Skip to main content

Beste leden,

 

Door de corona had ik de Devolo magic wifi pro aangeschaft om zolder beter en sneller wifi te hebben. Dit is dan ook gelukt. Ik haal nu op de zolder 130mb en eerste verdieping ook zoveel. Mijn abonnement bij kpn is 200/200 hussel. Op de begane grond heb ik de laatste maand alleen maar 8mb op elke wifi netwerk die ik heb. Op de experiabox 12 heb ik een gasten netwerk aangemaakt op daarop even te proberen zonder andere apparatuur verbonden te hebben en alsnog gaat het fout. De modem is in de meterkast. Ik wilde nog even kijken of het zou uitmaken of ik met 2,4ghz netwerk beter snelheden had maar dit is dan niet uit te zetten via de modem ivm KPN updates…. Enig idee wat ik nog kan checken?

En wat is de snelheid beneden als je die Devolo uit doet? Ik vermoed dat je mobiel daarmee contact en niet met de wifi van het modem. Ze werken niet met elkaar zoals de kpn wifiversterkers doen.


Hallo @netbgpguy via het gastnetwerk op de KPN Box12 kun je maximaal maar ongeveer 10Mbit/s halen, helaas, waarom,dat weet alleen KPN.

 


Hi @netbgpguy, welkom hier. 

Ook ik vermoed dat je apparaten beneden ook verbonden blijven met de Devolo van boven, je hebt nu namelijk 2 netwerken als ik het goed heb. Weet je zeker dat je beneden met de modem zelf verbonden bent? Wat meet je beneden als je de Devolo's even loskoppelt?