik hier ook niet blij van en ik had het graag anders gezien. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het modem hier de boosdoener is. Het blijft natuurlijk een stukje techniek dus helemaal uitsluiten kan ik het niet maar als ik nu je verbinding weer doormeet, komt er wederom te weinig snelheid binnen….dat wordt in de regel niet veroorzaakt door de Experia Box dus vandaar dat ik het niet meteen in die hoek wil zoeken. Mocht jij maandag/dinsdag nog niks hebben gehoord van onze technische dienst, wil je me dit dan laten weten?


Helaas geen bericht en geen verbetering.

Het internet valt nu meerdere keren per dag volledig weg. Als het werkt varieert de snelheid nu tussen 5 en 25 Mb/s.

 


Daar is ‘ie weer, de sms dat t opgelost is.

Helaas echter, momenteel download 13,8 upload 5,7.

 


Reageer