Skip to main content

Goedemorgen,

Vandaag wordt mijn aansluiting geactiveerd alleen zit er nu een UTP kabel cat 6 tussen meterkast en woonkamer.Ik heb om een monteur gevraagd om dit aan te sluiten en wordt nog gebeld maar wanneer kan ik die ongeveer verwachten?

Kan de UTP kabel gebruikt worden? 

 

Mvg Rob

Hallo @Alfa Romeo , als de modem in de meterkast geplaatst is/wordt kun je daar de betreffende LAN-kabel op aansluiten en aan de woonkamerkant kun je een pc aansluiten of een tv of iets anders dat een LAN-verbinding nodig heeft.

 


Goedemiddag JanD

Het probleem is dat de UTP kabel eerst op het ISRA punt moet aangesloten worden.

Het modem in de meterkast is niet handig want alle

 kabels gaan nu vanuit de woonkamer naar de tv’s en pc toe .ik heb wat foto’s bijgevoegd.Ter info ik heb nu glasvezel van Trined maar wil weer terug naar KPN.

 


Hallo @Alfa Romeo , als je overstapt naar KPN dan komt het glasvezelmodem in de meterkast te hangen en kun je daar de LAN-kabel op aansluiten.

In de woonkamer plaats je dan de Experiabox en daar sluit je het andere einde van de LAN-kabel op aan op de WAN-poort van de modem, die dan enkel router wordt en kun je op de LAN-poorten van de Experiabox je andere apparaten aansluiten, kom je poorten te korten kun je dat uitbreiden d.m.v. een switch.

 


Kon dat maar er was mij verteld dat ik na een jaar bij Trined kon overstappen naar een andere provider KPN bijvoorbeeld en dan gebruik kon maken van hun glasvezel voorziening, maar dat kan dus niet.Waarom ik heb geen idee.

Dus ik zal het ISRA punt moeten gebruiken.

Het vervelende is dat ik nu een sms heb gehad van KPN dat de aansluiting klaar staat maar zit nu te wachten op een telefoontje voor een afspraak met een monteur.


Hallo @Alfa Romeo , dat is een achteruitgang, van glas naar xDSL, waarom in vredesnaam?

Heb je al eens een check gedaan via onderstaande link en kun je daar eens een screendump van plaatsen met je postcode afgeschermd:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Dan weet je 200% zeker of KPN bij jou glas kan leveren en weet je meteen welke xDSL-snelheid op jouw adres leverbaar is.

 


Bij dezen,

 


Ik ben altijd tevreden geweest over mijn KPN aansluiting maar heb een jaar geleden gekozen om van de actie gebruik te maken om glasvezel te nemen via E-fiber en Trined.

Men had toen gezegd dat na 1 jaar ik weer voor een andere provider kon kiezen en die zou dan van het glasvezelnet gebruik kunnen maken.Niet dus.

Ik wacht nog een paar dagen ,als ik het geduld kan opbrengen, op een telefoontje van de KPN voor een monteur en anders zeg ik het weer af.


https://www.e-fiber.nl/providers/

Overstappen kan dus wel op de e-fiber glasvezel, maar KPN zit niet bij het lijstje.

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/lokale-glasvezelaanbieder/e-fiber.htm


Helemaal duidelijk bedankt.KPN dus niet op de lijst.

Zal er nog effe over nadenken of ik nog met KPN in zee ga, het is wel een achteruitgang van glasvezel naar DSL.

 


Hallo @Alfa Romeo, ben je er nog uit gekomen? :blush:


Goedemiddag,

Ik heb een datum voor een monteur kunnen regelen, dus ga ervan uit dat het goed komt.


Ah, super! Mocht het toch niet lukken, trek dan gerust opnieuw aan de bel. We helpen je graag verder.